Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ladbrokes vil ikke fjerne min mail fra deres "spam-nyhedsbrev"

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Duvald:

Nå nu gav de sig alligevel... Men utroligt at den skulle vendes med deres "sikkerhedsafdeling" og at man skal forklare dem at de overtræder dansk lovgivning først, før de retter ind.  

Jeg synes det lyder betryggende at de ikke tager persondata lemfældigt, men har en sikkerhedsafdeling til det.

Blot mine 5 cents...

/Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:24

Man kan ikke aftale sig/skrive sig ud af gældende lovgivning.
Og ja, det er lovgivningen i det land du markedsfører dig som gælder - like it or not :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 20:33

Det er i bedste fald tvivlsomt: http://www.1to1internetmarketing.dk/nyheder.asp?id=1020338869 

"Afsenderlandsprincippet
Afsenderlandsprincippet er baseret på et princip om hjemlandskontrol og et princip om gensidig anerkendelse.

Princippet om hjemlandskontrol betyder, at de danske myndigheder skal sikre, at virksomheder, som er etableret i Danmark og udbyder informationssamfundstjenester, overholder dansk lovgivning.

Princippet om gensidig anerkendelse betyder, at såfremt en informationssamfundstjeneste udbydes i overensstemmelse med lovgivningen i en EU medlemsstat, må andre EU medlemsstater som udgangspunkt ikke gribe ind, selvom aktiviteten er rettet mod den pågældende medlemsstat.

Afsenderlandsprincippet har den fordel for virksomheder, der udbyder informationssamfundstjenester, at virksomheden som udgangspunkt kun skal sikre, at aktiviteten er i overensstemmelse med lovgivningen i etableringslandet. "

Så de skal blot overholde engelsk lovgivning.

Mvh Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:50

Det er ikke den fortolkning kompetente advokater har givet mig. Men prøv du bare at bryde f.eks. Amerikansk lovgivning i din markedsføring mod USA - eller prøv at sælge piller i et land, som ikke må sælges i et andet. Jeg tror du hurtigt finder, at det faktisk er det land du handler i, hvis love du skal overholde. Senest så vi det også med dommen over Amerikanske Microsoft for deres monoplstridige aktiviteter her - efter Europæisk lov, ikke Amerikansk. Der var også Kazaa-sagen - hvor det var Amerikansk lov der fællede dem der, på trods af at de var et Europæisk selskab.

Jeg er fortsat ike et sekund i tvivl om, at et engelsk selskab skal overholde dansk spamlovgivning hvis de markedsfrer sig overfor danskere, somd et øjensynligt er tilfældet her.

Spørgsmålet er så, om de hvis de bryder loven vil blive retsforfulgt. Det er meget tvivlsomt. Men så må de jo på den anden side leve med, at folk i debatter som denne fremfører berettiget kritik af dem. Jeg tror ikke det kan betale sig for dem i længdem at ignorere vores spamlovgivning - uanset om det kan slippe afsted med det eller ej.

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:21

Gør den nu det?

Så tror jeg tv3 vil blive skuffet, da de eksempelvis efterfølger de engelske regler for reklamer.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:30

TV3 er mediet - ikke annonncøren

En ting er hvad man må, noget andet er hvad der bliver forfulgt retsligt, og det er meget almindeligt at folk fra andre lande der bryder danske love ikke forfølges - det gælder lige fra online markedsføring, til bøder for mindre trafikforseelser. Men det ændrer ikke på om det er lovligt eller ej. Og det ændrer bestemt ikke på folks opfattelse af spam, og de negative konsekvenser det kan have for en virksomhed at skide på det.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 23:03

Amerikanerne skal man ikke spøge med. De har lige indført fx. en meget striks anti-gambling lov hvor de decideret pålagde ISP'erne at lukke for ip adresser fra udenlandske pokersites der ikke lever op til lovgivningen (hvilket vist ikke var ret mange).

Mener det var en direktør for et af de store europæiske poker sites der blev anholdt første gang han satte fødderne på amerikansk jord, fordi deres web-ads havde været tilgængelige i USA...

Teksten jeg viste før er højst gældende for EU, så ingen udenfor behøver jo at følge den.

Mvh Jesper

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:15

Fra startvaekst.dk 

Hvis der er tvister mellem sælger og køber, er det loven i det land, hvor virksomheden er etableret, der skal bruges.
Afsenderlandsprincippet - hvor hører virksomheden hjemme
Hvis du har en virksomhed, der handler på nettet, er virksomheden ikke nødvendigvis placeret der, hvor den etablerede teknologi befinder sig. Virksomheden er derimod placeret der, hvor den udøver sin erhvervsmæssige virksomhed. Det vil altså sige, at hvis du har en forretning i Odense, men du har forretningens hjemmeside liggende på en server i Tyskland, så skal du følge dansk lovgivning, når du sælger varer på nettet.

Fordelen ved afsenderlandsprincippet er, at virksomheder, der handler med flere lande inden for EU, ikke skal overholde hvert enkelt lands lovgivning. Ulempen ved afsenderlandsprincippet er, at virksomhederne i de lande, der allerede i dag har en skærpet lovgivning på et bestemt område - som fx Danmark på markedsføringsområdet - mister en konkurrencefordel i forhold til virksomheder i visse andre lande.
------

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)