Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Azehosting vs Meebox

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick - Meebox:

Dan Storm:

Jeg var gået med Azehosting da de lader til at være opdateret med deres software (se MySQL versionerne) og de er ubegrænsede i forhold til forskellige typer konti, databaser, etc.

Jeg tror næppe du vil kunne opleve forskellen på 99,7 og 99,9 procents oppetid - og i øvrigt skal du ikke stole på de tal uden selv at kontrollere disse (eksempelvis via Pingdom).

Medmindre du har grund til at tro du glider over de 400GB trafik pr. måned (hvilket alligevel er en del) er det bestemt det mindste du bør fokusere på.

Jeg vil våge at påstå, at det er et meget, meget tyndt grundlag at vælge den ene udbyder kontra den anden, baseret på om de kører MySQL 5.1 eller MySQL 5.5.
Ligesom trafik, så skulle der også gerne være mere end rigeligt i vores pakke af både e-mail konti, FTP konti, databaser mv. :-)

Det står dig naturligvis frit for at mene at det er et tyndt grundlag - dog vil jeg mene at forskellen mellem 5.1 og 5.5 er så stor at det er værd at betragte som en faktor. Du ville jo ikke mene det samme om versionsforskellen på PHP fra 5.1 til 5.5, vel? Hvorfor så gøre forskel med MySQL? 

Trafik ser jeg sjældent som et reelt issue. Men i forhold til det andet, hvis der er mere end rigeligt, hvorfor så overhovedet have begrænsningen?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 21:33

Dan Storm:

hvis der er mere end rigeligt, hvorfor så overhovedet have begrænsningen?

Det er der to grunde til:

1) For at undgå misbrug.

2) Fordi med en reel begrænsning, så ved man hvad man rent faktisk får.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 21:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Tak for en stjerne Patrick - Meebox, dog må du komme med noget bedre end en anmeldelse på en stjerne hvis du mener det jeg oplyser er forkert med at I har været blacklisted jævnligt, jeg har personligt 2-3 gange i det sidste år bedt jer om at få en blacklist på plads. Men fair nok du deler ud af dårlige stjerner fordi man ikke roser jer :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 21:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bacardil:

Alexander:

Men som sagt er de jo meget ens. Så er det klart den dedikerede IP samt SSL certifikat, som tiltaler meget.
Jeg må dog lige ligge hovedet i blød. 

Det kan være en fordel med dedikerede IP adresse, så undgå man den mailserver man benytter bliver blacklisted fordi den bruges af andre, det sker jævnligt hos meebox

Ikke korrekt. Selve hjemmesiden bruger den dedikerede IP, men mail serveren er som regel sat op til at sende med serverens delte IP.

bacardil:
Tak for en stjerne Patrick - Meebox, dog må du komme med noget bedre end en anmeldelse på en stjerne hvis du mener det jeg oplyser er forkert med at I har været blacklisted jævnligt, jeg har personligt 2-3 gange i det sidste år bedt jer om at få en blacklist på plads. Men fair nok du deler ud af dårlige stjerner fordi man ikke roser jer :)

Når man vælger at have sin hjemmeside liggnede hos en delt udbyder er det naturligt at IP'erne bliver blacklistet i diverse RBL'er. Her kan man som udbyder ikke gøre det store - ud over at man selvfølgelig kan begrænse mails der bliver sendt, mv., men du ville jo også klage hvis de blandede sig for meget for at undgå det.

Og selvom man som vi dagligt tjekker op mod 60 RBL'er er det ikke sikkert at alle kommer med. Og når man så får en IP blacklistet i en RBL - så kan det godt tage noget tid at få den fjernet igen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 21:36

Patrick - Meebox:

Dan Storm:

hvis der er mere end rigeligt, hvorfor så overhovedet have begrænsningen?

Det er der to grunde til:

1) For at undgå misbrug.

2) Fordi med en reel begrænsning, så ved man hvad man rent faktisk får.

1) Er det noget I oplever ofte da?

2) Jeg kan forstå det ræsonnement på trafikforbruget - men på alt det andet?

Jeg mangler stadig en konkretesering på holdningen til at køre med forældet software?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 21:39

Kristoffer - Serverfruit:

bacardil:

Alexander:

Men som sagt er de jo meget ens. Så er det klart den dedikerede IP samt SSL certifikat, som tiltaler meget.

Det kan være en fordel med dedikerede IP adresse, så undgå man den mailserver man benytter bliver blacklisted fordi den bruges af andre, det sker jævnligt hos meebox

Ikke korrekt. Selve hjemmesiden bruger den dedikerede IP, men mail serveren er som regel sat op til at sende med serverens delte IP.

Har jeg slet ikke udtalt mig om, jeg siger bare at en dedikerede IP adresse begge steder kan være en fordel. Udtaler man ikke om det er tilfældet hos den nye udbyder trådstarter snakker om, så det er faktisk korrekt.. en dedikerede IP adresse vil være en fordel i forhold til at blive blacklisted, det kan ikke undgås.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:42

bacardil:

Alexander:

Dedikerede IP-adresser er fint, når det drejer sig om mail. Har man sin mail hostet hos en udbyder med mange domæner på samme IP-adresse, er risikoen alt andet lige større for RBL-blacklisting, end hvis man har sit website og mail hostet på egen dedikeret IP-adresse.

Nogle blacklist-udbydere er mere end almindeligt langsommelige til at få fjernet en blacklisting. Andre gør det uden tøven, men hvis den pågældende IP-adresse så bliver blacklistet igen indenfor kort tid, bliver det sværere at få fjernet blokeringen.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 21:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

bacardil:

bacardil:

Alexander:

Har jeg slet ikke udtalt mig om, jeg siger bare at en dedikerede IP adresse begge steder kan være en fordel. Udtaler man ikke om det er tilfældet hos den nye udbyder trådstarter snakker om, så det er faktisk korrekt.. en dedikerede IP adresse vil være en fordel i forhold til at blive blacklisted, det kan ikke undgås.

Selvfølgelig kan en dedikeret være en fordel - bare ikke lige i forbindelse med en blacklistet IP. Eftersom mailserveren bruger serverens delte IP vil man jo ikke se den dedikerede IP i forbindelse med mail.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 21:44

John Nielsen:

bacardil:

Alexander:

Dedikerede IP-adresser er fint, når det drejer sig om mail. Har man sin mail hostet hos en udbyder med mange domæner på samme IP-adresse, er risikoen alt andet lige større for RBL-blacklisting, end hvis man har sit website og mail hostet på egen dedikeret IP-adresse.

Nogle blacklist-udbydere er mere end almindeligt langsommelige til at få fjernet en blacklisting. Andre gør det uden tøven, men hvis den pågældende IP-adresse så bliver blacklistet igen indenfor kort tid, bliver det sværere at få fjernet blokeringen.

Dbh. John

Super.. Kan dog ikke lige se hvor vi skulle være uenige omkring dette?

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 21:47

Selvfølgelig kan en dedikeret være en fordel - bare ikke lige i forbindelse med en blacklistet IP. Eftersom mailserveren bruger serverens delte IP vil man jo ikke se den dedikerede IP i forbindelse med mail.

Igen udtaler jeg mig ikke om deres setup, men det er teknisk muligt at lave så mailserveren benytter sin egen IP adresse på serveren eks. ved VPS. Kan det betale sig indenfor prisen  det ved jeg ikke er også ligeglad, jeg forholder mig til at det er bedre og det kan lade sig gøre om man kan købe produktet de steder ved jeg så ikke.
Side 2 ud af 5 (42 indlæg)