Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De mange AMINO svindlere

Side 7 ud af 10 (95 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

-RUNE-:
Carsten, ord kan simpelthen ikke beskrive hvor tåbelig du er. Det er holdninger som dine der ødelægger alt for andre. Jeg håber virkelig at du bliver klogere med aldren.  Jeg mangler simpelthen ord! Mod tåber kæmper selv guder forgæves som man siger.

Så er du vist dernede igen! - Og du skal virke troværdig! - Jeg tror ikke jeg kan komme ned på dit niveau, så du må nok lege selv dernede.

FORSLAG... Vi stopper alle med at skrive her, så dør -RUNE- nok ud af sig selv!

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

-RUNE-:
Du snakker udenom igen. Et navn betyder intet og har intet at gøre med om man er seriøs. Det er en meget misforstået holdning at have og bliver kun brugt som undskyldning.

Hvorfor er det nødvendigt for dig at være anonym, såvel i denne tråd, som på din profil. Wink

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

-RUNE-:
Du snakker udenom igen. Et navn betyder intet og har intet at gøre med om man er seriøs. Det er en meget misforstået holdning at have og bliver kun brugt som undskyldning.

Kære anonyme "Rune".

Du begynder at køre i ring. Brok og påstande om tiltag på andre handelspladsers virkning uden hold i virkeligheden. Selv politiet melder ud, at det er svært at beskytte brugere på online handelspladser. Din ensidige brok virker ærligt talt lidt trættende. :-)

Kom nu med noget brugbart. Ellers er det lidt svært at tage en anonym brugers ensidige brok helt så alvorligt.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

-RUNE-:
Gør som DBA, PAYPAL osv osv. Det er ekstremt let at fjerne svindlerne selvom det tager tid.


Det er jo noget vrøvl.
Der er tonsvis af svindel på DBA, QXL og alle de andre handelspladser.
Det de har gjort, er skuspil der skal lukke munden på kritikere, men de småting de har gjort, har mig bekendt ikke hjulpet en pind.

De bedste hilsner

Martin

 

At lave en mulighed for at komme svindel til livs er det første skridt.  Anmelder man f.eks en på DBA undersøger de tidligere sager og den forklaring man skriver til dem. Ud fra det vurderes det om en bruger skal udelukkes. Det har jeg gjort rigtig mange gange og det virker. På den måde får man luget lidt ud. Er der f.eks 2 der føler sig snydt af samme er der jo nok noget galt. Det må være starten.

Det næste er helt klart et internt, synligt vurderingssystem for brugerne. Det er ikke svært.

Det første du skal gøre er, at give brugerne en synlig mulighed for at gøre noget og vise at du er interesseret i at gøre noget. Jeg siger ikke at det skal offentliggøres, den mulighed skal jeg nok give folk.

Til Jer der går så meget op i mit navn kan jeg fortælle at jeg ikke er anonym. Mit rigtige navn er Rune så lad nu det ligge og hold fokus på sagen. Min adresse og telefonnummer er ikke relevant for nogen af jer. Lad være med at anvende det som en undskyldning.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det at være anonym og have lov til at anonym er ikke en undskyldningWink

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

trappevask:

Christoffer Tornbjerg:

Jeg ville hellere give en af dine omtalte svindlere en håndsrækning fremfor at give dig en...
Men det nok bare mig der ikke går ind for at udstille folk. I nutidens Danmark bliver man dømt på alt i ens liv, svindlere bliver dømt herefter, rygterne skal nok nå rundt Rune, specielt hvis det ikke bare lige er 500,- det omhandler.

Du selv, ville/er allerede stemplet af mig og sikkert mange andre nu, bare ved dit sure opstød.


- Et godt råd: Åben vinduet og skrig ud af det i stedet. 

Vh

Det er kun d. 5 januar og allerede er årets dummeste indlæg fundet. Mon du har samme holdning den dag du bliver taget i røven af et firma der åbenbart gør og har gjort det flere gange ? 

"Åben vinduet og skrig ud af det i stedet" Jøsses mand.. Kunne det tænkes at sådanne fjolser skal stoppes, så de ikke bliver ved med at lave samme nummer over for andre ? Problemerne forsvinder ikke fordi man lukker øjnene.



Hold dig til emnet i stedet for at kaste med sten.

Hvis du ikke kan lide mit indlæg, så giv det 1 stjerne i stedet for at skrive et så ligegyldigt indlæg som dit nu er.



