Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DR kl. 21.05 Kontant: Den forsvundne revisor

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var så åbenbart en af de "heldige" der lugtede lunten og fik mine bilag udleveret, at pengene der er betalt er spildt er så en anden sag

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:16

Cookie - John Hannover:

Tonny Skov Pedersen:
For en god ordens skyld skal bemærkes, at det ikke er "godkendte revisorer".
Ja man skal jo være helt på det rene med at revisor er så ubeskyttet - som direktør, men godkendte - registrerede, statsautoriserede, så hjælper det jo. Kan revisor foreningen virkeligt ikke få beskyttet den titel? Det er synd for erhvervet at nogen går rundt og kalder sig revisorer er ikke har hvad der skal til

Det kunne man ønske for alles bedste, at ordet "revisor" blev beskyttet på samme måde som eks. "advokat" eller "ejendomsmægler", men det sker formentlig ikke.

Derfor er det vigtigt for brugerne at lægge mærke til "tillægsordet" til revisor, som kan være "godkendt", "registreret" eller "statsautoriseret" revisor, hvor sammensætningen er beskyttet.

Iøvrigt vil der på sigt, når de sidste registrerede revisorer er ophørt, kun være de "statsautoriserede revisorer" tilbage, idet der ikke uddannes flere registrerede revisorer, og det allerede er vedtaget, at titlen fremover vil være "statsautoriseret revisor".

Tonny

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:22

Cookie - John Hannover:
Det er synd for erhvervet at nogen går rundt og kalder sig revisorer er ikke har hvad der skal til

Wink Ja sådan er der så meget. Nogle i malerbranchen kalder sig "bygnings forskønner"/indendørs arkitekt/indretnings arkitekt m.m., andre blot malere (Ironi kan forekomme) Wink

Blot for at sige jeg er helt enig Yes

Beskyttede titeller var det helt rigtige. Men det strider vel imod EU, og arbejdskraftens fri bevægelighed. Wink

En rumæner der har hørt om debet og kredit skal vel også have en chance ??? eller hvad ????

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 22:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sjovt at se at ham håndværkeren Rico, som var gået igang med at lave sig et regnskab selv, brugte Dinero. :D

Hvor er det trist at se at folk sådan kommer i klemme hos SKAT fordi deres "revisor" (eller hmm) har taget deres papir.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:59

Michael R. Gertz:
Sjovt at se at ham håndværkeren Rico, som var gået igang med at lave sig et regnskab selv, brugte Dinero. :D

God damn, det så jeg slet ikke. Sejt!

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 11:38

sender folk de orginale bilag til revisoren ?

hvorfor ikke beholde de orginale bilag selv og sende kopier til revisoren, det goer jeg ihvertfald.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Beskyttede titeller var det helt rigtige. Men det strider vel imod EU, og arbejdskraftens fri bevægelighed.

FSR - danske revisorer snakker og snakker om tillid og troværdighed til revisorerne.

Hvorfor ikke prøve at komme ned på jorden og starte et sted hvor alle vi almindelige danskere kan være med. Få nu beskyttet titlen revisor så vi kan kende... forskel på skidt og kanel. For den almindelige dansker er en revisor en revisor - hvad enten det en statsautoriseret revisor eller bogholderen der kalder sig revisor!

Ejendomsmæglerne kan finde ud af det - hvorfor kan FSR ikke???
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:34

Anders S:

hvorfor ikke beholde de orginale bilag selv og sende kopier til revisoren, det goer jeg ihvertfald.

Hej Anders

Kopier eller indscannede bilag kan udmærket anvendes, dog vil der i forbindelse med en revisionsopgave og afhængig af dokumentationen kunne kræves forevisning af originalbilag.

Tonny

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:34

Henrik Koudahl:
Ejendomsmæglerne kan finde ud af det - hvorfor kan FSR ikke???

Enig !!!

Det kan være forskelle i retsplejeloven. det ene segment (bolighandel) består mere af private forbrugere, end revisorbranchen, der også har prof. - de erhvervsdrivende som segment, og de erhvervsdrivende nyder ikke samme retsbeskyttelse som de private forbrugere, og derfor selv bør se sig om, og hvilken "revisor" kategori de bruger. Hvorimod ejendomsmæglerne er gjort "grydeklar" af statens kontrol foranstaltninger. 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 20:06

Tonny Skov Pedersen:

Anders S:

Hej Anders

Kopier eller indscannede bilag kan udmærket anvendes, dog vil der i forbindelse med en revisionsopgave og afhængig af dokumentationen kunne kræves forevisning af originalbilag.

Tonny

Hej Tonny

Det er helt fint. Dem kan de sagtens faa hvis det skulle være noedvendigt.

Jeg forstaar bare ikke at nogen firmaer bare sender de orginale. Hvad nu hvis de bliver væk i poste mm.. De har jo intet hvis der skulle ske noget.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)