Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Højere skatteprocent ved personlig ejet virksomhed?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 16:22

Hej.

Jamen kunne godt være man skulle tage et par timer med at få hjælp og det kunne godt være det var en smart ide indtil man er kommet ind i tingene at have en bogholder/bogfører med indover.

Altså Enkeltmands firma og Personligejet virksomhed er det samme lige for at slå det fast ikke?? - Syntes bare jeg læste et forum et sted hvor folk fik det til at lyde som om det var to forskellige former for virksomhed?

Jeg har nok desværre "dummet" mig, jeg har sagt at firmaet først skulle starte op i det nye år D. 2/1-2014, men nu vil jeg faktisk allerede gerne i gang nu, kan jeg på nogen måde ændre det nu og hvis jeg gør, skal jeg så lave årsregnskab og momsregnskab for de sidste 2 uger af året og aflever til bestemt tid også?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:29

Ja enkeltmands firma - personligejet virksomhed er samme sag - et virksomhedstype hvor ejeren ansvarer personligt modsat et selskab hvor selskabskapitalen ansvarer (dog vil bank og visse kreditorer som sagtens kunne kræve at ejer også af et selskab personligt kautionerer)

Du kan sikkert ændre registrering til tidligere, uden jeg er sikker, du skal jo lige, om jeg husker ret, ha lønsumsgodkendelsen formelt på dit nye CVR men ja - du skal i personlig virksomhed som det normale standard føre regnskab og da du jo som person beskatter efter kalenderår som standard, skal det med i selvangivelsen hvis du har et resultat for i år - eller et 0 lige som der skal indberettes moms/lønsum or whatever, så med en dato der hedder midt december ville jeg nok holde fast i dit valg

vh

Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Skrevet kl. 17:25

Hej john.

Så er vi enige, mente også at det var en og samme ting, det må så bare være fordi folk bruger to forskellige udtryk for det samme.

Jeg tror også at jeg holder fast i det først er i det nye år.

Lønsumsgodkendelse, hvorfor mener du jeg skal have dette? - Jeg har netop fravalgt det da jeg ikke mente det var nødvendigt.

Mvh

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 17:39

HEj Lyst

JEg er enig med John

Hvis ikke du har en meget stor fordel ved st starte op i dag så start fra 1/1 2014.

M.v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager bogføringsservice

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:41

det var nok en anden tilsvarende tråd med en der skal lønsumsregistreres - du skal så vel formentlig moms registreres (med mindre under 50 t og du er sikker på det - så skal du jo heller ikke det) Jeg har nok husket anden tråd

vh

Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Skrevet kl. 17:48

Hej.

jamen jeg venter til det nye år med at gå igang.

Jeg er momsregistreret, importørregistreret og eksportørregistreret, har fået cvr nummer og mangler lige så få bestilt nemid osv. osv., det kan jeg jo så gøre indtil det nye år.

Ellers må jeg jo købe tingene privat, de ting som jeg nu vil købe og så evt. købe dem af mig selv igennem firmaet eller "forære" det til firmaet?

Jeg kan vel godt bare når det er personlig ejet firma overføre det som værdi til firmaet og når firmaet så sælger de ting, jamen så skal der jo så kun indberettes salgsmoms, eller hvordan kan jeg gøre det? -

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50

ting du køber nu og KUN køber for at ha når firmaet starter - og under forudsætning du ikke sælger som privat uden moms inden start, kan du bare tage ind helt som normale køb i din virksomhed efter 1/1-2014 - skat accepterer op til 6 mdr inden, så det bør gå fint med så tæt på

vh

Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Skrevet kl. 18:33

Okay, så jeg køber bare varene og så angiver jeg købet på næste års. moms/årsregnskab eller hvad mener du?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46

ja generelt accepter skat det også for varer - i op til MAX 6 mdr inden start

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)