Jeg skal have udbetalt noget løn til mig selv fra mit ApS, og jeg har sat processen igang med at ændre firma-registreringen, Danløn, etc. Nu slår det mig bare, at da der kun er tale om løn til mig selv som ejer, ville det så ikke være langt nemmere at oprette et personligt ejet selskab, og så skrive en faktura fra mit personlige selskab til mit holdingselskab (og så klarer jeg vel alt det adminstrative via den udvidede selvangivelse)? Er der nogen ”catch” ved denne model? Og hvordan med ATP, feriepenge, etc. – er der noget af det jeg ”sparer” ved at kører det via personligt ejet selskab og den udvidede selvangivelse i forhold til at registrere mit ApS som arbejdsgiver? På forhånd tak for hjælpen! J --thomas |
De som vælger DataLøn som lønsystem, vil blive hjulpet godt i gang. Hvis man ikke har arbejdet med løn før, er der mange ting at sætte sig ind i. Derfor tilbyder DataLøn et opstartskald, hvor de guider dig igennem de vigtigste ting, så du er klædt godt på til lønarbejde.