Hej. Jeg starter mit nye firma op pr 1/1. Mit spørgsmål er så om jeg kan købe noget nu, og først bogføre det næste år? det drejer sig om en telefon. Den ville jeg gerne have klar til opstart. Men vil jo gerne vente med at lave regnskab til jeg starter op... |
Det kan du godt - op til MAX 6 mdr inden forudsat det er rent til firmaet - Du skal dele momsen hvis du har personlig virksomhed og telefonen med hjem - så du kun trække moms fra for den % del du anslår den bruges firmamæssigt - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html
Jeg ville personligt vente til 2/1, det er vel til at leve med og du er vel ikke uden telefon, mere for at få helt rene linjer i det beløb du skal lægge på din indtægt - 2.600 kr per helår for 2014 og frem - for fri telefon, som følger "per lønperiode" så du ikke kan få rod med at skulle ha opgivet noget for 2013 også (gir næppe rod så sent i året) - men i alle fald, du skal lægge 2.600 kr på din personlige indtægt for 2014 for fri telefon i alle fald, og så altså dele momsen som angivet i linket
vh John H