Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En har stjålet mit navn

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Randers Totalservice Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

omvendt findes der også 3 PK Transport,.. faktisk mange transportvirksomheder der kører med samme navn.

kan desværre ikke give dig det endelige svar

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 21:43

Altså på cvr er der:

1. Lyzet v/Athena Lyzet Christensen

2. Lyzet v/Dortea Solfred Krogsgård Pederse

Lyzet figurerer ikke her som et varemærke, men som en del af et navn, i forbindelse med ejerens navne. I Skat og cvr's øjne altså to forskellige firmaer.

Hvis du har registreret Lyzet som et varemærke (og var den første, der gjorde det) kan det muligvis være et problem for den næste, der har brugt navnet som varemærke. Men kun, hvis hun sælger samme slags produkter som dig. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:43

Så vidt jeg kan se, så gør de som regel det i CVR, at de sætter v/Navn på firmanavnet (ved enkeltmandsvirksomheder) for at undgå dubletter.
Det er ikke helt tydeligt for mig hvornår de gør det, men de gør det ihvertfald der, hvor to firmaer ellers ville få helt ens navne. 

CVR er som sådan ikke nogen varemærkebeskyttelse, og de tager sig ikke af tvister omkring navne, men du vil dog kunne bruge det til at dokumentere hvornår du har registreret navnet.

Men hvis I ikke opererer i samme geografiske område, og ikke i samme branche kan du ikke stille så meget op, juridisk.

Du kan se lidt mere om det her: http://ip-guiden.dkpto.dk/navn--logo/beskyt-dit-navn-og-logo/varemaerker-kontra-virksomhedsnavne.aspx

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Fra  Websitecare Skrevet kl. 21:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Roooolig... Lyder som om du er ved at eksplodere :)

Det er selvfølgelig trist at der er to virksomheder der hedder det samme (eller næsten da, fordi navnet indgår i virksomhedens navn).

Selvom navnene er meget ens, så er det ikke sikkert der er noget ulovligt idet at der er en anden med lignende navn, så pas på med at skrive at personen har stjålet noget af dit. 

>For at give dig et råd til hvad du kan gøre, så se om du ikke kan få kontakt til den anden person med samme navn og forklar problematikken i at i er to som hedder det samme, så se om du kan få den anden person til at skifte navn (hvis du selvfølgelig ikke selv vil skifte).

Gør det på en pæn måde, så er der stor chance for at personen gerne vil skifte navn, uden besvær, hvis det ikke bruges på en måde hvor det kan være vanskeligt for personen at skifte. 

Nævn ikke ting som advokater, retsager og andet truende hvis du vælger denne løsning, for det kan bare gøre det meget vanskeligt at få personen til at skifte navn.

Forsøg det først, virker det ikke. Så se hvad du har af muligheder med advokat osv. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 22:06

Kim Vinberg - dicm.dk:

For at give dig et råd til hvad du kan gøre, så se om du ikke kan få kontakt til den anden person med samme navn og forklar problematikken i at i er to som hedder det samme, så se om du kan få den anden person til at skifte navn (hvis du selvfølgelig ikke selv vil skifte).

Gør det på en pæn måde, så er der stor chance for at personen gerne vil skifte navn, uden besvær, hvis det ikke bruges på en måde hvor det kan være vanskeligt for personen at skifte. 

Nævn ikke ting som advokater, retsager og andet truende hvis du vælger denne løsning, for det kan bare gøre det meget vanskeligt at få personen til at skifte navn.

Forsøg det først, virker det ikke. Så se hvad du har af muligheder med advokat osv. 

Dialog er selvfølgelig den bedste start på alting. Men den "anden" Lyzet har kørt med det navn siden 2011. Altså over to år. Og jeg kan ikke se ud af noget som helst, at hun har taget kunder fra trådstarter eller været en trussel på nogen måde.. Ja, det ser umiddelbart ikke ud til, at de arbejder i samme branche. Men ret mig gerne, hvis jeg tager fejl.

Så hvis jeg var "den anden", ville jeg nok ikke overveje at skifte mit navn ud. Og jeg ville også tage en trussel om advokat og retsag ret roligt.

