Du udtaler dig om ting, du ikke ved noget om. Både operativsystemet og database-serverne er naturligvis stable og langt fra end-of-life (dvs. det stadig vedligeholdes, sikkerhedsopdateres osv.).
Det er ikke overraskende at du går sådan til angreb med vores tidligere historik.
For det første har jeg ikke sagt/påpeget/hentydet til at I ikke kører et stable setup. Jeg påpegede plot at I kører MySQL 5.1 og at Azehosting kører MySQL 5.5 og det ville have betydning for mit valg af udbyder. Nu ved jeg godt du gerne vil fremstille mig som uvidende baseret på ting jeg alligevel aldrig har sagt, men det kræver ikke mange hjerneceller at regne ud at der forskel på to forskellige versionsnumre.
Lad nu være... Hvilket software, som vi kører, er forældet og i EOD?
Jeg kan godt - igen - påpege at jeg ikke har påstået at i kører med software i EOL eller at I ikke bruger stable software ellers. Skal jeg skrive det på en bestemt måde, så du ikke forsøger at lægge det i munden på mig igen?
Men nu du selv bringer det på bane, så er MySQL 5.1 dog allerede i den tilstand og har været det siden 31. december, 2013 (meldt ud d. 4. december, 2013). Til gengæld regner jeg med at du (igen) antager jeg ikke ved hvad jeg snakker om, så du kan jo selv kigge på MySQL's EOL annonceringer. Jeg føler lige det er vigtigt at citere dig for det du skrev tidligere i indlægget, blot for at understrege at hos Meebox har I jo styr på tingene:
Både operativsystemet og database-serverne er naturligvis stable og langt fra end-of-life (dvs. det stadig vedligeholdes, sikkerhedsopdateres osv.).
At forvente af sin udbyder at denne holder sig ajour er måske for meget at forvente - men hey, hvad ved jeg - jeg ved jo ikke hvad jeg snakker om.
Sådan, nu kan du citere mig for at sige I kører med software der er i EOL.
Du kan ikke sammenligne forskellene på PHP 5.1 -> 5.5 og MySQL 5.1 -> 5.5. Det har intet med hinanden at gøre.
Det var heller ikke formålet. Formålet var egentlig at få nogen til at tage stilling til prioriteringen af opdatering af sin software. Men fred være med det.
Af hvad jeg selv har kunnet teste og læse mig til, er det stort set kun features, som differentierer 5.5 (og 5.6) fra 5.1 i den størrelsesorden som vi opererer i. Der er forsvindende små performanceforskelle, medmindre du er oppe i abnormt mange samtidige tråde (husk her forskellen på "samtidige" og ting der kører parallelt - der er stor forskel indenfor computer science). Med shared-webhosting hoteller er det ikke en faktor.
Det er ikke op til mig at vurdere hvorvidt du synes de forskelle er for små til at opdatere. Jeg synes ikke de er for små - og sådan er vi jo så forskellige.
Så kan man argumentere for, om de nye features osv. er grund nok til at opdatere. Det bliver det... Men i stedet for hele tiden at køre edge-software, tror jeg på, at det i et produktionssetup er bedre at køre software som har været stable i en periode. Men det er klart, at det opdateres i løbet af '14, når vi har overblik over konsekvenserne, så det ikke ødelægger noget bagudrettet.
Edge og edge... I kører en MySQL version som ligger i EOL; det bliver vist heller ikke mindre edge end det.
Jeg siger tak for endnu en saglig og spændende snak med dig, Anders - jeg tror det er bedst vi forsøger at undgå hinanden fremadrettet.