Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd ang. lukning af ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Jeg overvejer at lukke mine ApS selskaber (Holding og Drift) da jeg ikke er overbevist om at denne konstellation er den rigtige for mig, da omkostningerne til revisor årligt er for høj ift. den omsætning jeg har. Jeg vil nu gerne finde ud af hvordan jeg mest smertefrit kan lukke det ned, og få maksimalt udbytte ud. Jeg frygter lidt at komme til at betale min revisor en hel del for at lave det sidste regnskab og klare lukningen af selskaberne, men kan jeg undgå dette og gøre det på en smartere måde?

Der er penge i selskabet og jeg vil derfor trække de 80.000 kapital ud, men spørgsmålet er så også hvordan jeg får mest muligt ud af de resterende midler der står i selskabet nu. Jeg har lidt skyldig moms for i år og lidt til kørsels jeg mangler at overføre.

Jeg håber nogle kan komme med et par gode råd?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49

Jeg vil starte med at sige, at du jo formentlig kan fravælge revision fremadrettet for kommende år (generalforsamling, vedtægter, cvr og årsberetning osv) så du sparer egentlig revision fremadrettet (fra næste år) hvis det er problemet

Hvis ikke du kan afslutte helt selv, så ville jeg få en revisor til at tage det, det bør ikke koste en herregård hvis han har revideret sidste år, og der ikke er en masse i år. Lukning kan ske ved erklæring så længe der ikke er kreditorer, men du vil som ejer så tage ansvar for, at der ikke er det. Det vil formentlig være billigste måde, men det kan din revisor let overskue lige som han kan svare på de 80.000 kr og evt provenu og evt beskatning ved lukningen. Moms afsættes - kørsel overføres og så kan der lukkes og indbetales moms når den dato nåes

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:13

Man skal i sågar bare lige huske at få en skattekvittanve fra skat hvilket tager en del måneder at få. Til gengæld slipper man for årsregnskab!
Man kunne selvfølgeligt også kigge på hvorfor det er dyrt fx manglende eller forkert bogføring, eller om revisionen bare tager sig betalt efter faktisk timeforbrug og han er en sløv snegl. Hvis det er et lille selskab uden særlige interessenter er der ingen grund til fuld revision men man kan overveje en mildere gennemgang (review) eller bare hjælp til opstillingen.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:47

elitemario:

Hej, Jeg overvejer at lukke mine ApS selskaber (Holding og Drift) da jeg ikke er overbevist om at denne konstellation er den rigtige for mig, da omkostningerne til revisor årligt er for høj ift. den omsætning jeg har. Jeg vil nu gerne finde ud af hvordan jeg mest smertefrit kan lukke det ned, og få maksimalt udbytte ud. Jeg frygter lidt at komme til at betale min revisor en hel del for at lave det sidste regnskab og klare lukningen af selskaberne, men kan jeg undgå dette og gøre det på en smartere måde?

Der er penge i selskabet og jeg vil derfor trække de 80.000 kapital ud, men spørgsmålet er så også hvordan jeg får mest muligt ud af de resterende midler der står i selskabet nu. Jeg har lidt skyldig moms for i år og lidt til kørsels jeg mangler at overføre.

Jeg håber nogle kan komme med et par gode råd?

Hmm... hvis dit årsregnskab m.v. gribes korrekt an, så behøver det ikke være væsentlig dyrere med revisorassistance for selskaberne contra en enkeltmandsvirksomhed.

Jeg ville da foreslå, at du forhørte dig lidt rundt omkring honorarer og assistancen samt ikke mindst en vurdering af, hvilke konsekvenser der vil være i forbindelse med en lukning af selskaberne.

Tonny

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)