Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig beskyttelse.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg står sammen med min partner og har en super ide til en webshop. Problemet er at den ligger tæt op af vores daglige job og vil være en slags konkurrent som jeg er sikker på vores chef ikke vil syntes om. Spørgsmålet er så om man kan beskytte sine personlige oplysninger totalt?

Altså er der ingen der skal kunne finde ud af hvem vi er.

Mange tak og hilsen fra Thomas

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 11:27

Hej!

Forudsat der er B2C så skal I oplyse ejerforhold af firmaet bag webbutikken. Jeg vil som forbruger aldrig handle i en butik som jeg ikke kan se hvem der står bag... Hvis I som personer ikke selv vil stå frem, så vil det (vel) være nødvendigt at have en 3. person ind over, hvor i så indgår som ansatte eller gennem anden aftale...

/Henrik

Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 11:40

Hvorfor snakker i ikke blot med jeres chef eller måske endnu bedre hans chef. Hvis jeres ide er så god, kan i sikkert finde ud af et eller andet. F.eks. at i starter projektet, får jeg normale hyre, og derudover 10 pct hver af hvad projektet bringer i hus. Dvs. 80 pct til firmaet og 20 pct til jer.  Der findes jo et hav af muligheder for at lave en aftale alle kan leve med.

Forøvrigt, har jeres arbejdsgiver ret til de tanker i har gjort jer. Det skyldes at arbejdsgiveren har ret til arbejdstagernes opfindelser, hvis de ligger inden for det område som arbejdsgiver / tager forholdet drejer sig om. Derfor lav en aftale med jeres arbejdsgiver. Det vil han helt sikkert synes godt om.

Fordele for jer er at jeres risiko er væk. I får stadig jeres løn, og den kan jo blive mangedoblet hvis ideen er så god som I mener den er.

Held og lykke med det.

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Tilmeldt 24. Sep 07
Skrevet kl. 11:50

Problemet er her at vi lige nu er underlagt nogle restriktioner med hvilke produkter og mærker vi kan forhandle.

Dvs at der er nogle mærker vi ikke kan have på grund af nogle forhandleraftaler. Og efterspørgeslen er efterhånden stor på de mærker at vi ville lave vores egen lille webshop. Det kan altså ikke lade sig gøre med den model.

Og ang. navn på hjemmesiden. Der er jo mange internet forretninger som ikke har personlige navne på deres hjemmeside.  Men bare en kontakt adresse og firmanavn og tlf. Spørgsmålet er jo om man kan beskytte sig yderligere.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:23

Jeg er ikke i tvivl.
I skal ikke lave noget, som ikke tåler dagens lys. Det er simpelt hen for risikabelt. I kommer til at bruge alt jeres krudt på at holde gang i to forskellige historier om, hvad I foretager jer.
"Har I haft en god weekend?"
- "Ja, der var vildt mange kunder...... i Legoland altså..... hvor vi var med vores bør... vores fætters bør... MIN fættes børn..."
"Gud, var I også i Legoland - Så I så da Kronprinsen indviede den nye forlystelse.... - der var godt nok mange mennesker. Hvor længe stod I i kø for at prøve den nye ting"
- "øhhhh vi så slet ikke noget nyt - vi var slet ikke i den del af parken...."
"Hvordan kunne I undgå det - den ligger jo lige inden for indgangen..."

osv.

mvh Hans

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:26

Hvis I på ingen måde vil kunne spores, så skal I ud i nogle halvskumle firmakonstellationer med udenlandske selskaber hvor der indsættes en nominel direktør og hvor jeres navne knap nok findes på den bankkonto i fårpå Cayman Islands...

Problemet her (ud over at SKAT vil mistænke jer for skatteunddragelse), er at PBS ikke vil godkende jer til at kunne modtage Dankort på jeres shop. Allerede her har i sagt farvel til en stor del af jeres kunder...

Hvis der ikke fremstår nogle personlige kontaktoplysninger - bortset fra en postboksadresse og et firmanavn med endelsen Ltd., skal I nok regne med at sige farvel til endnu en stor del af jeres kunder. Det svarer jo efterhånden til at handle med en skummel fyr hvis "butikslokale" er bagsmækken på en gammel udtjent varevogn.

