Hej Amino'er. Jeg ved at dette emne omkring CVR-nummer har været oppe og vende rigtig mange gange nu. Jeg har dog prøvet at læse mig frem til et svar, men er stadig i tvivl. Har lige dette som jeg gerne vil have afklaret, da jeg læser forskellige meninger omkring dette. Er det lovligt som under 18 årig at drive virksomhed uden CVR-nummer? Har udfra mit driftsbudget jeg har opstillet for de næste 12 måneder, nemlig ikke en omsætning på over 50.000 kroner. Er det så lovligt at starte op uden CVR-nummer? Har læst fra andre kilder at dette ikke er muligt, da ens værge(r) skal underskrive at de vil stå i gæld til en, før dette er muligt - som bliver gjort igennem CVR registrering og ikke andre måder. Passer dette? Derudover er det så muligt af selvangive dette, hvis man i starten af året ikke har CVR-nummer men derimod senere anskaffer sig dette fordi man kan se at man overskrider disse 50.000 kr på omsætningen. Eller bliver det noget rod? Håber i kan bære over med mig, hvis dette er blevet stillet før. God aften derude. |
Din alder har ikke betydning for om du skal momsregistreres. Det er alene om du omsætter for mere end 50.000 kr. på i hinanden følgende 12 måneder (følger ikke kalenderåret).
Du kan læse en masse om emnet på John's hjemmeside: http://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html