Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Højere skatteprocent ved personlig ejet virksomhed?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et lille spørgsmål, som jeg har studset lidt over.

Hvis jeg pt. har et fast arbejdet, men ved siden at mit normale arbejde vil starte mit eget firma, som personlig ejet virksomhed, så betaler jeg jo skat osv. at overskud og alt det, men det overskud der så betales skat af, bliver det lagt oveni min årsindkomst fra mit faste arbejde, så jeg måske risikere at skulle op og betale topskat?

Eller skal der bare betale den skatteprocent jeg ligger på nu af overskuddet?

På forhånd tak.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Skrevet kl. 01:06

Tror måske selv jeg har fundet svaret at det har indvirkning på min skatteprocent hvis jeg overstiger grænsen for topskat, læste lige denne artikel: http://www.ivaerksaetteren.dk/flx/artikler/34/vaelg-virksomhed-eller-selskab-md-omhu-945/

Hvor der står at det kunne være en fordel med VSO netop for at undgå topskatten for så at trække pengene ud senere hvor man måske ikke har så høj en indtægt.

Men kunne være dejlig lige at få bekræftet. :)

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 08:40

Det er helt rigtig, men vil ofte vælge at bruge VSO, og så opspare i de år man har en høj indkomst. Uden at jeg kender de nærmere omstændigheder, så lyder det til at VSO er en god ide i dit tilfælde. VSO kan dog være ganske kompliceret, så jeg vil klart anbefale dig at du finder dig en revisor til at hjælpe dig.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Skrevet kl. 10:57

Hej Anders.

Der kommer endnu et "hold nu kæft" spørgsmål.. :-) , Er det af hele indkomsten man så skal betale topskat, eller er det kun af det beløb som er over grænsen for topskat?

Fordi så tænker jeg lidt af hvis jeg kun tjener 50.000kr som er over grænsen, så var det måske at overleve. :-) ,

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1761
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:11

Det er heldigvis kun af beløbet over topskat grænsen

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16

kun beløbet over topskat og du kan vælge VSO når du ser om du kommer over - du bør forberede regnskab så det er let at vælge, men kan vente med valget til du ser du kommer over - og topskattegrænsen øges jo hvert år i denne periode

Du kan også reducere topskat med ratepension for selvstændige eller livrente

vh

Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Skrevet kl. 11:44

Hej.

Okay, så tror jeg at jeg lever med at jeg ryger lidt op i topskatten, ellers må jeg indbetale lidt på pensionen for så at slippe for det. :)

Syntes bare det er så "besværligt" med VSO, især når jeg regner med at det første års tid går med "hobby virksomhed", hvor efter 1 år jeg så skal finde ud af om det er noget jeg skal satse noget mere på.. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54

Lyst:

Okay, så tror jeg at jeg lever med at jeg ryger lidt op i topskatten, ellers må jeg indbetale lidt på pensionen for så at slippe for det. :)

Syntes bare det er så "besværligt" med VSO, især når jeg regner med at det første års tid går med "hobby virksomhed", hvor efter 1 år jeg så skal finde ud af om det er noget jeg skal satse noget mere på.. :)

Lyder klogt - det er da rart at få noget ind til pension og skulle år 1 gå bedre end ventet, så kør VSO, bare sørg for total adskillelse mellem virksomhed og privat i alle fald, så VSO er til at gå til for en revisor (og ja - vist er det da lettere besværligt)

Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Skrevet kl. 11:58

Hej John.

Jamen jeg overvejer lidt at få oprette en konto i banken, som skal være firmaets konto, hvor jeg så vil overføre de midler jeg nu mener firmaet skal starte med og så ellers lade dem blive stående der, så det hele køb, salg moms osv. osv. kun kører igennem den konto, men som jeg kan forstå det så er det også det du siger at du vil anbefale hvis man skal skifte til vso senere så det er nemmere for en revisor.?

Mvh

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 14:42

Hej Lyst

Jeg ville under alle omstendigheder Få en snak med en revisor for at få nogle tips til hvad der kan trækkes fra i et firma og hvad der ikke kan.

Der er mange der er villige til at give en time eller to rådgivning og snak om opstart uden at det koster noget.( ham selv incl)

Den tid kan være godt givet ud, for det er med at få startet regnskabet rigtig op fra start, det kan der være mange penge at spare i senere.

M.v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)