Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DR kl. 21.05 Kontant: Den forsvundne revisor

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:

Tonny Skov Pedersen:

Anders S:

sender folk de orginale bilag til revisoren ?

hvorfor ikke beholde de orginale bilag selv og sende kopier til revisoren, det goer jeg ihvertfald.

Hej Anders

Kopier eller indscannede bilag kan udmærket anvendes, dog vil der i forbindelse med en revisionsopgave og afhængig af dokumentationen kunne kræves forevisning af originalbilag.

Tonny

Hej Tonny

Det er helt fint. Dem kan de sagtens faa hvis det skulle være noedvendigt.

Jeg forstaar bare ikke at nogen firmaer bare sender de orginale. Hvad nu hvis de bliver væk i poste mm.. De har jo intet hvis der skulle ske noget.

Anders S:

Tonny Skov Pedersen:

Anders S:

sender folk de orginale bilag til revisoren ?

hvorfor ikke beholde de orginale bilag selv og sende kopier til revisoren, det goer jeg ihvertfald.

Hej Anders

Kopier eller indscannede bilag kan udmærket anvendes, dog vil der i forbindelse med en revisionsopgave og afhængig af dokumentationen kunne kræves forevisning af originalbilag.

Tonny

Hej Tonny

Det er helt fint. Dem kan de sagtens faa hvis det skulle være noedvendigt.

Jeg forstaar bare ikke at nogen firmaer bare sender de orginale. Hvad nu hvis de bliver væk i poste mm.. De har jo intet hvis der skulle ske noget.

Nu ved jeg ikke rigtig, hvor stor risikoen er for bortkomne bilag, idet jeg har været selvstændig siden 1991, og endnu ikke oplevet dette.

Derimod har jeg i flere tilfælde konstateret forsvundne eller erholdelige bilag hos de såkaldte "revisorer", akkurat som i udsendelsen på DR1.

Tonny

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 21:40

@tonny
I forhold til tidligere indlæg, er det besluttet, at reg. Revisor udfases?
Troede titlen fik lov at fortsætte, dog at det ikke uddannes flere, samt mulighed for ekstra eksamen til eksisterende om mulighed for ekstra eksamen til SR?

Statsautoriseret revisor - København

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:02

Cef:

@tonny
I forhold til tidligere indlæg, er det besluttet, at reg. Revisor udfases?
Troede titlen fik lov at fortsætte, dog at det ikke uddannes flere, samt mulighed for ekstra eksamen til eksisterende om mulighed for ekstra eksamen til SR?

Enig, også i præciseringen.

Tonny

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Skrevet kl. 22:17

Super, så misforstås jeg nok bare tidligere :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der var nu ikke meget kød på den udsendelse. Det kunne ha' været sjovt hvis de havde gravet lidt i, hvad små virksomheder og deres ejere kan forvente/risikere af efterregninger pga. af dårlig rådgivning fra og bogføring af såkaldte "revisorer" og andre med ligende kreative ekspert-titler, som rådgiver om og arbejder med andres økonomiske forhold.

Jeg tror at det er godt at skat har begrænsede resourcer til at tjekke regnskaber, for jeg tror det kunne blive en dyr omgang for rigtig mange.Smile

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:52

@ Karsten Sønderup Hansen !

Helt enig. Disse rådgivere kan virkelig koste penge for virksomhederne, også i særdeleshed for mange af os der er på Amino. Se også denne gamle fra 2010 Amino Blog 

Som åbenbart også gælder i dag 2014.

Nogle af os  kan så håbe på at de nye forældelsesregler kommer os til gode m.m.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Skrevet kl. 17:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)