Omkring domænet (hvis det er et .dk) kan I få det skjult i whois. Det kræver dog at I ejer det personligt (en af jer) og at denne person har personbeskyttelse i CPR. Således vil jeres chef ikke kunne se hvem I er, men nu vil SKAT kunne få oplyst hvem der ejer domænet og dermed have en meget klar ide om hvem der driver denne "udenlandske" shop...

Den mere brugbare løsning ville være at tage en 3. person ind som kunne stå som den adm. direktør og daglige leder. Hvis shoppen drives som ApS vil jeres chef stadig kunne finde frem til at I er medejere, men hvad er sandsynligheden for at han begynder at søge en erhvervsdatabase igennem for hvem I deltager i...
For at undgå en kostelig hyre i starten, kunne en mulig løsning være at i tilbyder denne 3. person medejerskab frem for løn. På den måde har i billig arbejdskrafther og nu, modsat koster det selvsagt mere i det lange løb da denne person "i alt evighed" skal have procenter i forhold til dine ejerandele.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 10:42

Hvis det er juridisk holdbart og i har is i maven, så er det bare om at komme igang. Men det lyder som om , i har lidt skrupler omkring det. Hvis idéen er så "super" som du skriver så kan det vel ikke bare være en kopi af jeres nuværende arbejdsgiver.
Det er da klart at jeres chef vil synes at det er lidt tarveligt, men det er set masser af gange før at lønmodtagere spriger ud som selvstændige hvor de tager den erfaring, som de har fået med over i en lignende nystartet virksomhed og det er vel fordi, at man har en idé om at kunne gøre det bedre. 

Det samme kan jo ske for jer selv en dag når virksomheden er vokset. I kan risikere at en medarbejder forlader jer og tager nogen af jeres kunder med, uanset hvor mange penge i har investeret i medarbejderen.

mvh
Heine

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Tilmeldt 24. Sep 07
Skrevet kl. 11:04

Tak for de gode svar.

Lidt mere info om sagen: vores nuværende job er i en meget lille forretning. Og den ide vi har tænkt på vil ikke være noget vi ville kunne leve af umiddelbart. Det vil bare være en ekstra "sikker" indtjening. Som sagt er vi pt underlagt nogen leverandør-restriktioner der gør at vi ikke kan tage de meget efterspurgte produkter ind. Men i og med det er konkurrence mod vores egen forretning vil det jo nok ikke falde i god jord hos vores chef.

Så vi er altså ikke ude i noget mega stort Aps, udenlandske banker osv.

Simpelhen bare en måde hvorpå man ikke umiddelbart kan se at det er os der står bag. Vi har selv tænkt på at få en 3. mand ind men det gør det hele meget mere besværligt. Så der må være en måde man kan navne-beskytte sig selv på.

Mange større net-firmaer har heller ikke personlige navne på deres side. Men en hurtig Google - cvr firmanavn bringer som regel oplysningerne frem.

.... hvad skal vi gøre?

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 11:59

Hej
Ja, i fisker jo efter kommentarer og efter dit indlæg så er min personlige holdning at droppe det indtil i har fået stablet en bæredygtig forretningsidé på benene. Det der med at luske rundt bag ryggen på jeres chef synes jeg er tarveligt og illoyalt. Du vil gerne have en ekstra "sikker" indtjening. Javel, men hvis den ekstra indtjening under nuværende omstændigheder vil have havnet i chefens kasse, men i stedet lander i jeres samtidigt med, at han betaler jeres løn, så synes jeg det er forkasteligt.
Hvad med i stedet at bruge lidt krudt på at gennemtænke en idé for en forretning som I kan starte i fremtiden og gøre jer helt uafhængige? Så er der også en chance for at I bliver stolte af jer selv.
Det andet er sgu for lusket, men det er så bare min holdning!Wink

....men held og lykke til at komme i gang med noget!

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 11:09

Hej

Min erfaring (og her taler jeg virkelig af egen erfaring) er at I skal have alle tilladelser på plads af jeres arbejdsgiver inden i kaster jer ud i sådan et projekt. Hvis det gøres i skjul bliver det aldrig en sund forretning som I kan stå ved og føle ansvar for. Og det er uudholdeligt at skulle passe på at ens dobbeltliv ikke opdager hinanden. Historen fra Djurs Sommerland er som taget ud af mit liv .....

Det kan selvfølgelig få konsekvenser at bede om tilladelse og det skal i så være klar til at tage. Men det er altså mit råd.

Hilsen Louise

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)