Jeg har tænkt mig at oprette en Hobby-Virksomhed, da jeg strenger ketchere op. Jeg har dermed nogle spørgsmål ang. dette med at oprette en hobby virksomhed.
Jeg har læst mig frem til, at det jeg skal gøre, for at have en hobby-virksomhed - "Du skal sørge for, at dokumentationen er i orden. Det vil sige: Gem alle kvitteringer – både en kopi af de kvitteringer, du har skrevet til dine kunder og de regninger/boner/fakturaer, du har betalt. Sørg for at holde det samlet i et ringbind eller et charteque, sådan at du kan lave regnskab mindst en gang om året (når selvangivelsen kommer). "
Kan det virkelig passe man skal have kvitteringer, for alt sit salg eller kan man gøre det på en enklere måde? Jeg har læst nogle opslag herinde, hvor kravet lyder, at man bare skal føre et regnskab i et Excel ark med udgifter og omsætning. Jeg har så tænkt på, at i stedet for at rende rundt med papir, og kvitteringer, hvergang jeg har strunget en ketcher op til en, om man så ikke kunne få alt betaling til at gå over en ent bank-konto, som man har fået oprettet i sin virksomheds navn. Så alt det man tjener går igennem den konto. Det vil da også på en måde være dokumentation, og en kvittering i sig selv, eller tager jeg fejl?