Hej, Jeg er blevet rigtig forvirret på denne, så håber lidt på at en af jer kan hjælpe. Forestil jer følgende simpel scenarie - det drejer sig om en enkeltmandsvirksomhed: 1) Jeg udlejer en bus med chauffør fra et dansk virksomhed, som skal bruges til at køre folk fra Danmark til et event i udlandet, og tilbage igen. 2) Jeg sælger sætter sammen en billetpakke der inkluderer billetprisen til denne event, samt en sæde i bussen t/r. Lad os antage pakken koster 500,- og at eventbilletten udgør 100,- af denne. Dvs sæden i bussen koster 400,-. 3) Jeg sælger efterfølgende 30 pakker til 15.000,- Hvordan skal moms beregnes af dette beløb? Sådan som jeg har forstået det, skal der: a) Ikke kræves moms fra eventbilletten, da det er en momsfri ydelse (adgang til arrangementer inden for kultur, kunst, sport, videnskab, undervisning, underholdning og lignende (for eksempel messer, udstillinger, seminarer og kurser)) i følge http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=70343&vId=0&lang=DA b) Beregnes 25% moms på 400,- grundet turistbuskørsel er ikke omfattet af momsfritagelse. Dvs. Der beregnes 25% moms af 12.000,-? Er dette korrekt?
c) Da transport er en del af pakken til en momsfri ydelse, betegnes denne også som en momsfri ydelse Dvs. der skal ikke betales moms overhovedet? ELLER d) Der skal kun betales moms af kørsel i Danmark. Hvis vi antager 90% af kørslen fremgår i udlandet, kun 10% af 12.000,- er momspligtige. Dvs. der skal betales 25% af 1200,-, dvs 240kr. Hjælp mig, jeg er blevet fuldstændig forvirret af reglerne. På forhånd 1000 tak :-) |
Moms af salg af billetpakke der inkluderer turistbuskørsel
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)