Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervs konto - er det et krav?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har jyskebank, og de skal have 2000 kr for at oprette en erhvervs konto, samt 50 kr pr kvartal. Jeg syntes dette beløb er ret stort, uden at vide hvad der følger med i sådan en løsning.

Jeg er nu i tvivl om det er et krav, eller om man kan nøjes med en almindelig privat konto. Jeg syntes at have læst at man skal have en erhvervs konto, hvis det offentlige skal betale moms tilbage eller hvis der skal overføres andre beløb, men måske husker jeg forkert.

Kan jeg nøjes med en alm privat konto?

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:21

Som personlig virksomhed kan du nøjes med personlig konto MEN, ja du bør få NemKonto til at lave tilknytning af dit CVR nummer til den samme konto som du idag har NemKonto til privat. Du kan KUN ha en konto med NemKonto tilknyttet personligt men den kan ha både dit CPR OG dit CVR nummer tilknyttet

Du kan læse om ERHVERVSKONTO/PERSONLIG KONTO i linket det forklarer også hvordan du får den dobbelte tilknytning, evt direkte fra NemKonto hvis ikke banken vil.

Langt nemmest er en erhvervskonto, så du kan jo også se om du kan presse prisen for stiftelse lidt, evt ned til 750 kr (ret standard) så er de 50 kr i kvartalet jo til at leve med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:22

Tak John, jeg vil prøve at undersøge det nærmere.

Jeg kom med en lille fejl - det koster 2000 kr at få sit firma registreret i jyskebank + 500 kr for adgang til erhvervsdelen i netbanken, + 50 kr pr kvartal.....

Jeg kan godt se at det nemt kan blive noget rod med min løn-konto, som er min nemkonto, og så også kan være min CVR-konto. Men jeg har simpelthen ikke lige penge til at betale jyskebank, så det bliver nok løsningen med nemkonto og CVRkonto på samme konto.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)