Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En har stjålet mit navn

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyzet71:

Men jeg synes det er forvirrende læsning når man læser om problemet. Det er som om der ikke er en entydig regel. 

Jeg tror jeg må få fat i selskabs og erhvervsstyrrelsen i morgen 

Enig, og disse problemer dukker også tit op i tråde herinde, det vil derfor være super, hvis du lige skriver tilbage i tråden når du har talt med myndighederne.
Det kunne være til gavn for fremtidige diskussioner om emnet :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erhvervsstyrelsen gør intet. De understreger netop på deres hjemmeside at de i forbindelse med registreringen ikke tager stilling til om nogles rettigheder krænkes - men henviser til at det må prøves ved domstolene.


Her er der ikke nogen juridisk overtrædelse da firmanavnet er differentieret ved at der til navnet er tilføjet "ved". Dertil kommer at der er tale om to vidt forskellige brancher.

Held og lykke med din "kamp" mod vindmøller.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Søger man  "Lyzet" på CVR, kommer der flere hvor navnet indgår, både eksisterende og opløste firmaer. 

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

*Jesper

Det vil jeg selvfølgelig gøre. Jeg synes også det er en ret vigtig information at kunne søge på, når man står i situationen. 

Og jeg må finde tålmodigheden og roen i mig selv indtil jeg har et svar. Det nytter jo ikke noget at tage sorgerne på forskud... Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Simpel cvr-registrering har intet med varemærke beskyttelse at gøre. Hvis du vil have varemærkebeskyttelse må du søge og betale specifikt for dette. Hvis det altså kan lade sig gøre nu. Lyzet.dk har været registreret som domæne siden 2012. Hvis der bliver nogensom helst tvist om hvem der kom først med at anvende dette "Navn" har andre registreret lyzet i cvr før dig samt også registreret og anvendet domænet lyzet.dk allerede sidste år.

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

*Henrik

Hvis det er rigtigt så skulle jeg selvfølgelig have lavet det som varemærke tidligere, men jeg troede bestemt (og naivt), at der kun kunne være et firma med det navn. Angående et domæne har det intet med hvem der først fik cvr. 

Noget helt andet: Hvordan tagger man en person herinde? 

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyzet71:
Angående et domæne har det intet med hvem der først fik cvr. 

Nej, lige præcis. Bl.a. fordi CVR-registrering betyder så lidt i denne sammenhæng. Hvis et spørgsmål skal afgøres om, hvem der først har taget et "navn/varemærke" i aktivt brug, vil aktivt anvendelse af domænet faktisk nok ende med at betyde mest.

Fra Havnen
Tilmeldt 8. Dec 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lige meget hvordan du vender og drejer det har du ingen sag, jeg har sendt den anden virksomhed et link til debatten så de også kan få lidt hjælp til hvordan de er stilled:-)

Jeg kan blive så harm over at folk tror de ejer et navn uden at have undersøgt om der er andre der bruger det og uden at på nogen måder at have forsøgt at sætte sig ind i reglerne :-(

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyzet71:
men jeg troede bestemt (og naivt), at der kun kunne være et firma med det navn

Prøv at tænk på pizzarier, de hedder vel nærmest kun Botan eller Mama Mia Smile

NB: 45 virksomheder registreret med navnet Mama Mia, og 30 med navnet Botan 

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg skrev handler min følelser og reaktioner om at jeg forventede at ens firmanavn er unikt. Jeg har aldrig skænket det en tanke at der skulle være andre der kunne få samme navn. Der står jo nettop at man selv skal undersøge om der er andre med samme navn inden man vælger et.

*Simon

Det sætter da tingene lidt i perspektiv at der er 45 forskellige virksomheder med samme navn.

I morgen eller efter ferien, regner jeg da med at kunne få svar på det. Smile

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)