Hej. Jeg har pr. dags dato registreret en enkeltmands virksomhed på virk.dk. Jeg søger derfor helt basic hjælp til indberetning af moms, hvordan gøres det ? Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan jeg indberetter købs moms, dvs trækker momsen fra ? Kom endelig med gode opstarts råd. På forhånd tak. Mvh Kasper. |
først efter udløb af en momsperiode kan du indberette moms - netop fordi der jo ikke er nogen færdige perioder for dig
Købs moms og salgs moms og import moms m.m. indberettes når perioden er gået (gætter du har halvår) Du kan ændre momsperiode, men det vil normalt være noget man gør, hvis man ved man altid har mere købsmoms end salgsmoms, da man jo ellers både får kortere tid at have momsen i, og mere administration - Jeg mener det er begrænset hvor tit man kan ændre, det ved andre mere om.
Du kan læse om helt basal moms og skat, men sæt dig ind i ting, det er lidt farligt bare at starte virksomhed og så finde ud af tingene efter ting måske er sket http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html og se til at få ført korrekt og godt regnskab med hensyn til alle skatte og moms reguleringer helt løbende + før lager tal så du ikke misser noget og tror lager er en omkostning, som er en typisk start fejl der kan koste rigtigt dyrt
vh John H