Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsfirma med makker?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 220
Fra  MPMG Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har startet en hjemmeside med min gode makker. Det er startet op i min CVR nummer, så jeg står som ejer.

Mit spørgsmål går på: kan min makker komme til at stå som medejer? (så skal jeg nok ændre på mit enkeltmandsfirma til noget andet)

Der er nogle fordel mht. skat ikke? jeg har hørt noget med, at man ikke betaler skal af de første 50.000 kr samt, at man kun betaler virksomhedsskat af den løn man trækker ud til sig selv! - er jeg helt galt på eller er der noget om det?

Så tilbyder skat en række kruser for nogen som mig der ikke er helt skarpe på alt omkring iværksætter konceptet - ville det være en god ide at deltage i sådan et kursus, eller kan jeg få svar herinde?

Og så noget helt andet - hvad mangler jeg på min Amino profil for at komme op på 100%?

Håber der er nogen der kan hjælpe!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01

Mads Grønning:
Mit spørgsmål går på: kan min makker komme til at stå som medejer? (så skal jeg nok ændre på mit enkeltmandsfirma til noget andet)

Det kræver at din enkeltmandsvirksomhed afvikles og at i starter et I/S, IVS eller ApS.

Mads Grønning:
Der er nogle fordel mht. skat ikke? jeg har hørt noget med, at man ikke betaler skal af de første 50.000 kr samt, at man kun betaler virksomhedsskat af den løn man trækker ud til sig selv! - er jeg helt galt på eller er der noget om det?

Man betaler skat af virksomhedens årlige overskud samt løn.

---

Du kan læse en masse på Johns hjemmeside: http://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34

Karsten Sønderup Hansen:

Det kræver at din enkeltmandsvirksomhed afvikles og at i starter et I/S, IVS eller ApS

Afvikles behøves ikke hvis der er anden aktivitet end den fælles hjemmeside - men hjemmesiden kan udskilles i et særskilt I/S, IVS eller ApS

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46704
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:39

Mads Grønning:
alt andet har du fået svar på, så til dette blot, at man skal opgive al fortjeneste til skat, lige fra første krone. Jeg tror de 50.000 kr du har hørt har at gøre med hvornår man er forpligtet til at momsregistrere sig, og det er så ikke fortjeneste men omsætning, og man skal registreres når man kan forvente at omsætte for mere end 50.000 KR PÅ 12 MDR 

I alm I/S betaler man personskat fra krone 1 - i I/S med VSO betaler man virksomhedsskat af alt og personskat af det man hæver, i IVS og ApS betale man virksomheds skat af alt overskud og personskat af alt man tager i løn - så vil man ha det let, med bare personlig virksomhed som du vel har nu, så betaler man personskat af al fortjeneste, vil man ha det mere kompliceret med VSO eller kapitalselskab, betaler man altid virksomhedsskat af al fortjeneste og personskat af al "løn"

Du bør da bestemt tage på et af skats gratiskurser, men også overveje at knytte en der kan lidt skat og regnskab til dig eksternt, det behøver ikke være ret dyrt. Pågældende kan ha adgang til dine bilag via delt mappe på nettet og online adgang til dit regnskabsprogram

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)