Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

pris på banner-reklamer i fht antallet af besøgende?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 8. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg er ny i denne branche, og har fornylig oprette en hjemmeside som primært skal leve af indtægter fra reklamer. Jeg er derfor lidt i tvivl om, hvor meget man kan tage for en banner-reklame? jeg er dog godt klar over, at der er flere variabler i form af strørrelse, mængden af trafik osv.   

Findes der en "grundregel" omkring hvor meget man kan tage for en banner-reklame? f.eks 1000 kr pr. 10000 besøgende?

Mvh Rasmus 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke mange hjemmesider, som kan sælge CPM reklamer. Langt de fleste vælger CPA og der kan du finde masser af reklamer ved Partner-ads.dk, Tradedoubler.dk, euroads osv...

Men hvis du vil have CPM reklamer på din side, kan du udregne en ca pris på følgende måde:

Du opretter en konto ved en af ovenstående og finde nogle relevante reklamer ud fra dit indhold. Herefter sætter du de reklamer ind på din side og har dem på 1-3 mdr.

Herefter kan du se, hvor meget du har tjent og kan omregne det til, hvor meget du har tjent pr sidevisning.

Hvis du så har tjent 1.000 kr. på 10.000 sidevisninger, er det den pris du skal tage for annonceringen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 8. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. 

Det er muligvis et dumt spørgsmål - men hvad betyder CPM og CPA reklamer?

CPM - er det et synonym for banner-reklamer? 

CPA - er det selvvalgte reklamer fra partnerads.dk, tradedoubler, euroads osv.?

kender desværre ikke termerne fra ovenstående svar!

men skulle jeg have forstået dit svar korrekt, giver din udregning af pris god mening. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)