Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hallelujah...

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00

jeg ved ikke hvorfor du tror det er en hobbyvirksomhed - det tror jeg ikke skat vil mene - det er vel for at tjene penge du vil gøre det? Det med at det er en lille virksomhed er slet ikke det samme som hobby

Generelt er det meget vanskeligt at ha netshop og være på kontanthjælp, men det er kun kontanthjælps kontoret, som ud fra en helt konkret beskrivelse af din shop og dit tidsforbrug + indtjening, som kan svare på, at det er OK, med modregning i kontanthjælpen, så det er dem du skal kontakte, for det er helt konkret vurdering og foretages fra kontanthjælps kontoret = dem der har bevilget dit kontanthjælp/udbetaler den (næppe a-kassen som ikke har med kontanthjælp at gøre men kontanthjælpskontoret (formentlig udbetaling danmark)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:00

Tal med din fagforening eller kommunen - de skal alligevel afgøre det i sidste ende.

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 22:04
Du kan benytte dig af virksomheds skatte ordningen, så vidt jeg ved, kan en revisor hjælpe dig med det, således du ikke bliver trukket i kontanthjælp :)

Men ja kontakt en revisor. Han kan fortælle dig mere om VSO regnskabsmetoden.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06

Steffen Petersen:
Du kan benytte dig af virksomheds skatte ordningen, så vidt jeg ved, kan en revisor hjælpe dig med det, således du ikke bliver trukket i kontanthjælp :)

Men ja kontakt en revisor. Han kan fortælle dig mere om VSO regnskabsmetoden
nej da - du må enten rode noget SU ind i kontanthjælp eller være helt i skoven - Absolut ikke kombinere VSO og Kontanthjælp

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07

..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10

Sådan! Tusinde tak, det var dét svar jeg ledte efter :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11

ØV... Jeg troede liiige..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12

Og hobby er det, fordi jeg selv laver tingene. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13

SophiaNoori:
Jeg ''tror'' det er en hobbyvirksomhed, fordi det fik jeg afvide af erhvervsstyrelsen. Indkomsten er max. 200 om måneden gennemsnitligt. Hvis overhovedet så meget
det er nu nok erhvervsstyrelsen der blander skattebegreber lidt - men hvis det er en ren hobby så kan du jo undlade shoppen - hobby virksomhed er et helt speciel skattebegreb http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html 

En indtjening på 200 kr er jo i alle fald ikke værd at komme op at toppes med kontanthjælps kontoret om, men giv dem tallet og noget dokumentation og forklar at det er din hobby og tag den derfra - de er ofte skeptiske mod kontanthjælp hvis du har CVR eller bare hvis du har netshop du sælger fra, så det MÅSKE op ad bakke, men prøv bestemt

Alternativet, hvis de selv opdager du sælger via en webshop (uh anmeldere og hvad ved jeg) så er du social bedrager pludseligt og det kan blive meget dyrt - så med kontanthjælp og dagpenge m-m. skal man klart spille med åbne kort. 

Skal du lukke ned til du igen er i arbejde, får du helt samme CVR igen bagefter og siden kan du givet sætte på stand-by - med et pause skilt hvis det er kravet. List ikke rundt om problemet og risiker at blive set som socialsvindler Konkret kontakter du dem

vh

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)