Jeg kunne ikke forestille mig politiet på nogen som helst måde har ressourcer til at efterforske så lille en sag, da det jo kræver meget mere end hvis man handler hos et dansk firma. Først skal politiet have dommerkendelse i England da folk jo har betalt igennem Skrill/Moneybookers, som ligger i England. Det kan sagtens tage lang tid og så snart det er international efterforskning tager det længere tid og kræver flere ressourcer. Når politiet har oplysninger på hvilket Delawarefirma der ejer skrill-kontoen skal de finde ud af hvem der ejer firmaet i Delaware. Dette er nok det største problem i denne sag, da Delaware jo er kendetegnet ved en ekstremt høj grad af anonymitet og det er meget svært at få udleveret ejeroplsyninger for firmaer. Nogle Delaware firmaer ejes af firmaer i andre skattely, så ja der er spor, og nej politiet kan højst sandsynligt ikke gøre noget med de ressourcer de har til rådighed. Spørgsmålet er dog om der overhovedet er et firma i Delaware, eller om personen bag 49brands bare får pengene ind på sin privatkonto i f.eks. Tyskland, hvor han måske bor.
Det ved jeg ikke, men du kommer til at blive snydt mange gange, hvis du også i fremtiden vælger at handle med firmaer der ikke oplyser ejerforhold, bankkonto, firmaregistreringsnummer, medarbejdere, ligger i anonyme skattely etc. etc. for der er meget sjældent en legitim grund til at personer ønsker 100 % anonymitet når de f.eks. driver et webbureau. |
Hvis i har betalt med kreditkort og ikke fået leveret varen, kan i gøre indsigelse mod betalingen via jeres bank.