Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler CVR nummer?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 31
Fra  RHABB Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hol.

Har startet et grafisk firma, men jeg søger ligenu et cvr nummer, så mit firma fremstår som troværdigt og jeg kan få solgt noget.
Jeg vil høre om der er nogen herinde der kan fortælle mig lidt om dette med Cvr nummer?

Jeg har læst mig frem til at man først skal betale skat efter de 50.000 kr hvis det er enkeltmands firma, hvilket mit er.
Men jeg regner slet ikke med at få solgt for 50.000 kr, så hvordan skal jeg formidle tingene til skat?

Mit andet spørgsmål er også omkring, hvordan jeg kan få fremskaffet mine penge, hvad kan jeg sende til mine kunder?
osv osv.


Håber i kan hjælpe lidt. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Sørensen / Grafiker:
Jeg har læst mig frem til at man først skal betale skat efter de 50.000 kr hvis det er enkeltmands firma

Dette er ikke korrekt. Du skal betale skat af dit årlige overskud, men du har ikke nød at momsregistrerer dig, hvis du omsætter for mindre end 50.000 kr. på hinanden følgende 12 måneder (følger ikke kalenderåret). 

Læs mere: http://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Sørensen / Grafiker:
Jeg har læst mig frem til at man først skal betale skat efter de 50.000 kr hvis det er enkeltmands firma, hvilket mit er.
Men jeg regner slet ikke med at få solgt for 50.000 kr, så hvordan skal jeg formidle tingene til skat?

Mit andet spørgsmål er også omkring, hvordan jeg kan få fremskaffet mine penge, hvad kan jeg sende til mine kunder?

som allerede svaret, er der skat lige fra den første krone i fortjeneste - det er kun moms der kan være forskel men husk - de 50 t er ikke en bundgrænse - du skal REGISTRERES PÅ FORVENTING ellers kan du få moms og bod af det du solgte inden de 50 t

Er du rimelig sikker på ikke at ramme 50.000 i omsætning på 12 mdr i træk uanset periode, kan du undlade momsregistrering og CVR.

Jeg tror du SKAL ha en eller anden pligt for at få registreret CVR - ex import reg kan være nok uden moms hvis det er det du vil - det burde fremgå når du har været inde og stifte CVR - så burde den skrive noget hvis den ikke godkender det og du ikke har sat kryds i moms eller nogen som helst anden pligt - ex import, eksport, arbejdsgiver.

Du skal forskudsregistrere dit forventede overskud (bed skat om udvidet selvangivelse når du driver virksomhed - uanset moms eller ikke - og du skal skrive overskuddet i den udvidede selvangivelse rubrik 111

Du skal sende dine kunder en faktura, i dit navn og adresse hvis du ikke har CVR uden moms og hvis du har CVR med CVR nummer på og moms på. Læs også lidt BEGYNDERSTOF SKAT OG MOMS I PERSONLIG VIRKSOMHED 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:
Dette er ikke korrekt. Du skal betale skat af dit årlige overskud, men du har ikke nød at momsregistrerer dig, hvis du omsætter for mindre end 50.000 kr. på hinanden følgende 12 måneder (følger ikke kalenderåret). 

Lige for at være helt sikker - kan man slippe for at lave momsregnskab og betale moms, hvis man holder sig under 50.000 kr pr år ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 154
Fra  Dealtilbud.dk Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja :)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Philip Sørensen / Grafiker:
Jeg har læst mig frem til at man først skal betale skat efter de 50.000 kr hvis det er enkeltmands firma, hvilket mit er.
Men jeg regner slet ikke med at få solgt for 50.000 kr, så hvordan skal jeg formidle tingene til skat?

Ja du har forstået det korrekt, du kan bare tjene 50000 kroner sort om året, det har skat ikke noget imod...

Du kan også trække din grafik fra, hvis du mener din grafik er 1000000 kroner værd, så kan du bruge dette som fradrag, hold da op :/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:
Lige for at være helt sikker - kan man slippe for at lave momsregnskab og betale moms, hvis man holder sig under 50.000 kr pr år ?

Ja, det er korrekt du slipper for moms-regnskab og moms-afregning, men du skal stadig lave regnskab og betale skat af overskud.

OBS: Hvis du ikke har andre "pligter" til det offentlige og ikke lader dig moms-registrere, så kan du ikke få et cvrnr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:
kan man slippe for at lave momsregnskab og betale moms, hvis man holder sig under 50.000 kr pr år ?
i omsætning ikke fortjeneste og ikke om året med i alle 12 mdr perioder i træk -  så JA 

Du skal føre normalt regnskab til skat stadigt og betale skat fra krone 1 - men skal/må ikke lægge salgsmoms på dine priser og ikke trække moms fra dine indkøb - og betale moms hvis du køber fra udlandet modsat hvis du er momsregistreret - men ja så er der ikke et momsregnskab at føre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)