Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwordsspørgsmål - pris på eksakte søgeord kontra brede søgeord

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et lille spørgsmål til Adwords-guruerne Big Smile

Jeg skal lige have lidt bedre forståelse for mulighederne ved søgeord.

Lad os antage, at et enkelt ord koster kr. 20 pr. klik.

Så har jeg en eksakt søgesætning der består af 4 ord som f.eks.: [her er fire ord] som koster kr. 2 pr. klik

Nu er der så en bruger der søger præcis efter: her er fire ord - vil min annonce så blive vist før dem der bruger et enkelt af ordene til kr. 20 pr. klik eller vil det altid være den højeste klikpris der ligger øverst?

Håber ikke spørgsmålet blev alt for kringlet Huh? 

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 21:00

Nu er jeg ikke en af Adword-guruerne, men google skriver så vidt jeg husker at fx annoncernes popularitet forbedrer deres placering, også selvom de ikke har det højeste bud.. så jeg tror godt den pågældende sætning kan konkurrere med mindre specifikke søgeord der har højere bud. men hvorvidt den kommer højere, og hvor meget lavere klikpris man kan have, kan jeg ikke lige svare på..

Da jeg skrev overstående tror jeg det gik op for mig hvorfor jeg mindes at have læst herinde at man skal have utroligt mange søgeord for at mindske omkosningerne til en kampagne :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:25

Hej Oxkjær

Dit spørgsmål er forstået klart og tydeligt Wink

Nu skriver du "koster 2 kr.".

Dvs. at du sammenligner en budpris på eet ord til 20 kr. med en budpris på 4 ord til 2 kr.

Det er, som du fremlægger spørgsmålet, umuligt at forudse hvilken kombination af priser og søgeord der vil vinde.

Vi er ude i mange variabler, som har en stor indflydelse:

Nøjagtig hvilke 4 søgeord er der tale om?

Hvilket "enkle" ord er der tale om?

Hvordan er din Quality Score for dine 4 ord?

Hvordan er din Quality Score for dit ene ord?

Hvor hård er konkurencen på de 4 søgeord? 

Hvor hård er konkurencen på det ene søgeord? 

Jeg kunne blive ved, men jeg tror, at du har fanget pointen.

Når det så er sagt, så vil jeg VURDERE, at de to kombinationer er NOGENLUNDE ligeværdige.

Men som du kan se, vil der være ENORME variationer over temaet helt afhængig af mange andre faktorer.

Jeg har bygget en lille teknisk løsning, der hjælper med at konvertere mange søgeord til exact match og phrase match mm. på www.keyword-booster.com

Venlig hilsen,

Christian

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 21:26

Jeg er helt med på, at god quality score og høj CTR kan mindske klikprisen, men spørgsmålet gik mere på, om en søgning der stemmer 100% overens med søgeordsopsætningen bliver prioriteret højere?

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 21:30

Tak for dit svar Christian, så blev jeg en smule klogere Geeked

Tilmeldt 21. May 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:50

Hej,

I stedet for at besvare dit spørgsmål med 6+ ditto, vil jeg prøve at give et mere tydeligt svar:

Ja, det vil ALTID være den der byder højest, der ligger øverst!

Dbh,

Spo

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 22:27

Spo:

Hmm, hvis det er tilfældet, så har jeg sg* ærlig talt lidt svært ved at se fornuften i, at bruge [ ] rundt om sine søgeord?

Hvis en annoncør har sat en max pris på kr. 20 for ordet Opel, så vil sætningen [bagklap til opel kadett] koste lidt mere end kr. 20,- for at ligge nr. 1?

I ovenstående har jeg lige set bort fra QS m.v., samt at der rent faktisk bliver søgt på bagklap til opel kadett - mere i rå forstand. Jeg tror ikke på det er tilfældet.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:38

Spo:

Det er IKKE korrekt - meget langt fra.

Vi taler om en kompleks sammenhæng her. På et tidspunkt vil jeg begynde at holde AdWords kurser og så skal jeg nok bruge en halv til en hel time med at forklare sammenhængene - og forklare logikken i at det HÆNGER sådan sammen - men det bliver altså for langhåret at tage i et debatforum Wink

Venlig hilsen,

Christian

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 08:58

En kort forklaring kunne være:

Din placering i AdWords bestemmes ud fra: Max CPC * Quality Score

Det vil sige at der er to overordnede faktorer der spiller ind: Hvor meget du byder og hvor god du har været til at udforme annonce, landingsside mv (Quality Score). Hvilke parametre der helt konkret kommer ind under Quality Score kan til gengæld godt være en lidt længere snak, men følgende hører i blandt andet med:

• CTR (som kan tolkes som et udtryk for relevans og hvor god du har været til at udforme annoncetekserne)
  • Udformning af landingssider
  • Historik

Læs eventuelt mere her:
http://www.google.dk/search?q=Quality+Score

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:09

Det er helt korrekt, Martin Wink

Tingene begynder så at blive komplekse, når man skal tage hensyn til prisen 2 kr i forhold til 20 kr i kombination med 1 specifikt søgeord i forhold til en frase på 4 ord.

Men jeg kan rigtig godt lide spørgsmålet for ved at besvare dette kommer man rigtig godt ind i kernen af hvad AdWords drejer sig om...

Venlig hilsen, Christian 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)