Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til køb af madvarer (engros)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er en ung mand på 22 år og er ved at starte en fødevarevirksomhed op som mit første projekt for at skaffe kapital til det næste projekt jeg har i tankerne, derfor er det ikke nogen hemmelighed at min erfaring er begrænset, men jeg er blevet super interesseret i iværksætteri på det sidste og håber derfor at der er nogen her inde der har et par gode råd! :)

Jeg har bla. brug for røget laks omkring 4-6 kg om dagen.

mindst 100 dåser kapers

iceberg salat i store mængder

sidst og mindst rødløg :)

Behøver ikke konkrete løsninger, men de er også velkomne, men vil gerne have råd om hvordan jeg får viden om hvem jeg kontakter,

eller hvilke andre erfaringer i har.

Desuden er der tvivl om mængden jeg kan få afsat og skal muligvis opbygge et ryg, så plejer man at kunne lave aftaler hvor man får flere og flere råvare for hver dag første uge etc.

Laksen er det vigtigste lige nu. Tusind tak for alle råd der måtte være.

Emil Rasmussen

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil,

Hvad er præcist dine tanker omkring branchen? Du skriver selv at det er for at "skaffe kapital" nu er det ikke just en branche der er kendt for at genere store overskud, medmindre du har en forretning der er virkelig skarp.

For at svare på dine spørgsmål, så køber du normalt dine vare enten et cash&carry sted som Metro, Dagrofa S-Engros, eller Inco. Du kan også vælge at få varene leveret med f.eks. BC Catering, AB Catering, Inco, Metro, Fullhouse etc. Du er normalt ikke bundet af at skulle aftage en vis-mængde, så du kan sagtens opjustere til flere og flere råvare. 

Du SKAL tjekke priserne på dine råvare flere steder, og sørger for at presse alt den rabat ud du kan. Grøntsager kan det måske være en fordel for dig, at få lavet en aftale med et firma på grønttorvet, men igen - det afhænger af hvad du aftager.

Men hvad er præcist dit spørgsmål? Er det priserne du søger?

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

EEBagels:

røget laks omkring 4-6 kg om dagen.

mindst 100 dåser kapers

iceberg salat i store mængder

sidst og mindst rødløg :)

I øvrigt så bør du skrive vægt på alting, det nytter ikke noget at skrive "mindst 100 dåser kapers" for er det dåser som i supermarkedet, eller de engrosspande med 1½ eller 3 kg i du mener?

Hvor mange rødløg? De sælges i net med 10 kg. 

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er glad for at du nævner nogle konkrete firmaer som  kunne være muligheder, hvor kender du firmaerne fra?

Undskyld hvis mit spørgsmål virker lidt upræcist, men søger bare general viden om engros køb af fødevare da jeg ikke

selv har nogen erfaring. Hvis der

er nogen med konkrete priser er de da velkomne, men søger bare generelle råd, eller svar på hvad man gør når man søger leverandører

af fødevare. Tak for svaret, og god jul.

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor kan man købe 10kg rødløg? :) og hvad står de til?

sorry at mængderne ikke er så præcise, engros spande er nok en god ide, frem for dåser,

så det er vel dem jeg leder efter.

regner med 10 iceberg salat hoveder om dagen ca. ikke helt fast lagt endu.

Tak for dit indlæg.

Fra Svendborg
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 02:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu lader det til at du ikke kender særlig meget til branchen, siden du ikke ved hvor du kan købe råvare overhovedet. Så jeg vil lige høre om, du så er klar over de tilladelser og kurser du skal have, for at må arbejde med mad?

Det ville være en god ting og sætte sig ind i!

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

er det ikke nemmest at hente det i Metro?

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for påmindelsen, reglerne inden for fødevare har vi efter hånden styr på, og har vi naturligvis tænkt os at leve fuldt op til :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Dagrofa, Metro, Full House..

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ! Prøv at Google FISK GROSSIST så kommer der muligheder.

Som allerede er nævnt så køb det i Metro, s-engros og lignende steder til at starte med.

Så kan du senere handle direkte på grønttorvet og hos fiske- grossister/auktioner.

God vind.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)