Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Azehosting vs Meebox

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander:

Hovsa. Jeg referer til MeeBox. Jeg kan bare ikke lige hitte ud af hvad deres begrænsninger er på osv.

Deres memory limit er på 512 MB hvilket vil sige at hver gang en side indlæses kan den bruge 512 MB RAM på det script (så længe der er RAM nok på kontoen til det).

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 01:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren.Pedersen:

Dan Storm:
dog vil jeg mene at forskellen mellem 5.1 og 5.5 er så stor at det er værd at betragte som en faktor. Du ville jo ikke mene det samme om versionsforskellen på PHP fra 5.1 til 5.5, vel

Er vel den samme diskussion som altid, hvorfor lade udbyderen bestemme hvilken PHP eller mysql version der skal bruges? Den nyeste PHP er 5.5 og den nyeste mysql er 5.6.

Nej, jeg synes det er en helt anden diskussion. Vi er jo ikke ude i en PHP 5.3 eller 5.4 diskussion; jeg synes vitterligt at forskellen på MySQL 5.1 og 5.5 ( som jeg bruger som sammenligningsgrundlag eftersom det er den version Azehosting tilbyder) at det er sammenligneligt med at udbyde PHP 5.2 eller 5.1 og sige at "det ikke betyder noget". 

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 150
Fra  Livesound.dk Skrevet kl. 09:09

Kender desværre intet til Azehosting, men er kunde hos Meebox. Ikke for at lave reklame for dem, men er skam fuld tilfreds med deres produkt og deres kundeservice er i top.

Udlejning af professionelt mobildiskotek

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 13:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tror hellere, at jeg må rydde lidt op i misforståelserne. Dem er der en del af.

Dan Storm:
Jeg var gået med Azehosting da de lader til at være opdateret med deres software (se MySQL versionerne)

Du udtaler dig om ting, du ikke ved noget om. Både operativsystemet og database-serverne er naturligvis stable og langt fra end-of-life (dvs. det stadig vedligeholdes, sikkerhedsopdateres osv.).

Dan Storm:
Det står dig naturligvis frit for at mene at det er et tyndt grundlag - dog vil jeg mene at forskellen mellem 5.1 og 5.5 er så stor at det er værd at betragte som en faktor. Du ville jo ikke mene det samme om versionsforskellen på PHP fra 5.1 til 5.5, vel? Hvorfor så gøre forskel med MySQL? (...) Jeg mangler stadig en konkretesering på holdningen til at køre med forældet software?

Lad nu være... Hvilket software, som vi kører, er forældet og i EOD? 

Du kan ikke sammenligne forskellene på PHP 5.1 -> 5.5 og MySQL 5.1 -> 5.5. Det har intet med hinanden at gøre.
Af hvad jeg selv har kunnet teste og læse mig til, er det stort set kun features, som differentierer 5.5 (og 5.6) fra 5.1 i den størrelsesorden som vi opererer i. Der er forsvindende små performanceforskelle, medmindre du er oppe i abnormt mange samtidige tråde (husk her forskellen på "samtidige" og ting der kører parallelt - der er stor forskel indenfor computer science). Med shared-webhosting hoteller er det ikke en faktor. 

Så kan man argumentere for, om de nye features osv. er grund nok til at opdatere. Det bliver det... Men i stedet for hele tiden at køre edge-software, tror jeg på, at det i et produktionssetup er bedre at køre software som har været stable i en periode. Men det er klart, at det opdateres i løbet af '14, når vi har overblik over konsekvenserne, så det ikke ødelægger noget bagudrettet.

bacardill:
Det kan være en fordel med dedikerede IP adresse, så undgå man den mailserver man benytter bliver blacklisted fordi den bruges af andre, det sker jævnligt hos meebox

Jeg tror, at de fleste shared-webhosting udbydere oplever, at en mailserver bliver blacklisted. Der skal ikke meget til. Et usikkert wp-plugin, som en 3. part udnytter til at uploade et spam-script, som han så sætter i gang... Det er nok. Derfor har vi også en håndfuld foranstaltninger imod udsendelse af SPAM, som fanger det meste. Selvfølgelig har vi også været blacklisted, men når det sker er der ikke andet for, end at ordne problemet og fjerne kilden til problemet - ikke bare bede om en de-listing. 

