Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberet moms osv

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har pr. dags dato registreret en enkeltmands virksomhed på virk.dk. 

Jeg søger derfor helt basic hjælp til indberetning af moms, hvordan gøres det ? 
Lige pt er jeg inde på skat.dk og får følgende besked: TSE0501 - Der er ikke tilgængelige perioder til indberetning af Moms.

Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan jeg indberetter købs moms, dvs trækker momsen fra ?

Kom endelig med gode opstarts råd. På forhånd tak. 

Mvh Kasper.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:43

først efter udløb af en momsperiode kan du indberette moms - netop fordi der jo ikke er nogen færdige perioder for dig

Købs moms og salgs moms og import moms m.m. indberettes når perioden er gået (gætter du har halvår) Du kan ændre momsperiode, men det vil normalt være noget man gør, hvis man ved man altid har mere købsmoms end salgsmoms, da man jo ellers både får kortere tid at have momsen i, og mere administration - Jeg mener det er begrænset hvor tit man kan ændre, det ved andre mere om.

Du kan læse om helt basal moms og skat, men sæt dig ind i ting, det er lidt farligt bare at starte virksomhed og så finde ud af tingene efter ting måske er sket http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html og se til at få ført korrekt og godt regnskab med hensyn til alle skatte og moms reguleringer helt løbende + før lager tal så du ikke misser noget og tror lager er en omkostning, som er en typisk start fejl der kan koste rigtigt dyrt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jul 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:47

Undskyld mit måske halvsure opstød... Men kan simpelthen ikke sætte mig ind i, hvorfor man som iværksætter ikke undersøger lidt om sådanne ting INDEN man opretter virksomhed.

Som svar på indlægget vil det måske være en idé at søge i det store forum her på Amino. Disse spørgsmål er besvaret et hav af gange.

Yderligere tillader jeg at reklamere lidt for John og hans blog hvor der står utroligt mange forskellige ting beskrevet. - Den har jeg selv haft meget nytte af http://johnhannover.blogspot.dk/

et godt råd. Anskaf dig et regnskabsprogram, evt. Dinero som er gratis indtil du har omsat for 1mill DKK. Yderligere vil jeg anbefale dig at få styr på grundlæggende bogføring. Evt. tag kontakt til en revisor hvis du er i tvivl. På http://agera.dk/ kan du indhente tilbud fra div. ydelser.

Ha' en god aften

Mvh Casper

Tilmeldt 14. May 13
Skrevet kl. 19:57

Mange tak for det fine svar. 

Vil kigge lidt på linket. 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:59

Jeg har selv lige startet virksomhed, og for mig skal der indberettes moms hver tredje måned.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 14. May 13
Skrevet kl. 19:59

Du må lige forstå mig ret. 

Pt er det på hobby basis, og i det første stykke tid bliver der ikke købt eller solgt noget som helst, før at jeg har helt styr på tingene. 

Derfor skal jeg have indberettet at mine indtægter og udgifter er = 0, men tak for svaret. 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 20:09

KS71:

Jeg har selv lige startet virksomhed, og for mig skal der indberettes moms hver tredje måned.

Det er helt almindeligt.

Efter 1-2 år vil du så skulle afregne moms hvert halve år, hvis din omsætning er under 5 mio pr. år-

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)