Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klikpriser

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 41
Fra  sonnevin.dk Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ret ny på adsense og affiliate fronten. 

De klikpriser du modtager fra modeannoncerne, ex Zalando, Smartgirl, Nelly etc. Er de typisk under 50 øre. 

Jeg har oplevet priser helt nede på 0,08 kr osv. Er det normalt for den branche?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:03

Lohmann:
Jeg har oplevet priser helt nede på 0,08 kr osv. Er det normalt for den branche?

Det er ikke unormalt med klikpriser i det leje du beskriver. Jeg oplever selv, at få "fyld" annoncer d.v.s. annoncer der ikke matcher mit indhold, og derfor kun giver en lav CPC. Normalt på grund af mangel på annoncører indenfor den niche. 

Hvis dit indhold matcher Zalando, Smartgirl, Nelly etc. så kan du prøve at indsætte provisionsbaserede affiliate reklamer i stedet. Det burde giver et højere payout.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 00:07

Husk du kan gøre to ting for at forbedre din CPC.

Et er at gøre dine Adsense annoncer tilgængelige for målretning og så skrive en god beskrivelse, det giver mere kamp om pladserne og derfor højere klikpriser, da bureauer så kan måle specifikt på din channel.

Det andet er at blokere for nogle annoncører hvis du er sikker på de giver dårlig klikpris igen og igen.

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 41
Fra  sonnevin.dk Skrevet kl. 09:28

Hej Casper og Erik

Jeg var ikke klar over, at jeg kunne blokere for bestemte annoncører, hvilket bestemt er noget jeg vil overveje.

Jeg har allerede fyldt siden med flere affiliate links. Så det synes jeg der er nogenlunde styr på.

Hvordan ligger jeres procenter på antal klik i forhold til sidevisninger i Adwords?

Hvor mange sidevisninger har I pr. salg i affiliate?

Som ny i gamet kunne det være spændende at høre, hvor dygtige folk er til at konvertere annoncerne til salg osv.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:11

Lohmann:

Hvor mange sidevisninger har I pr. salg i affiliate?

Som ny i gamet kunne det være spændende at høre, hvor dygtige folk er til at konvertere annoncerne til salg osv.

Det svinger meget. Jeg kører affilaite for en webshop, der i 2014 har modtaget 128 klik. Det har givet 55 salg og dermed en salgsprocent på 42.97%. Indtjeningen pr. klik har været cirka 9 kroner. Andre af mine affiliate programmer holder en indtjening på +50 kr. pr. klik, så det er sjældent at Adsense er en bedre forretning for mig at bruge.

Generelt kan man ikke sige noget generelt om det :-), men er din trafik købsorienteret og relevant, vil det i de fleste tilfælde bedre kunne betale sig at benytte et affiliate program kontra adsense.

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Dec 13
Indlæg ialt: 138
Fra  RankScanner Skrevet kl. 18:39

Helt enig med Casper - Og man kan jo altid bruge AdSense som en slags proof-of-concept, indtil man formår at skabe et godt trafikflow.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)