Endeligt omkring RAM, så er det de absolut færreste, som nogensinde kommer i nærheden af begrænsningerne. De er der for at sikre imod misbrug og ting som løber løbsk, men hvis der er 128Mb eller derover, vil jeg mene at langt de fleste kan være glade og tilfredse. 

Hvorvidt man vælger den ene eller anden udbyder, vil jeg ikke blande mig i. Det skal bare ikke ske på et forkert grundlag :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Skrevet kl. 14:56
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Anders - Meebox:
Du udtaler dig om ting, du ikke ved noget om. Både operativsystemet og database-serverne er naturligvis stable og langt fra end-of-life (dvs. det stadig vedligeholdes, sikkerhedsopdateres osv.).

Det er ikke overraskende at du går sådan til angreb med vores tidligere historik. 

For det første har jeg ikke sagt/påpeget/hentydet til at I ikke kører et stable setup. Jeg påpegede plot at I kører MySQL 5.1 og at Azehosting kører MySQL 5.5 og det ville have betydning for mit valg af udbyder. Nu ved jeg godt du gerne vil fremstille mig som uvidende baseret på ting jeg alligevel aldrig har sagt, men det kræver ikke mange hjerneceller at regne ud at der forskel på to forskellige versionsnumre.

Anders - Meebox:
Lad nu være... Hvilket software, som vi kører, er forældet og i EOD? 

Jeg kan godt - igen - påpege at jeg ikke har påstået at i kører med software i EOL eller at I ikke bruger stable software ellers. Skal jeg skrive det på en bestemt måde, så du ikke forsøger at lægge det  i munden på mig igen?

Men nu du selv bringer det på bane, så er MySQL 5.1 dog allerede i den tilstand og har været det siden 31. december, 2013 (meldt ud d. 4. december, 2013). Til gengæld regner jeg med at du (igen) antager jeg ikke ved hvad jeg snakker om, så du kan jo selv kigge på MySQL's EOL annonceringer. Jeg føler lige det er vigtigt at citere dig for det du skrev tidligere i indlægget, blot for at understrege at hos Meebox har I jo styr på tingene:

Anders - Meebox:
Både operativsystemet og database-serverne er naturligvis stable og langt fra end-of-life (dvs. det stadig vedligeholdes, sikkerhedsopdateres osv.).

At forvente af sin udbyder at denne holder sig ajour er måske for meget at forvente - men hey, hvad ved jeg - jeg ved jo ikke hvad jeg snakker om.

Sådan, nu kan du citere mig for at sige I kører med software der er i EOL.

Anders - Meebox:
Du kan ikke sammenligne forskellene på PHP 5.1 -> 5.5 og MySQL 5.1 -> 5.5. Det har intet med hinanden at gøre.

Det var heller ikke formålet. Formålet var egentlig at få nogen til at tage stilling til prioriteringen af opdatering af sin software. Men fred være med det.

Anders - Meebox:
Af hvad jeg selv har kunnet teste og læse mig til, er det stort set kun features, som differentierer 5.5 (og 5.6) fra 5.1 i den størrelsesorden som vi opererer i. Der er forsvindende små performanceforskelle, medmindre du er oppe i abnormt mange samtidige tråde (husk her forskellen på "samtidige" og ting der kører parallelt - der er stor forskel indenfor computer science). Med shared-webhosting hoteller er det ikke en faktor. 

Det er ikke op til mig at vurdere hvorvidt du synes de forskelle er for små til at opdatere. Jeg synes ikke de er for små - og sådan er vi jo så forskellige.

Anders - Meebox:
Så kan man argumentere for, om de nye features osv. er grund nok til at opdatere. Det bliver det... Men i stedet for hele tiden at køre edge-software, tror jeg på, at det i et produktionssetup er bedre at køre software som har været stable i en periode. Men det er klart, at det opdateres i løbet af '14, når vi har overblik over konsekvenserne, så det ikke ødelægger noget bagudrettet.

Edge og edge... I kører en MySQL version som ligger i EOL; det bliver vist heller ikke mindre edge end det.

