Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webdesigner svarer ikke, og jeg har allerede betalt

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer,

Jeg Fandt for snart en måned siden en webdesigner igennem Amino Freelance, virksomheden har adresse i USA, men min kontaktperson var dansk og bosiddende i Tyskland. Brugeren har været meget aktiv på Amino, i den tid jeg har været herinde.

Jeg har nu ikke hørt fra ham siden d. 25 nov, og jeg prøvede i dag at ringe til det amerikanske telefonnummer der var opgivet, men nummeret eksisterede ikke.

Webdesign virksomheden har en meget professionel hjemmeside, og havde mange referencer. Jeg kan dog nu se, at de ikke alle eksisterer.

Der har været rigtig god kommunikation indtil d. 25, og han fik allerede pengene d. 10 november, så jeg synes det hele virker meget mærkeligt.

Han svarer hverken på Skype eller på e-mail.

Nogle tips til hvordan jeg griber denne sag an?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:21

ja og vi må jo ikke nævne navne men de kunne måske være en vred fugl og i så fald er du ikke alene om at mangle kontakt, der har været en lang anden tråd om en i USA som ikke reager og hvor der var tvivl om referencer.

Håbet kan være at han er på ferie siden 25/11 - men det lyder som om det kan være dyre lærepenge. Udenlandske webdesignere har jo ret frit spil til at nappe folks penge, da det tager en evighed og koster en masse hvis man skal retsforfølge, og ofte forsvinder de blot

Man skal aldrig forudbetale noget til nogen i udlandet, varer eller ydelser, uden at ha kunne checke personligt gode referencer - og selv da er ydelser fra udlandet - og forudbetalinger, ikke rart.

Det er synd hvis du bliver snydt, dyre lærepenge - men det er så bare op på hesten igen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 13
Skrevet kl. 18:36

Hej John,

Tusinde tak for svaret. Og det kan godt være, at det har været nogle dyre lærepenge - ærgeligt, han var ellers utrolig sympatisk.

Har du mulighed for at linke til den anden tråd? 

Er der nogle der ved om man er forsikret på nogen måde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:43

nej husker ikke den anden tråd og nej generelt er der jo ikke nogen forsikring mod at man forudbetaler nogen der ikke leverer desværre

vh

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 18:44

Hvis han er fundet på Amino Freelancer så kunne det da være rart at vide hvem det er, inden andre ryger i - men det må man ikke på Amino Hmmmm

Det er synd, og håber der kommer en god løsning for dig.

Tilmeldt 4. Nov 13
Skrevet kl. 18:55

Tak for det.

Ærgeligt, ja.

Er der nogen mulighed for at trække nogle kontaktoplysninger på manden ud fra Amino?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:57

du kan jo skrive til support@amino.dk og høre dem og spørge om de har haft dårlige erfaring nu med denne freelancer, som jo så faktisk bør kontaktes af amino hvis de kan - eller måske smides ud hvis det er en svindler

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:05

marjoe:

Hvis han er fundet på Amino Freelancer så kunne det da være rart at vide hvem det er, inden andre ryger i - men det må man ikke på Amino Hmmmm

Det er synd, og håber der kommer en god løsning for dig.

Som jeg skrev i den anden tråd så handler det bare om at bruge en lille bitte smule fornuft.

På hjemmesiden er intet firma-registreringsnummer, ingen person der står frem med navn, ingen ejerforhold, adressen er i et skattely i USA hvor man kan stifte anonyme selskaber forstået på den måde at man ikke kan få oplyst ejerforhold, når man slår selskabsnavnet op kommer der slet ikke noget frem, domænet bruger ID-protect så man ikke kan se hvem der ejer det, der er ikke opgivet kontonummer til bank osv. osv. 

Hvis man driver en helt ærlig forretning er det sjældent man har brug for total anonymitet, og selvom man ikke ved hvordan man slår domæneejer op, eller tjekker firmaregistrering i Delaware, så synes jeg de manglende standard oplysninger på hjemmesiden burde være nok til at der ikke var nogen der bestilte hos sådan et "firma".

Tilmeldt 4. Nov 13
Skrevet kl. 19:20

Taler vi om den samme webdesigner? For denne virksomhed er også registreret i Delaware (er det i sig selv et faretegn?).

Min webdesigners brugernavn og virksomhed kan ikke associeres med det tidligere hint omkring "vrede fugle", så jeg tvivler på det er den samme bruger.. Kan så ikke udelukke at det ikke er samme person.

EDIT: Nu har jeg fundet det tidligere indlæg du har skrevet på, det er den samme.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:31

Mads R:
Taler vi om den samme webdesigner? For denne virksomhed er også registreret i Delaware (er det i sig selv et faretegn?).

Nej en enkelt ting er sjældent et faretegn. Men når der er 10-15 ting der mangler på en "firma"-hjemmeside, så firmaet er totalt anonymt, så er det sjældent et godt tegn. Det er i hvert fald ikke et firma jeg kunne finde på at handle med.

Du har frakoblet private beskeder herinde, kan du ikke lige sende mig en mail på tf@webcoders.dk.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)