Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstartaf firma - Handle, regler mm.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ansager
Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber I kan svare på gennem links eller bare svar.
Jeg er en 15. årig dreng, som ønsker at starte et webshop op, som jeg har gået med længe. Jeg har fundet ud af hvordan man laver hjemmesiden og alt det der hører med. Men omkring varer, regler, moms, skat osv. Jeg har en idé om at det skal være en webshop med gadgets. Gadgets til både store og små, teknik, hobby og generelt fritid. Det er hvert fald hvad jeg har af planerne ligenu, men vil gerne have noget som kan ramme alle aldre og vide at der vil blive solgt. 
Så vidt jeg ved, er det jo at kontakte producenten og så få planlagt alle tingene. Men hvad med de overstående ting?

Håber I kan hjælpe, evt. har nogle tips?

Mvh Nikolaj

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46695
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:27

Uden virksomhed må du absolut ikke kunne forvente at omsætte for over 50.000 kr på 12 mdr i træk, for så for du store problemer med moms som kræves så snart man kan forvente over 50.000 i salg/omsætning http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Du kan ikke momsregistreres før du er 18 eller - hvis du søger statsamt om dispensation for at stifte virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

Du må ikke importere noget fra uden for EU uden at ha virksomhed, så det kan bide sig selv lidt i halen

I indholdsfortegnelsen kan du læse til meget mere, men uanset hvad, du skal føre regnskab nøje og opgive overskud til skat

god vind med det John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ansager
Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:35

Tusind tak John. Det hjalp en del, og vil nu gå ind og læse om det!

Mvh Nikolaj

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)