Jeg siger tak for endnu en saglig og spændende snak med dig, Anders - jeg tror det er bedst vi forsøger at undgå hinanden fremadrettet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 15:10
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Hvis jeg kan citere dig og lægge ord i munden på dig samtidig, skal du nok formulere dig bedre :-) Jeg angriber dig ikke, det har jeg ingen interesse i - lad være med at tage det personligt eller gør det til noget, som det ikke er. Det handler blot om at opklare misfortåelser.

Uden at jeg vil forkæle Amino med en masse spændende detaljer om versionsnumrer og eol-politikker af mysql og forskellige operativsystemer samt hvordan de hænger sammen, er det korte af det lange, at du ikke kan konkludere, at vi anvender "forældet software", fordi vi har mysql servere som kører 5.1 (nyeste 5.1, vel og mærke), endvidere slet ej bruge det som endeligt argument til at vælge eller fravælge. At du ville vælge azehosting er op til dig, men det bunder nok nærmere i den "historik" du taler om, end mysql versioner... 

Ha' en god dag.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Skrevet kl. 10:07
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 6 person

Anders - Meebox:
Hvis jeg kan citere dig og lægge ord i munden på dig samtidig, skal du nok formulere dig bedre :-)

Hvis jeg gør mig uforståelig for dig, er du velkommen til at spørge. Umiddelbart kan jeg ikke se hvad der er formuleret dårligt eller forkert.

Anders - Meebox:
Jeg angriber dig ikke, det har jeg ingen interesse i - lad være med at tage det personligt eller gør det til noget, som det ikke er. Det handler blot om at opklare misfortåelser.

Aha...

Anders - Meebox:
Uden at jeg vil forkæle Amino med en masse spændende detaljer om versionsnumrer og eol-politikker af mysql og forskellige operativsystemer samt hvordan de hænger sammen,

Hvorfor udelade det? Det giver jo det rette billede af hvad vi snakker om.

Anders - Meebox:
er det korte af det lange, at du ikke kan konkludere, at vi anvender "forældet software", fordi vi har mysql servere som kører 5.1 (nyeste 5.1, vel og mærke)

MySQL har officielt erklæret MySQL 5.1 i EOL. Hvis du ikke mener det falder ind under kategorien "forældet", vil jeg da meget gerne vide hvad du så vil kategorisere det som?

Anders - Meebox:
endvidere slet ej bruge det som endeligt argument til at vælge eller fravælge.

Selvfølgelig kan jeg det - og det står i øvrigt enhver anden frit for at gøre. Hvorfor skal jeg nøjes med software som ikke er opdateret, når det nu er så let at få andre steder?

Anders - Meebox:
At du ville vælge azehosting er op til dig, men det bunder nok nærmere i den "historik" du taler om, end mysql versioner... 

Du kan prøve at bilde dig selv det ind - men sort på hvidt, personlige holdninger til side, så er sammenlignen altså således:

Trafik: Meebox: 1, Azehosting: 0
Plads: Meebox: 0, Azehosting: 1
Domæner: Meebox: 0, Azehosting: 1
Garanteret oppetid: Meebox: 1, Azehosting: 0
Opdateret software: Meebox: 0, Azehosting: 1
Ubegrænsede konti og databaser: Meebox: 0, Azehosting: 1
Gratis SSL certifikat: Meebox: 0, Azehosting: 1

Som jeg læser det, får jeg bare generelt mere for pengene hos Azehosting end hos Meebox. Hvis du mener noget andet, så ser jeg gerne at få en fyldestgørende forklaring for en gangs skyld i stedet for undskyldninger på hvorfor du ikke vil uddybe eller blot ignorer tiltalen.

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 11:49

Dan... Når nu du køber øl og rødvin. Tager du så også altid den hvor du får mest for pengene pr. liter uanset smag? Fordi, en rødvin er jo alligevel bare en rødvin. 

Når nu du har nærstuderet webhotel-pakkerne så nøje, har du så også bemærket har AzeHosting har fået ... inspiration ... fra os. At priserne er præcis de samme, men at de bevidst har lagt sig lige præcis over vores pakker ift. indhold?

Og bemærkede du også, at deres gennemsnitlige oppetid er 99%? Jeg går ud fra at det er en fejl, men alligevel en bemærkelsesværdig fejl.

