Hej Aminoer, Jeg Fandt for snart en måned siden en webdesigner igennem Amino Freelance, virksomheden har adresse i USA, men min kontaktperson var dansk og bosiddende i Tyskland. Brugeren har været meget aktiv på Amino, i den tid jeg har været herinde. Jeg har nu ikke hørt fra ham siden d. 25 nov, og jeg prøvede i dag at ringe til det amerikanske telefonnummer der var opgivet, men nummeret eksisterede ikke. Webdesign virksomheden har en meget professionel hjemmeside, og havde mange referencer. Jeg kan dog nu se, at de ikke alle eksisterer. Der har været rigtig god kommunikation indtil d. 25, og han fik allerede pengene d. 10 november, så jeg synes det hele virker meget mærkeligt. Han svarer hverken på Skype eller på e-mail. Nogle tips til hvordan jeg griber denne sag an? |
ja og vi må jo ikke nævne navne men de kunne måske være en vred fugl og i så fald er du ikke alene om at mangle kontakt, der har været en lang anden tråd om en i USA som ikke reager og hvor der var tvivl om referencer.
Håbet kan være at han er på ferie siden 25/11 - men det lyder som om det kan være dyre lærepenge. Udenlandske webdesignere har jo ret frit spil til at nappe folks penge, da det tager en evighed og koster en masse hvis man skal retsforfølge, og ofte forsvinder de blot
Man skal aldrig forudbetale noget til nogen i udlandet, varer eller ydelser, uden at ha kunne checke personligt gode referencer - og selv da er ydelser fra udlandet - og forudbetalinger, ikke rart.
Det er synd hvis du bliver snydt, dyre lærepenge - men det er så bare op på hesten igen
vh