Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwordsspørgsmål - pris på eksakte søgeord kontra brede søgeord

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Poulsen:

En kort forklaring kunne være:

Din placering i AdWords bestemmes ud fra: Max CPC * Quality Score

Ja den er jeg med på hvis det er to annoncører med samme søgeord, men det var ikke det spørgsmålet gik på.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 09:39

Jeg tror jeg har forstået spørgsmålet Huh?

Selve udformningen af søgeordet, giver ikke i sig selv en bedre placering. Det der giver en bedre placering er, at du nu har mulighed for at "afskære" en meget konkret søgning i en helt specifik annoncegruppe fra andre mindre relevante søgninger (som ville tælle med hvis du havde et bredt søgeord), og skrive annoncetekster der passer 100% på lige præcis denne meget specifikke søgning. Dette vil give en højere relvans og en bedre CTR, og derved en bedre placering. Om det kan opveje en forskel fra 2 kr. til 20. kr skal jeg ikke kunne bedømme. (men jeg tvivler)

Hvis du både har søgeordet "badeand" i bred type og [badeand med klaphat] og placerer disse to søgeord i samme annoncegruppe, med en annoncetekst som handlede om badeænder (men ikke om dem med klaphat). Så kan det godt være at CTR på de to ord vil være forskellige og det ene søgeord derved muligvis vil performe bedre (fordi det fx inkluderer "badeand til badekar" som du ikke sælger). Men det kommer først til at batte når du helt adskiller de to søgeord og skriver forskellige annonceteskter til dem (og evt. har forskellige landingssider hvor du sender kunden direkte videre til din produktside om badeænder med klaphatte Smile).

Derfor må svaret på dit spørgsmål være: Det handler om Max CPC og Quality Score. Optimer på Quality Score og så kan du få en lavere klikpris.

Opdeler du kun søgeordene og lader dem være i samme annoncegruppe, så har du egentlig ikke optimeret din kampagne. Du har blot opdelt søgningerne. Dit nøgleord "badeand" vil måske få en lavere CTR (og derved med tiden en lavere placering) mens dit søgeord "badeand med klaphat" måske vil få en højere CTR. Så det eneste du har gjort er at "flytte" lidt Quality Score fra et søgeord til et andet.

Well, det er i hvert fald sådan jeg har forstået det Smile

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Skrevet kl. 08:34

Ingen svar.. Betyder det at jeg har forstået det (ovenstående) korrekt?

Med venlig hilsen

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:47

Hej Martin

Ingen svar = at jeg ikke fik en advisering fra Amino om, at der var kommet svar i tråden Sad

Du har forstået det 100% korrekt Big Smile

Venlig hilsen, Christian

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Skrevet kl. 12:06

Hej igen

Efter at have kigget mit indlæg igennem igen har jeg lige en lille ekstra kommentar:

Nye observationer og en snak med Google har vist at det egentlig ikke altid er ligegyldigt, om man har en annoncegruppe med det brede nøgleord "badeand" (for at fortsætte badeands-kampagen) eller om man har en annoncegruppe med nøgleordene "badand", "badeand klaphat", "badeand badekar" alle i brede (eller som sætning eller eksakt for den sags skyld).

Før troede jeg, at indsatte man et nøgleord som bred eller som en sætning, så ville annoncen også blive vist hvis dette ord, i en søgning, blev kombineret med et andet ord. Dette har ofte været tilfældet, men nu er det begyndt ikke længere at forholde sig sådan for mine kampagner, hvilket en supportperson fra Google nu også har skåret ud i pap for mig. Man skal simpelthen gætte på alle de mange kombinationer dit nøgleord kan fremgå i for at sikre at dine annoncer bliver vist ved disse søgninger.

Så mit udsagn om, at det ikke var vigtigt at have disse ekstra nøgleordskombinationer med, hvis man ikke også opdelte dem i forskellige annonegrupper og med forskellige annoncer, er ikke altid helt korrekt, da disse ekstra kombinationer i højere grad kan sikre at ens annoncer bliver vist ved disse søgekombinationer. Men det vil dog stadig ikke, samlet set, give en øget Quality Score at lave denne nøgleordsopdeling.

Giver det mening? Har i også erfaringer med dette?

Med venlig hilsen

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:32

Ja undskyld jeg lige har været fraværende i denne tråd, som Christian rigtig nok skriver, så har jeg ikke fået mail om der var nye indlæg.

Martin, du har forstået det korrekt, det var det jeg mente.

Jeg har lavet en annoncegruppe til hvert søgeord med en relevant annonce til hver annoncegruppe, min QS er i flg. Google "God", men stadigvæk bliver min klikpris ved med at stige. Tidligere lå gennemsnitsprisen på et klik på ca kr. 16,40 hvor den nu nærmer sig de kr. 20,00 ......

Min kunde vil ligge i top 5 med sine annoncer, så jeg er jo nød til at øge klikprisen for at bibeholde min placering.

Christian, sig lige til når du afholder et Adwords kursus, så må jeg hellere komme forbi Big Smile

Godt nok er det ikke mine egne penge jeg bruger løs af, men alligevel Wink

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:33

Oxkjær:

Christian, sig lige til når du afholder et Adwords kursus, så må jeg hellere komme forbi Big Smile

Det skal jeg nok Wink

Har samlet materiale i 1 1/2 år, så jeg har rigeligt materiale til flere rapporter og kurser.

Det er kun tiden, det kniber med. Kunderne skal jo også passes.

Vanen tro, vil du kunne finde info under www.AdWordsRapporten.dk, når jeg er klar...

Venlig hilsen, Christian

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:48

Ja hvis man bare ikke havde alle de ****** kunder, ville det hele være meget nemmere at nå Big Smile

Du udsender det vel også på nyhedsbrev, ikk?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:17

Wink

Nu er det jo arbejdet med kunderne, som giver erfaringen inden for de forskellige brancher, så jeg ville hurtigt miste "fingeren på pulsen", hvis jeg ikke også arbejder med mine kunders websites.

Det giver jo en masse indsigt at se, hvad det er, kunderne kæmper med, så jeg kan fokusere på det, der giver mest.

Så selv om der er mange variationer af problemstillingerne, så er der klart også mange mønstre, der går igen fra kunde til kunde.

Jeg skal nok skrive i nyhedsbrevet, når jeg er klar.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:40

Oxkjær:

Jeg har lavet en annoncegruppe til hvert søgeord med en relevant annonce til hver annoncegruppe, min QS er i flg. Google "God", men stadigvæk bliver min klikpris ved med at stige. Tidligere lå gennemsnitsprisen på et klik på ca kr. 16,40 hvor den nu nærmer sig de kr. 20,00 ......

Min kunde vil ligge i top 5 med sine annoncer, så jeg er jo nød til at øge klikprisen for at bibeholde min placering.

Hvis du har 3-4 søgeord i en sætning er det jo ret let at opnå en top placering i de organiske resultater, er god gammeldags søgemaskineoptimering ikke en mulighed?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)