Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe nu, bogføre næste år?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Så liberal er jeg nu heller ikke. Stick out tongue

Jeg er helt enig i at der er tale om en rådighedsbeskatning. Det er uden betydning om telefonen bruges privat eller ej - det er muligheden for at gøre det som udløser beskatning.

Selv om lovgivningen tilstræber at ligestille lønmodtagere og selvstændige giver det ingen mening juridisk at den selvstændige indgår en aftale med sig selv. I forhold til skatteretten giver det heller ingen mening at kontrollen udøves af den person som skal kontrolleres.

Fino - så kan vi fastholde linjen med at en mobiltelefon i en personlig virksomhed med hjem udløser skat af fri telefon og delt moms (som kan være alt fra 5/95 til 95/5 bare man kan begrunde/bevise) uanset man siger man ikke bruger den privat

Jeg kan sige at slev overfor A/S og ApS ansatte som kommer med tro og love, kræver jeg de viser de har en anden mobil, af den simple årsag, at jeg ikke tror skat altid vil tro på, at i 2013/14 har folk slet ikke en privat mobil til rådighed. HAR de en sådan, køber jeg generelt tro og love om at den bruges i selskabet kun og kontrollerer først og fremmest mod selv beløbet, at det stemmer fint med det forventede for ren firmamobil

Om jeg er lidt hård i min forventning om at skat mener alle i dag må ha rådighed over en mobil ved jeg ikke, men det gør kontrollen lidt mere troværdig i mine øjne

vh John H

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)