Helt ærlig, hvorfor anser man altid kunderne som værende dumme eller det der er værre, dette er altså standard hos de fleste udbydere.
299 kroner om måneden er "dyrt" for en backup
1) du må meget gerne finde en lidt pænere tone og bruge her i debatten. Fair nok, du er i en hæslig branche (uden at ville tilsvine Jannik eller rose dig), men derfor må du godt kritisere på en sober måde når du gør det her på amino!
2) det er desværre ikke alle webhost, heller ikke de seriøse, som viser sig at have daglig backup af alting.
3) har ikke læst resten af debatten, men ja 299,- er meget for backup med mindre vi snakker en meget redundant løsning med mange GB :-)
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Helt ærlig, hvorfor anser man altid kunderne som værende dumme eller det der er værre, dette er altså standard hos de fleste udbydere.
299 kroner om måneden er "dyrt" for en backup
Sikke du er ude med riven :)
Det er bestemt ingen selvfølge når man lejer en virtuel (eller dedikeret for den sags skyld) server at der bliver taget backup af hele serveren dagligt, ofte lejer man blot selve servereren og en tilhørende mængde trafik. Løbende opdatering, backup etc. er ikke nødvendigvis inkluderet.
Samtidig synes jeg det er lidt uheldigt hvis du mener at den generelle tendens i branchen bør være at kunderne blot skal antage at backup er en selvfølge. Hvis kunderne antager at backup er en selvfølge så risikerer man at folk havner i situationer hvor de køber en ydelse uden at tjekke om der er backup, og hvis uheldet så er ude og der ingen backup er står kunden jo i en dum situation. Det er langt bedre og åbent for alle parter hvis man som udgangspunkt antager der ikke er backup, så der ikke kan opstå uheldige misforståelser omkring noget så kritisk.
Helt ærlig, hvorfor anser man altid kunderne som værende dumme eller det der er værre, dette er altså standard hos de fleste udbydere. 299 kroner om måneden er "dyrt" for en backup
Jeg er lige forvirret, men det jeg tilbyder til 299 ex moms er en virtual server, specifikt kun til kundens projekter så man kan køre med safe_mode off sikkert.
Med i mit tilbud er der så inkluderet 500 gb trafik 10 GB plads Ubegræset antal domæner i kontrolpanelet
Det er ovenikøbet inkluderet at vi tager os af den løbende opdatering/vedligeholdelse af serveren. Det mener jeg da er et okay tilbud - det er da ikke der man spinder guldet i webbrancen :)
Sikke du er ude med riven :)
Det er bestemt ingen selvfølge når man lejer en virtuel (eller dedikeret for den sags skyld) server at der bliver taget backup af hele serveren dagligt, ofte lejer man blot selve servereren og en tilhørende mængde trafik. Løbende opdatering, backup etc. er ikke nødvendigvis inkluderet.
Samtidig synes jeg det er lidt uheldigt hvis du mener at den generelle tendens i branchen bør være at kunderne blot skal antage at backup er en selvfølge. Hvis kunderne antager at backup er en selvfølge så risikerer man at folk havner i situationer hvor de køber en ydelse uden at tjekke om der er backup, og hvis uheldet så er ude og der ingen backup er står kunden jo i en dum situation. Det er langt bedre og åbent for alle parter hvis man som udgangspunkt antager der ikke er backup, så der ikke kan opstå uheldige misforståelser omkring noget så kritisk.
Hej Sune
Slet ikke :-)
Jeg er bare kritisk, da jeg synes tingene bør være iorden.
Man må formode, at kunderne som udgangspunkt selv tjekker tingene inden de køber et produkt.
Hvorfor er man ikke ærlig og fortæller, at her skal vi lige score nogle ekstra kroner på backup, så kunderne kan fravælge disse firmaer fra starten ?
Det er da dårlig forretningsmoral bare at læsse tingene over på
kunderne og så forsøge at score ekstra på en manglende backup, som bør
være en selvfølge for det produkt man leverer.
Jeg synes ikke der er noget galt med en ordentlig moral, tværtimod.
Man må formode, at kunderne som udgangspunkt selv tjekker tingene inden de køber et produkt.
Hvorfor er man ikke ærlig og fortæller, at her skal vi lige score nogle ekstra kroner på backup, så kunderne kan fravælge disse firmaer fra starten ?
Det er da dårlig forretningsmoral bare at læsse tingene over på
kunderne og så forsøge at score ekstra på en manglende backup, som bør
være en selvfølge for det produkt man leverer.
Hvad er der så galt med at Jannik skriver at backup'en er inkluderet i prisen? Så er han jo lige netop ærlig, og forsøger ikke at sælge det som en tillægsydelse (ikke at jeg ser noget galt i hvis det var tilfældet dog).
Nu sælger vi en del serverløsninger, og det vil måske overraske dig men der er faktisk mange der bevidst fravælger backup når man spørger dem om de skal bruge det - enten fordi de kører noget hvor de manuelt tager backup en gang i mellem eller også fordi det de skal bruge serveren til ikke er noget der er brug for backup af. Hvorfor i alverden skulle backup så være inkluderet som standard? Så ville kunderne jo skulle betale for noget de ikke har brug for, og hvis man endelig skulle gøre det op i hvad der er god og dårlig stil så ville det da være dårligere stil at tvinge folk til at betale for noget de ikke har brug for.
Det er da dårlig forretningsmoral bare at læsse tingene over på kunderne og så forsøge at score ekstra på en manglende backup, som bør være en selvfølge for det produkt man leverer.
Hvad er der så galt med at Jannik skriver at backup'en er inkluderet i prisen? Så er han jo lige netop ærlig, og forsøger ikke at sælge det som en tillægsydelse (ikke at jeg ser noget galt i hvis det var tilfældet dog).
Nu sælger vi en del serverløsninger, og det vil måske overraske dig men der er faktisk mange der bevidst fravælger backup når man spørger dem om de skal bruge det - enten fordi de kører noget hvor de manuelt tager backup en gang i mellem eller også fordi det de skal bruge serveren til ikke er noget der er brug for backup af. Hvorfor i alverden skulle backup så være inkluderet som standard? Så ville kunderne jo skulle betale for noget de ikke har brug for, og hvis man endelig skulle gøre det op i hvad der er god og dårlig stil så ville det da være dårligere stil at tvinge folk til at betale for noget de ikke har brug for.
Jeg er helt enig med dig Sune :) Jeg kan heller ikke lige se jeg har gjort noget forkert :)
Mht. til server hosting, så er der en del forskel på hvordan det er opkoblet. Den virtuelle jeg opsætte pris på at koblet til over 20 forskellige ISP'er på en 100 mbit shared linje. (I mine egne test holder den altid 100 mbit selvom det er testfiler på 10 gb på flere tidspunkter af dagen :) ). Jeg ved slet ikke hvad det for en server du taler om, men det er heller ikke helt billige servere jeg benytter, jeg bruger kun Sun, HP eller Dell af høj kvalitet. Min indkøbspris er langt højere end dit eksempel, udover det skal du indlægge tid til at opdatere serveren, jeg holder på at mit bud om at de kunne få en virtual server for sig selv inklusiv vedligeholdelse som nævt tidligere er billigt. Alternativt hvis mit tilbud ikke blive valgt, har jeg blot tabt budet og længere er den ikke ;-) Det er forretning det her, ikke folketingssalen :P