Jeg skal have oprettet en erhvervskonto, og jeg bruger Danske bank normalt. De tager dog 750,- kr for en helt banal erhvervskonto, hvilket jeg synes er dyrt her i opstartsfasen.
Kan det passe at de fleste banker tilbyder en gratis erhverskonto?
Jeg har overvejet at skifte til Nordea, da jeg generelt ikke er tilfreds med Danske Bank. Kan i anbefale det? Hvis ja, burde jeg så skifte både privat og erhverv til Nordea?
Jeg er i Nordea og der er styr på tingene, og kan anbefale dig Nordea.
Jeg er en person der ikke gider have alle bankes opringninger hele tiden, og breve med tilbud, så jeg fandt en funktion i deres netbank, hvor jeg kunne sætte kryds i de måtte kontakte mig med deres tilbud opringninger m.m når opsparingsmålet var nået, jeg satte det til 5.000.000 kr, så er der fred et godt stykke endnu, hvis jeg overhovedet når det mål i dette liv :-)
Lider du af Psoriasis? Så brug en mild shampoo som effektiv psoriasis behandling
Det er godt nok frækt at Danske Bank tager et gebyr for oprettelse af erhvervskonto til EGNE kunder. Det har jeg ikke oplevet før. Jeg bruger Nordea til privaten og erhverv, og de kunne da aldrig drømme om at opkræve gebyr for oprettelse af erhvervskonti.
Hvis du tager en snak med din rådgiver, er jeg da helt sikker på at han/hun nok skal hjælpe dig i gang gratis. Det kan simpelthen ikke passe. Jeg har hørt om at banker tager gebyrer for oprettelse af erhvervskonti, men ikke til eksisterende kunder.
Vel endnu en grund til at holde sig langt væk fra Danske Bank. :-)
Har på fornemmelsen jeg har svaret i lignende tråd - eller den er helt samme. Nogle banker tager gebyr og de 750 kr svarer faktisk til hvad uafhængige mybanker mindst mener det koster banker at drive en erhvervskonto uden kassekredit, men jeg er enig i, at mange, specielt hvis man har privat konti der samtidigt, undlader gebyr. Nordea gør ALTID hvis man er oppe i fordel + segment f.eks.
Læs dog evt gerne om hvordan jeg mener med med fordel kan FÅ BANK og til de som faktisk KAN ha besvær med i det hele taget at få erhvervskonto (RKI eller større gæld f.eks. ) læs her hvorledes man i personlig virksomhed KAN klare sig med en personlig konto og få tilknyttet ens CVR nr til samme konto som man i forvejen har som nemkonto, da det kan være et behov - erhvervkonto er at foretrække, men ellers PERSONLIG KONTRA ERHVERVSKONTO
VH John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du kan i princippet nøjes med en cigaræske. Krav er der ikke tale om.
ja man jo klare den med en cigarkasse . Lad mig så sige det er ganske så vanskeligt i et selskab hvor sammenblanding af privat og selskab - specielt lån fra selskab er noget skidt - GANSKE vanskeligt at være uden konto til ens CVR nr - men IVS stiftet uden går vel så også, ved at betale til en advokatkonto som sender pengene tilbage til en cigarkasse
Så kan vi vel aflyse statskrav til banker om erhverskonto og afløse det af tilbud om billige cigarkasser -uddelt af selskabsstyrelsen til alle stiftere
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER