Jeg har lige et lille spørgsmål til Adwords-guruerne Jeg skal lige have lidt bedre forståelse for mulighederne ved søgeord. Lad os antage, at et enkelt ord koster kr. 20 pr. klik. Så har jeg en eksakt søgesætning der består af 4 ord som f.eks.: [her er fire ord] som koster kr. 2 pr. klik Nu er der så en bruger der søger præcis efter: her er fire ord - vil min annonce så blive vist før dem der bruger et enkelt af ordene til kr. 20 pr. klik eller vil det altid være den højeste klikpris der ligger øverst? Håber ikke spørgsmålet blev alt for kringlet
|
Nu er jeg ikke en af Adword-guruerne, men google skriver så vidt jeg husker at fx annoncernes popularitet forbedrer deres placering, også selvom de ikke har det højeste bud.. så jeg tror godt den pågældende sætning kan konkurrere med mindre specifikke søgeord der har højere bud. men hvorvidt den kommer højere, og hvor meget lavere klikpris man kan have, kan jeg ikke lige svare på..
Da jeg skrev overstående tror jeg det gik op for mig hvorfor jeg mindes at have læst herinde at man skal have utroligt mange søgeord for at mindske omkosningerne til en kampagne :)