Og skal vi ikke også blive enige om, at sålænge at software er stabilt og sikkert, så er det nok ok med majoriteten? Hvis du får det bedre af det, så har vi en plan på bordet for at udrulle ny version af bl.a. MySQL. Men eftersom at vi har en del flere servere at se til, så er det ikke noget man bare lige gør.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 11:53
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dan,

Som jeg skrev før, opdateres det her i starten af '14, da det udfra flere parametre giver mening - blandt andet at 5.5 ikke længere er sprit nyt i det operativsystem, som vi anvender (ja, det er lidt bagud, men som jeg sagde før tror jeg på gennemtestet fremfor cutting-edge når det gælder produktionssetup). Så det skulle være Ok! 5.1 blev sat i Sustain Support for 8 dage siden, men modtager stadig sikkerhedsopdateringer for kendte fejl. På lang sigt er det ikke holdbart, og derfor opdaterer man. Men at du på baggrund af det fremstiller det som om, at Meebox i al almindelighed anvender forældet software, er ukorrekt. Endelig mener jeg, at man bør vurdere valget udfra mere end et feature-race, da mange andre variabler spiller ind (andres oplevelser, support, troværdighed etc.). Det vil jeg lade være op til den enkelte at vurdere. 

Kan vi lukke den her?

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Skrevet kl. 12:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Patrick - Meebox:
Når nu du køber øl og rødvin. Tager du så også altid den hvor du får mest for pengene pr. liter uanset smag? Fordi, en rødvin er jo alligevel bare en rødvin. 

Hvis du prøver at tale for at Meebox er bedre kvalitet end Azehosting, vil det være meget interessant at vide hvordan du upartisk har vurderet det?

Patrick - Meebox:
Når nu du har nærstuderet webhotel-pakkerne så nøje, har du så også bemærket har AzeHosting har fået ... inspiration ... fra os. At priserne er præcis de samme, men at de bevidst har lagt sig lige præcis over vores pakker ift. indhold?

Irrelevant - det er ikke unormalt at konkurrerende virksomheder lægger sig tæt op ad eller inspireres af hinanden. Man kunne lige så godt påstå at det var jer der havde fået inspiration fra dem - men det ville stadig være lige så irrelevant for snakken.

Patrick - Meebox:
Og bemærkede du også, at deres gennemsnitlige oppetid er 99%? Jeg går ud fra at det er en fejl, men alligevel en bemærkelsesværdig fejl.

Så nu peger vi fingre af en "fejl" hos konkurrenten?

Patrick - Meebox:
Og skal vi ikke også blive enige om, at sålænge at software er stabilt og sikkert, så er det nok ok med majoriteten?

Jeg har ikke spurgt majoriteten. Det er min egen og personlige holdning at jeg hellere vil have en server med MySQL 5.5 end en med MySQL 5.1.

Patrick - Meebox:
Hvis du får det bedre af det, så har vi en plan på bordet for at udrulle ny version af bl.a. MySQL. Men eftersom at vi har en del flere servere at se til, så er det ikke noget man bare lige gør.

Der er ikke mange ting jeg er mere uinteresseret i end det - jeg er ikke kunde hos jer. Og hvis jeres kunder er glade og tilfredse med jeres service og ydelser, så er der jo heller ingen grund til at ændre på ting (tilsyneladende).

Anders - Meebox:
Men at du på baggrund af det fremstiller det som om, at Meebox i al almindelighed anvender forældet software, er ukorrekt.

At du har opfattet det sådan at jeg pointerer at I kører en forældet udgave af MySQL som værende en generel konstatering kan jeg så ikke tage mig af.

Anders - Meebox:
Endelig mener jeg, at man bør vurdere valget udfra mere end et feature-race, da mange andre variabler spiller ind (andres oplevelser, support, troværdighed etc.). Det vil jeg lade være op til den enkelte at vurdere. 

Det gør de jo heldigvis også - jeg har efterhånden læst mange tråde her på Amino om Meebox. Du kan kalde det et feature-race om du vil - men virkeligheden er jo at folk også tænker med pungen når de handler ind.

Anders - Meebox:
Kan vi lukke den her?

Hjertens gerne.

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)