Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab for lukket virksomhed?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 13. Nov 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg håber i kan hjælpe mig med dette spørgsmål. Jeg startede et I/S i maj 2013 og lukkede igen i december 2013. I den periode fik jeg leveret en service ydelse til en kunde. Den indtjening jeg modtog blev brugt til at investerer i et aktiv

Mit spørgsmål er om jeg skal indleverer et regnskab?

Jeg mener det ikke er tilfældet pga. det er I/S - vil dog blot være 100% sikker.

På forhånd mange gange tak for svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46624
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo sammen med den du driver dit I/S (det kan man jo ikke ha alene) afslutte selskabet regnskabsmæssigt.

Det betyder blandt andet at det aktiv der blev investeret ind, skal sælges ud igen, f.eks. til dig selv. Hvis det er så nyt som i år, vil jeg mene du er nødt til at gi fuld pris, det ville blive set som snyd med kort ejertid at nedsætte værdien og så dermed få væsentlig afskrivning ved en hurtig lukning formentlig.

Du sælger det bare til dig selv (eller en af de andre partnere) med moms og alt og får det som indtægt i jeres I/S. Vil du ikke købe det, skal det sælges til 3. person og du skal kunne dokumentere prisen f.eks ved betaling via netbank og at det er en 3. person (ikke din bedste ven eller lillebror som scorer et billigt aktiv du har afskrevet på og dermed med skatterabat)

Så afslutter i regnskabet med den indtægt fra salget og hvad der ellers har været helt normalt - og hvis I har aftale om at dele overskud og er 2 ejere, så opgiver i hver halvdelen af overskud til skat i rubrik 211 og frem i den udvidede selvangivelse

Selve regnskabet skal ikke indsendes men gemmes samme med alle bilag til evt skattekontrol (de skal kunne rekvirere det) i 5 år

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)