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:10
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Inden du giver din virksomhed et navn

Når du skal vælge navnet til din nye virksomhed, er det også en god ide at være opmærksom på bestemmelserne om navne i Selskabsloven og Lov om visse erhvervsdrivende virksomheder . Her kan du blandt andet læse, at dit nye virksomheds- eller selskabsnavn ikke må indeholde andres slægtsnavn, firmanavn, varemærker og forretningskendetegn.

Kopi fra http://ip-guiden.dkpto.dk/navn--logo/beskyt-dit-navn-og-logo/varemaerker-kontra-virksomhedsnavne.aspx

Her læser jeg at der både står firmanavn og varemærker... 

* Kim

mine følelser er mine og jeg vil gerne have lov at have dem for mig selv uden, at blive kommenteret på dem. Da dette er et media hvor du reelt ingen chance har for at vide om det er berettiget at skrive at jeg skal tage det roligt eller ej. Tak!

For at holde os til emnet: Så er det et fint svar du ellers giver. 

Faktisk har jeg ringet til damen. Men hun havde ikke tid til at tale, da hun var på vej ud af døren, desværre. Jeg nåede dog at nævne problematikken. Jeg ville aldrig true med noget uden grund og kunne ikke finde på at bekrige andre på den måde. Men derfor er jeg indeni stadig irriteret og vred og forvirret og ked af det. 

Reelt ved jeg jo ikke om mit navn er blevet "stjålet", men det er sådan det føles for mig. 

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Dec 13
Skrevet kl. 22:20
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

*Birte

Jeg tænker at der er andre problematikker forbundet med at der er to med det samme navn. 

Mange virksomheder som man handler med register en under navnet ligesom andre steder på nettet og i nethandel. 

Men jeg synes det er forvirrende læsning når man læser om problemet. Det er som om der ikke er en entydig regel. 

Jeg tror jeg må få fat i selskabs og erhvervsstyrrelsen i morgen 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 22:24
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Navnet i sig selv er jo ikke beskyttet  nogen måde. Det er et lovligt anerkendt pigenavn, som der tilsyneladende er flere der hedder!

Med andre ord - du har ikke patent på navnet.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Fra  Websitecare Skrevet kl. 22:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Lyzet71:

* Kim

mine følelser er mine og jeg vil gerne have lov at have dem for mig selv uden, at blive kommenteret på dem. Da dette er et media hvor du reelt ingen chance har for at vide om det er berettiget at skrive at jeg skal tage det roligt eller ej. Tak!

Beklager at jeg kom med et råd til dig, skal da aldrig ske igen og jeg beklager da virkelig at man skriver du skal tage det rolig når du gentagende gange skriver "grr" og / eller sure smileys i dine indlæg, og med henvisninger til lovgivninger osv, så kunne man få den fornemmelse at du var en smule irriteret.
Om dine følelser er berigtiget er jeg hamrende ligeglad med, du får et råd om at tage det roligt, netop fordi det er det  i situationer hvor folk er irriteret , sure, kede af det som ofte får folk ud i flere problemer.
Har selv fået problemer på grund af humøret ikke har været i top.
Hvilket du jo er godt i gang med, du har beskyld en anden person for at stjæle dit navn, uden faktisk at vide om det er at stjæle.

Men fint, jeg holder mig da bare væk fra dit indlæg så kan du sidde og være så sur, irriteret og ked af det du har lyst til og så må vi da bare håbe den anden person ikke tage din tekst om at personen har sjålet fra dig alvorligt, tvivler på det, men derfor var rådet om at tage det roligt også helt fint.
/off
Fra Kolding
Tilmeldt 22. Dec 13
Skrevet kl. 22:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

* Kim 

Jeg vil rigtig gerne have din respons på emnet. Og som jeg skrev så synes jeg det ellers var et fint svar. 

Men i stede vælger du at fokusere på at jeg siger fra overfor personlig indblanding. Der går altid personfnidder i det, når andre kommentere på ens følelser. Ved altid at holde sig til emnet kan dette undgås. Derfor er det vigtigt for mig at understrege. 

Og som jeg skrev kan jeg fint bruge dine råd om emnet. Så du er ikke blevet afvist, men jeg har bare sat en grænse og vil meget gerne invitere dig med igen. Smile

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)