Jeg har skam prøvet at blive snydt på forskellige måder, men det gør ikke at jeg vil synke ned på deres/dit/Rune's niveau og "hænge dem ud" offentligt, det kunne jeg aldrig finde på, om det så omhandlede et millionbeløb. (Det ville medierne klare alligevel...)

Siger ikke at Rune eller andre skal lukke øjnene, jeg siger bare at hænge dem ud ikke hjælper Rune's egen sag (Hvis det er fordi han selv er blevet svindlet)..

At hænge svindlere ud kunne jo være nemt, men som mange skriver, så klar da sagen selv, i retten - Hvis beløbet/værdien altså overhovedet er i nærheden af retten. (Skulle mene det 3.000,-? - Gerne ret mig..)
Hvis vi snakker et lille beløb som 1.000,- så lær dog af det i stedet og skriv ham/hende på jeres sorte liste og aldrig anbefal/nærm jer noget han/hun er med i. (Ja - 1.000,- er penge, sikkert også mange penge for de fleste, men beløbet er ligegyldigt i min verden, det handler i bund og grund om at man/nogle er blevet snydt/svindlet og ja, det er forkert, men klar sagen selv i stedet for straks at synke ned på deres niveau! - Vi har et retssystem i Danmark som vi faktisk kan være stolte af, er ikke enig med strafferammen, men selve systemet kan afgøre sagen, så kan jeg og alle andre spørge jer; "Hvorfor er i bange for at tage sagen i retten?")



Det med at åbne vinduet var mere en metafor til at Rune måske skulle tag en løbetur - råbe, skabe sig, what-ever, så han kunne få sine "aggressioner" ud :-) - Mere et råd/anbefaling til at få nogle ting ud af systemet.



Vh.

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

John:

Du har ret i dit indslag.

Men der er vist en person i denne debat, der (måske pga ung alder) lever sort/hvidt, ikke har en objektiv vurderingsevne og måske er lidt rigid.

Hvis Amino skal fungere som politi/detektiver, skal de ansætte flere...med forhøjelse af udgifter til følge...den dækning kan jo kun komme et sted fra. En forhøjelse af medlemsskabet vil så også skabe debat og utilfredse brugere.

Så selv om man tror på den ideelle verden, kan man aldrig tilfredsstille alle...eller være værdsat af alle.

Ved handel på nettet, hvad enten det er via Amino, Ebay, QXL m.fl. må man altså have snusfornuften med og ikke bare tro, andre er ENE-ansvarlige.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

-RUNE-:
At lave en mulighed for at komme svindel til livs er det første skridt.  Anmelder man f.eks en på DBA undersøger de tidligere sager og den forklaring man skriver til dem. Ud fra det vurderes det om en bruger skal udelukkes. Det har jeg gjort rigtig mange gange og det virker. På den måde får man luget lidt ud. Er der f.eks 2 der føler sig snydt af samme er der jo nok noget galt. Det må være starten.


Skulle vi det, så måtte vi ansætte en medarbejder mere, og det har vi ikke pengene til.
Men lad os antage, at jeg rent faktisk mente det ville hjælpe noget, så ville jeg på en eller anden måde finde pengene til det.
Men kigger vi på DBA, så vælter de sig i svindel, selvom de bruger tonsvis af ressourcer på at komme det til livs og det giver dertil brugerne en falsk følelse af tryghed. 

Og når det er sagt, så gør vi faktisk også noget, i de tilfælde vi kan og sagen er 100% klar.
Men det er den bare uendelig sjældent...

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Her lige fået dette fra Rune:

-----

Hej Carsten

Jeg finder det yderst bekymrende at du og din virksomhed på den måde vil støtte svindel. Jeg ser mig derfor nødsaget til at offentliggøre dine holdninger. Da du har skrevet som virksomhed vil din virksomhed blive nævnt. Tænk dig om før du udtaler dig.

/ Rune

----

Det genere mig nu ikke, da jeg har en fin advokat der tager sig af det, hvis det bliver aktuelt. - Ham vil jeg også i morgen få til at skrive til Amino, så de kan stoppe dette svineri! - Jeg kan jo ikke andet end at opfatte dette som en direkte trussel. Og her må vi jo have Amino og deres logs på banen.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

dabr:
Men der er vist en person i denne debat, der (måske pga ung alder) lever sort/hvidt, ikke har en objektiv vurderingsevne og måske er lidt rigid.


Håber så sandelig ikke du sidder og kalder mig rigid.

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Side 7 ud af 10 (95 indlæg)