Ja den er jeg med på hvis det er to annoncører med samme søgeord, men det var ikke det spørgsmålet gik på.
|
Jeg tror jeg har forstået spørgsmålet
Selve udformningen af søgeordet, giver ikke i sig selv en bedre placering. Det der giver en bedre placering er, at du nu har mulighed for at "afskære" en meget konkret søgning i en helt specifik annoncegruppe fra andre mindre relevante søgninger (som ville tælle med hvis du havde et bredt søgeord), og skrive annoncetekster der passer 100% på lige præcis denne meget specifikke søgning. Dette vil give en højere relvans og en bedre CTR, og derved en bedre placering. Om det kan opveje en forskel fra 2 kr. til 20. kr skal jeg ikke kunne bedømme. (men jeg tvivler)
Hvis du både har søgeordet "badeand" i bred type og [badeand med klaphat] og placerer disse to søgeord i samme annoncegruppe, med en annoncetekst som handlede om badeænder (men ikke om dem med klaphat). Så kan det godt være at CTR på de to ord vil være forskellige og det ene søgeord derved muligvis vil performe bedre (fordi det fx inkluderer "badeand til badekar" som du ikke sælger). Men det kommer først til at batte når du helt adskiller de to søgeord og skriver forskellige annonceteskter til dem (og evt. har forskellige landingssider hvor du sender kunden direkte videre til din produktside om badeænder med klaphatte ).
Derfor må svaret på dit spørgsmål være: Det handler om Max CPC og Quality Score. Optimer på Quality Score og så kan du få en lavere klikpris.
Opdeler du kun søgeordene og lader dem være i samme annoncegruppe, så har du egentlig ikke optimeret din kampagne. Du har blot opdelt søgningerne. Dit nøgleord "badeand" vil måske få en lavere CTR (og derved med tiden en lavere placering) mens dit søgeord "badeand med klaphat" måske vil få en højere CTR. Så det eneste du har gjort er at "flytte" lidt Quality Score fra et søgeord til et andet.
Well, det er i hvert fald sådan jeg har forstået det