Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino.... En succes?

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Og du kalder mig for arrogant????...du er da morsom.
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må holde med Mikkel... I rigtigt mange brancher, er den personlige branding rigtig vigtig også selvom man ikke er selvstændig.

 
Jeg har endnu ikke taget springet og jeg bruger da en del tid på at plejer kontakter og holde forbindelsen med tidligere kollegaer, sælgere og leverandører, så de nemmere husker en næste gang!
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/2/2006 2:48:49 PM Forfatter: Jan-3DMechaniX Og du kalder mig for arrogant????...

Det var da dig selv, der brugte ordet arrogance......
 
Velkommen til Jan - jeg kan se, at du har tre dage på bagen i dette forum.
Hvis vi er gode nok til at du bliver her lidt længere, kommer du helt sikkert også til at lære Mikkel og hans meget direkte stil bedre at kende. Vi er ikke så vilde med Janteloven herinde. Faktisk får man megen positiv og konstruktiv respons på at prale lidt. Det er ikke arrogance - det er bare et upraktisk tabu, der er skåret ud af kommunikationsformen her.
 
mvh Hans
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det mange gode svar.

Jeg har bare fornemmelsen af at 70 - 90 % af folk i forummet enten åbner "webshops" eller tilbyder at åbne hjemmesider. Jeg synes ikke det er særlig iværksætteragtigt. Undskyld mig, men tror I ikke vi kan havne i en "wbshop bobbel" a la it-branchens?
Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
En Iværksætter kan jo være mange ting.... Mit projekt/forretningside har ingenting med at åbne webshops og lignende at gøre, men jeg synes alligevel, at jeg får en hel del ud af at læse nogle af indlæggene på Amino.
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
[QUOTE]Dato: 2/2/2006 1:27:58 PM Forfatter: Jan-3DMechaniX
Politisk korrekthed er ikke min stærke side.
 
- Det virker sådan.
 
Nu bedømmer jeg jo ikke deltagernes forretning eller evner som selvstændig, det tror jeg ikke du vil kunne finde noget sted,
 
- Nej, ikke ordret og direkte Men du giver www.amino.dk en sviner, der ikke er berretiget.
 
....... så ideen var om man kunne opdele det lidt, så der ikke kommer en masse enslydende meldinger fra ham/hende der påtænker opstart, hvis man vil have iværksættere med lidt pondus her på sitet, skal man altså ikke spørge om hvornår man er moms pligtig ret mange gange, før han ikke gider være her mere...det er ikke arrogance, men praktiske oplevelser fra det virkelige liv.
 
- Eller kunne det tænkes at "den kommende iværksætter" ikke interesserer sig en skid for regnskab, og hellere vil bruge tiden på sin virksomhed?
 
For at tage et eksempel herfra debatten, modtog jeg i sidste uge mail fra 30 forskellige mailadresser herfra amino, der ønskede en skabelon til regnskab. Det kunne faktisk være at spørgsmålet faktisk er relevant...!
-------------------
 
Jeg er da mega glad for at kunne trække viden fra mere erfarne iværksættere end mig selv. Jeg var ikke kommet så lang med mit projekt idag, hvis jeg ikke havde haft amino.dk og debatørerne herinde.
 
Det giver amino mig blandt andet:
Ekspertråd fra kapaciteter herinde, som jeg sandsynligvis aldrig havde mødt, hvis jeg ikke deltog herinde.
 
Muligheden for debattarer med disse erfarne iværksættere, og diskuterer emner, hvor man har hver sin holdning. Disse diskutioner er præget af hardcore_drivkrafter_og_erfaringer.
 
Når mit iværksætteri slår igennem, vil jeg tænke og takke på deltagerne på amino, fordi de har været en stor del af det.
 
Længe leve amino!!
 
 
 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til the game. Jeg er 100% enig.

Jeg har fuldt denne tråd og jeg synes det er rart at kunne trække på erfaringen fra amino. Hvis man ikke mener man har lyst til at dele sine erfaringer eller læse de samme spørgsmål/svar igen og igen er det fair nok, men at give amino "svineren" fordi du kender både spørgsmål og svar er vel næppe i orden.
 
mvh
Nicholas
Nicholas Jensen
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/2/2006 1:27:58 PM Forfatter: Jan-3DMechaniX

Politisk korrekthed er ikke min stærke side.

Jeg er en af dem du ikke gider læse om, er arbejdsløs, og planlægger at blive selvstændig indenfor IT branchen i løbet af det kommende år. Herinde har jeg fået så meget information at det faktisk er uvurderlig for mig, at kunne poste nogle spørgsmål og på den måde få en masse sparring, det kan ikke købes for penge.. og når når man så følger debatten herinde får jeg osse mulighed for at finde nogle velegnede samarbejdspartnere, det er tit jeg ser nogen "du skal bruge at kontakte den og den, for han er dygtig etc", og når jeg får erfaring nok, vil jeg helt sikkert "betale" det tilbage til amino, osse til ham der for 1454352 gang spørger hvordan man starter en webshop
 
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 
 
 
 
 
 .. jeg helt sikkert ''betale'' det tilbage til amino, osse til ham der for 1454352 gang spørger hvordan man starter en webshop
 
Nemlig! Thats the name of "The game"
 
Any time, any where....
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld mig, 5 års erfaring? Og så mener du at niveauet herinde er lavt, det er du da vidst med til at trække ned så.

Mange herinde har over 5 års erfaring, og sikkert ved langt mere end du nogensinde lærer, alligevel hjælper de folk der er igang med at starte op, hvilket igen viser de er langt større mennesker end du nogensinde bliver.
 
At dele amino op til erfarne brugere og ikke erfarne brugere,  er nok den dummeste ide jeg har hørt længe, har du selv gennemtænkt den inden du slyngede den ud?

Hvordan skulle alle de aminoer der ikke havde erfaring så nogensinde får erfaring, hvis dem der havde erfaring var et andet sted?
Og ikke mindst, hvem skulle være dommeren over hvilken kategori man måtte deltage i ?
 
Hvor svært er det for dig at vælge de spørgsmål fra der ikke fanger din interesse? Men det skal stå dig frit til at hjælpe herinde. Hvis du ikke bryder dig om amino og mener den er for amatør agtig, må du jo bare finde andre steder at opholde dig.
 
Jeg personligt mener amino har og er en kæmpe success, rigtig mange får en indsigt i hvad iværksætterlivet går ud på, og mindst ligeså mange får det sidste spark for at komme igang.
I den anden ende af amino, er der folk der finder partnere, investorer, revisorer eller advokater.
Men der er også masser af kompetente iværksættere som lærer nye ting, og får belyst en sag fra flere sider, end de lige selv ville have gjort, hvis de sad alene med problemstillingen.
Det kan man sige at Startguiden.dk aldrig rigtig har formået.
Side 3 ud af 6 (51 indlæg)