Jeg ville personligt vente til 2/1, det er vel til at leve med og du er vel ikke uden telefon, mere for at få helt rene linjer i det beløb du skal lægge på din indtægt - 2.600 kr per helår for 2014 og frem - for fri telefon, som følger "per lønperiode" så du ikke kan få rod med at skulle ha opgivet noget for 2013 også (gir næppe rod så sent i året) - men i alle fald, du skal lægge 2.600 kr på din personlige indtægt for 2014 for fri telefon i alle fald, og så altså dele momsen som angivet i linket
Jeg har selvfølgelig en telefon. Jeg vil bare have mig en ekstra, som kun skal køre med firma-nummeret. Så kan jeg nemlig slukke for den, når jeg vil have fri... Jeg vil naturligvis have den med hjem i privaten, men kommer kun til at bruge den erhvervsmæssigt. Skal jeg så stadig dele momsen? Og skal jeg hæve min indkomst?
Jeg har selvfølgelig en telefon. Jeg vil bare have mig en ekstra, som kun skal køre med firma-nummeret. Så kan jeg nemlig slukke for den, når jeg vil have fri... Jeg vil naturligvis have den med hjem i privaten, men kommer kun til at bruge den erhvervsmæssigt. Skal jeg så stadig dele momsen? Og skal jeg hæve min indkomst?
Jeg synes du skal høre andre. Selskaber kan modtage tro og love og det er muligt du kan lave en sådan til dig selv som person i personlig virksomhed, men omvendt har jeg læst artikel af skatterådgiver der ikke mente den duede, da mange bare ville ha en billig taletidstelefon liggende uanvendt som privat og så alligevel køre løs på iphone (han kende en del tilfælde hvor skat ikke troede på den)
Omvendt kunne man vel klart argumentere for, at det kunne bevises via udskrift fra teleselskabet, at du ikke brugte den ud over i arbejdstid, ingen aften nat - weekend af betydning - men du må nok høre andre.
Det er selve rådigheden der udløser begge dele, så hør en revisor eller se om revisorer herinde byder ind. Det vil i alle fald nok være en mindre del af momsen du skal dele, men om tro og love i personlig virksomhed overfor en selv rækker altid til at skat ikke tror det bare er en gammel møjtelefon man har som "privat" - som ikke bruges, ved jeg som sagt ikke
Omvendt kunne man vel klart argumentere for, at det kunne bevises via udskrift fra teleselskabet, at du ikke brugte den ud over i arbejdstid, ingen aften nat - weekend af betydning - men du må nok høre andre.
Hvad så med os der står til rådighed 24 timer i døgnet for vores kunder ?. Jeg mener helt klart at man skal købe den firma mobil og trække 100% fra. Så må det jo blive SKAT´s opgave at bevise at den ikke bliver brugt i firmaet.
Hvad så med os der står til rådighed 24 timer i døgnet for vores kunder ?. Jeg mener helt klart at man skal købe den firma mobil og trække 100% fra. Så må det jo blive SKAT´s opgave at bevise at den ikke bliver brugt i firmaet.
Hvis det er din eneste og du er personlig virksomhed tror jeg ikke du får overbevist dem - men your choice - Jeg ville godt kæmpe lidt hvis det kunne bevises, men det er rådigheden man betaler for ikke i sig selv nødvendigvis brugen. Jeg tror en som Henrik Koudahl kunne ha et liberalt syn og give opbakning til tro og love men jeg tror ikke hvis ikke der er en telefon to der faktisk bruges.
Hvis du ud over mobilen til firmaet, betaler et normalt mobil abonnement til en privat så vil argumentet være ret godt synes jeg derimod
Det er IKKE skat der skal bevise ting faktisk, det er skatteyderen, skat kan anstte på formodning og har fuldt lovgrundlag til det
Jeg tror det er klogt at vente på en revisor, Henrik eller Tonny kunne byde ind
HVIS man kan som du beskriver, vil jeg sige det er slut med beskatning af fri telefon i små personlige virksomheder + delt moms og det tror jeg ikke et sekund på
HVIS man kan som du beskriver, vil jeg sige det er slut med beskatning af fri telefon i små personlige virksomheder + delt moms og det tror jeg ikke et sekund på
Jeg har selvfølgelig en fastnet privat telefon, men har trukket min arbejds mobil fra i over 15 år nu uden problemer. Hvis man har en arbejds mobil som man bruger 100% til sit arbejde. Skal man selvfølgelig trække den 100% fra.
Jeg har selvfølgelig en fastnet privat telefon, men har trukket min arbejds mobil fra i over 15 år nu uden problemer. Hvis man har en arbejds mobil som man bruger 100% til sit arbejde. Skal man selvfølgelig trække den 100% fra.
At du har gjort et 15 år er intet bevis - og jeg tror som nævnt du ville risikere skat af fri telefon ved et check hvis det er din eneste - at overbevise skat om at man i personlig virksomhed har betalt mobil og ikke personligt har brug for en mobil som er til rådighed, tror jeg er op ad bakke. Afvise det vil jeg ikke en - Lad os høre en revisor om skat af fri telefon hermed i princip kan afskaffes for alle i personlig virksomhed som siger du KUN har en mobil men ikke bruger den privat
Jeg tror en som Henrik Koudahl kunne ha et liberalt syn og give opbakning til tro og love men jeg tror ikke hvis ikke der er en telefon to der faktisk bruges.
Så liberal er jeg nu heller ikke.
Jeg er helt enig i at der er tale om en rådighedsbeskatning. Det er uden betydning om telefonen bruges privat eller ej - det er muligheden for at gøre det som udløser beskatning.
Selv om lovgivningen tilstræber at ligestille lønmodtagere og selvstændige giver det ingen mening juridisk at den selvstændige indgår en aftale med sig selv. I forhold til skatteretten giver det heller ingen mening at kontrollen udøves af den person som skal kontrolleres.