Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og import uden fra EU

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg er så småt begyndt min lille virksomhed. Min plan er en nichewebshop med import fra nogen suppilers uden fra EU. Til det vil jeg gerne høre hvordan reglerne er for moms. Jeg har læst mig frem til at jeg ikke behøver at momsregistere mig før jeg har omsat for 50.000, hvilket der er lang vej til. 

F.eks. har jeg lige bestilt en vareprøve hjem fra Kina til en pris af 125.- og skal nu betaler 271,- i told/moms.. 


Hvor meget skal man betale i moms? og er det afhæning af vare og mængde?

Kan man på nogen måde undgå det?

På forhånd mange tak!

Venlig Hilsen

Magnus 


 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke omsætte 50 t som bundgrænse men du må undlade at momsregistrere dig så længe du ikke kan forvente at kommer over 50.000 kr på 12 mdr i træk. Kommer du over det, risikerer du moms af den omsætning du har solgt uden moms. Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html

Du må slet ikke købe vareprøver eller varer hjem til videresalg uden at ha stiftet virksomhed OG være IMPORTREGISTRERET som i linket  det kan give bod

Når du ikke er momsregistreret skal du betale moms ved import og den er 25% af varenspris inkl. fragt -m.m. Tolden afhænger helt af varen men er ikke de store beløb til gengæld SKAL du fortolde korrekt som virksomhed = bruge ret told tarrif. Læs lidt BASAL IMPORTVIDEN

Læs også om at STARTE IMPORT FRA KINA 

Hvis du registrerer dig med moms, så betaler du ikke moms ved import men skal angive importmoms og lægge moms på dine salgspriser til gengæld

Først og fremmest altså INGEN import fra Kina til videresalg før du har registreret CVR med importregistrering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det hurtige svar!

Forstår bare ikke hvorfor de forlanger 271,- i told/moms, når varens værdi kun er 125,-?

Det er jo som set langt over de 25%.

vh Magnus Neble 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

det er sikkert inkl. gebyr til postDK eller lignende - men du må slet ikke importere til videresalg som nævnt så tal ikke med dem eller andre om noget som helst andet end noget til dig selv - og du kan ikke bruge eksemplet til det store fremover da du skal være registreret og ikke skal betale moms (men gebyr og told)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kbh
Tilmeldt 28. May 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Told om moms beregnes af varens pris og porto. Dertil kommer normal et importgebyr på 160 kr hvis det er Post Danmark som håndterede forsendelsen. Hvis der har været flere forskellige toldkategorier i pakken kan Post Danmark have opkrævet yderligere 36 kr pr stk. 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle svarene! Meget brugbare!

SÅ det vil sige, at hvis jeg skal undgå Told/moms og kunne sælge videre til andre så skal jeg oprette et CVR?

Vh Magnus 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan altså ikke undgå told.  Er du Moms og importør registreret skal du ikke betale momsen ved import, men derimod moms nå sælger varen.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja min fejl!

Mange tak! 

vh.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)