Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 i en virksomhed, halvdelen til hver, vi bruger PayPal - hvad gør vi?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.
Jeg er mig og min partner, vi har vores egen virksomhed.
Vi bruger hans PayPal da han er 18 år, men jeg er blot 17 og kan ikke få min unlimited.

Vi skal alligevel have halvdelen af indtægten hver, hvordan splitter vi?
Han kan vel ikke sende det hele til hans bank, for så kommer skattefar og siger det er hans indtægt, selvom han rent faktisk sendte halvdelen til mig.

Noget alternativ?

Tak på forhånd :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:09

med den ene under 17 går jeg ud fra, at I ikke har stiftet virksomhed. I bør så skrive til skat, at I driver et uregistreret I/S og I bør oprette en konto - gerne erhvervskonto som modtager alle penge og betaler alle penge - i et uregistreret I/S. Det er klart at der ikke er nogen personlig solidarisk hæftelse parterne imellem så helt enkelt er det vel ikke, men ved at have en konto tilknyttet jeres I/S vil jeg mene i underletter tingene

Bedst er det hvis den konto der er tilknyttet PayPal ændres til fælles konto for jeres uregistrerede I/S

I skal så føre regnskab, indtægter minus de helt konkrete udgifter til ex råvarer (ikke telefoner og computere osv når I ikke registrerer som udgangspunkt) og resultatet kan I så dele 50/50 som I vil, og opgive til forskud og skat

I må så begge hæve fra den konto også, og det bogfører i under status - mellemregning - private hævninger og det i hæver påvirker så ikke overskuddet, da det ikke er en udgift men kun i status - I får en ide om det ved at læse her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

I må ikke samlet omsætte for over 50.000 på nogen 12 mdr periode uden at være registreret virksomhed hvad moms angår, for så kan det blive dyrt - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html og når I er to fælles er det 50.000 IALT der er max og det er på forventning man SKAL registrere sig, ikke en bund man kan bruge først, men det står i linket

da det er en lidt usædvanlig situation kan I lige bede til at andre klogere også kommer på banen  men det er via en fælleskonto og besked til skat om fælles virksomhed (I/S) under 50.000 kr i omsætning at I kommer frem

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:59

Tusind tak for dit svar John!

Det er mig der er 17 år.

Det lyder rigtig fint, men hvordan opretter vi den I/S konto? Hvem skal vi kontakte? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11

Hvordan kan man have et i/s med en mindreårig? Den personlige solidariske hæftelse ser ikke på alder....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22

En bankkonto er jo kun i banken - så det handler om at få dem til at ville lave en fælles konto til jeres indtægt var mit forslag

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:25

Henrik Koudahl:
Hvordan kan man have et i/s med en mindreårig? Den personlige solidariske hæftelse ser ikke på alder...
Næh det enkle svar er jo at det kan man ikke og derfor også uregistreret, men skattemæssigt - og det er jo spørgsmålet, så kom med et godt forslag - kunne de ikke søge en fælles konto i banken som fik pengene fra paypal ind (ændre den eksisterende) og så føre et regnskab helt som I/S 

Hvis det er paypal og den tilhører ham der ikke er 18, så er de penge jo ikke som sådan resultat af en forpligtende handel, da sælger er under 18 

men hvordan gør de to nemmest for at dele overskud - skattemæssigt - hvis ikke via en fælles "virksomhedskonto" og et fælles regnskab - på samme måde som med officielt I/S?

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39

Der er to aspekter her.

1. Betalingen fra paypal til en dansk bankkonto udløser ikke skat. Som i alle andre tilfælde er det kun overskud som beskattes. Det er derfor ikke et problem i forhold til SKAT at pengene overføres til den enes konto og derfra betale den andens andel.

2. Problem er så at man reelt har stiftet et is. Det vil sige at der skal føres regnskab. Overskud fordeles på den baggrund mv. Der er næppe nogen banker mv der vil oprette noget som helst til et IS, med deltagelse af en mindreårig.

Oveni så er der problemstillingen med hæftelsen som nok er til at overse i forhold til risiko.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09

Henrik Koudahl:

1. Betalingen fra paypal til en dansk bankkonto udløser ikke skat. Som i alle andre tilfælde er det kun overskud som beskattes. Det er derfor ikke et problem i forhold til SKAT at pengene overføres til den enes konto og derfra betale den andens andel.
-det med en fælleskonto var for at lette oversigt men det er jo korrekt at de ´som også beskrevet må føre regnskab nøje og dermed få overskud til skat frem og opgive det i forskud og selvangivelse, og så i øvrigt fordele det mellem sig. 

Jeg tror bare ofte unge har det lettere hvis de har en konto som får indtægter (her via paypal) og bærer de udgifter de har i virksomheden, så de har en bank at stemme regnskab af mod - men ja - vigtigst er at der føres regnskab og at de så deler overskud mellem sig skattemæssigt - og ja - næppe nogen bank laver en "i/s" konto her men ham med konto tilknyttet Paypal kunne vel lade den fungere som deres fælles konto til virksomheden - og kun til den - og så sikkert/måske få en anden konto privat - jeg tror det letter dem i regnskabet

vh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)