Jeg vil ærligt sige at jeg som potentiel investor ikke ville lægge en skrue i projektet, ud fra det du skriver.
Først og fremmest skriver du sætninger som "fået min bedste ven til at hoppe med på idéen" og "lidt flere penge end jeg havde regnet med til idéen". Det kan godt være at du ikke mener det som du skriver det, men det får projektet til at virke useriøst. Dertil er der så detaljen med at du kun har været i gang projektet siden idé-fasen i 1 måned. Så set med mine øjne er dette ikke gennemtænkt og der kan navnlig ikke nået at være lavet en konkret plan for det.
I mangler "kun" at få patent og udviklet en prototype. Ergo - I er slet ikke nået den del af projektet som virkelig kommer til at trække seriøse tænder ud.
Og så er der den hemmelighedsfulde kommunikationsmetode med at interesserede investorer skal sende din partner emails for at få detaljer omkring beløbets størrelse m.m. Hvis der er nogen der er interesseret i at låne Jer penge eller decideret investerer i Jer, så skal I være lidt mere fremme i skoen og gøre Jer noget mere tilgængelige. Lige nu og her vil det være investorerne der gør Jer en tjeneste og ikke omvendt, så pas på hvordan I griber det an.
Som der bliver foreslået, så opret en annonce på AminoKapital. Der kan I mere detaljeret beskrive projektet over for de potentielle investorer som er tilknyttet Amino Kapital. Det vil nok være den bedste måde at gribe det an på lige nu og her.
Bemærk at jeg ikke har skrevet ovenstående for at hakke dit indlæg i småstykker, selvom det måske kan virke koldt. Men det er for at give dig en ærlig idé om hvordan potentielle investorer tænker når de ser dit indlæg. At lede efter en investor er ikke bare lige til. Se det som en jobansøgning - det kræver at du virkelig tænker dig godt om og sælger projektet godt i første hug. Det er ekstremt sjældent at man får et andet forsøg hos investorerne, hvis man allerede har mistet deres interesse første gang man præsenterede idéen.
Og dit indlæg er lige nu og her første gang du præsenterer idéen - på en halvskidt måde...