Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afklaring omkring CVR-nummer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg ved at dette emne omkring CVR-nummer har været oppe og vende rigtig mange gange nu. Jeg har dog prøvet at læse mig frem til et svar, men er stadig i tvivl. 

Har lige dette som jeg gerne vil have afklaret, da jeg læser forskellige meninger omkring dette.

Er det lovligt som under 18 årig at drive virksomhed uden CVR-nummer? Har udfra mit driftsbudget jeg har opstillet for de næste 12 måneder, nemlig ikke en omsætning på over 50.000 kroner. Er det så lovligt at starte op uden CVR-nummer? Har læst fra andre kilder at dette ikke er muligt, da ens værge(r) skal underskrive at de vil stå i gæld til en, før dette er muligt - som bliver gjort igennem CVR registrering og ikke andre måder. Passer dette?

Derudover er det så muligt af selvangive dette, hvis man i starten af året ikke har CVR-nummer men derimod senere anskaffer sig dette fordi man kan se at man overskrider disse 50.000 kr på omsætningen. Eller bliver det noget rod? 

Håber i kan bære over med mig, hvis dette er blevet stillet før.

God aften derude.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31

MartinNW:

Er det lovligt som under 18 årig at drive virksomhed uden CVR-nummer? Har udfra mit driftsbudget jeg har opstillet for de næste 12 måneder, nemlig ikke en omsætning på over 50.000 kroner. Er det så lovligt at starte op uden CVR-nummer? Har læst fra andre kilder at dette ikke er muligt, da ens værge(r) skal underskrive at de vil stå i gæld til en, før dette er muligt - som bliver gjort igennem CVR registrering og ikke andre måder. Passer dette?

Du må som Carsten skrev, omsætte for MAX 50.000 kr på 12 mdr i træk uden at skulle registreres som firma. Det er ikke noget med først 50.000 kr og så registrere hvis det er inden for 12 mdr skal du registreres først - læs om MOMSPLIGT HER

Hvis du kan se du kommer op på de 50 t og skal registeres SÅ skal din mor garantere for de ulykker du kunne lave Smile og det kan du læse om her - STIFTE SOM UMYNDIG

MartinNW:

Derudover er det så muligt af selvangive dette, hvis man i starten af året ikke har CVR-nummer men derimod senere anskaffer sig dette fordi man kan se at man overskrider disse 50.000 kr på omsætningen. Eller bliver det noget rod? 

Du skal skam selvangive allerede ved en indtægt på 1 krone - det har intet med de 50.000 og moms at gøre. Du skal føre regnskab lige fra dag 1 - brug f.eks. www.dinero.dk og dit overskud skal du opgive til skat som personlig indtægt - i forskudsopgørelse når du har en ide om hvor meget og i årsopgørelsen

og JA det kan blive dyrt at overskride 50.000 kr i omsætning på under 12 mdr for så kan man blive sat i moms af alt det man har solgt uden moms + bod på samme beløb.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)