Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ladbrokes vil ikke fjerne min mail fra deres "spam-nyhedsbrev"

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Det er den der afsender emailens ansvar, at sikre sig at modtageren selv har sagt ja - og det har modtageren ikke.

Når man opretter en konto sådanne steder, får man en email hvor man bekræfter sin deltagelse,
og det er jo sket i dette tilfælde, at en anden så efterfølgende administrerer emailkontoen kan man da ikke tage højde for.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:13

Daniel Duvald:

Jeg er på ingen måde ude efter at få kontoen lukket, de skal bare fjerne MIN mailadresse fra deres nyhedsbrev.

så skal du få vedkommende som du købte emailadressen/domænet af, til at ændre sine kontooplysninger hos dem.
(Jeg går ud fra du ved hvem det er - ellers er det jo straks mere problematisk)

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 22:14

>Når man opretter en konto sådanne steder, får man en email hvor man bekræfter sin deltagelse,
og det er jo sket i dette tilfælde, at en anden så efterfølgende administrerer emailkontoen kan man da ikke tage højde for.

Det er korrekt at de ikke kan vide at domænet og mailadressen har skiftet ejer, før de bliver gjort opmærksomme på det, men det er de blevet og vil ikke rette sig efter mit klare besked om at få fjernet MIN mailadresse fra deres system. Det gør deres lovovertrådelse både klar og fuld overlagt.  

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:16

Det er altså ikke sådan loven er udformet. Det er som sagt afsenderes ansvar at sikre sig at modtageren har sagt ja til det. Og modtageren er en juridisk person - ikke en emailadresse. Så du tager fejl.

Men prøv selv samme model med dit firma, hvis du gerne vil dømmes for spam! :)

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Fra  DForm Skrevet kl. 22:16

>så skal du få vedkommende som du købte emailadressen/domænet af, til at ændre sine kontooplysninger hos dem.
(Jeg går ud fra du ved hvem det er - ellers er det jo straks mere problematisk)

Det er ikke mit eller den tidligere ejers ansvar - det er Ladbrokes ansvar at fjerne MIN mailadresse fra deres system. 

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:27

Mikkel deMib Svendsen:
Hvis firmaet ikke vil overholde dansk lovgivning synes jeg det er fint at skrive om det her, så kan folk jo selv vælge om de tør handle med dem - for hvilke andre love skdier de så også på?

Var der ikke tale om et Engelsk baseret firma. Så er det vel engelsk ret der gælder. Aner intet om engelsk spamlovgivning... Men det lød til at Ladbrokes refererede til en Engelsk lov som gør de ikke kan afmelde ham. Åndsvagt...

/Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:35

Markedsføringsloven gælder i det land du markedsfører dig i.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 07:56

cpufan:

Mikkel deMib Svendsen:
Det er den der afsender emailens ansvar, at sikre sig at modtageren selv har sagt ja - og det har modtageren ikke.

Når man opretter en konto sådanne steder, får man en email hvor man bekræfter sin deltagelse,

Nej, men når de bliver gjort opmærksom på det, kan de da slette registreringen, sætte den i bero eller kontakte den oprindelige kunde fx via snailmail og gøre opmærksom på det..

Det er da mere forkert af dem at blive ved at sende mails, når de er blevet gjort opmærksom på, at det er forkert modtager af mailsne, hvad hvis der fx er en opgørelse over forbrug imellem, oplysninger om password eller lign? Så kan de faktisk sende den oprindelige ejers private oplysninger til en forkert person, vel vidende at han ikke har mailadressen længere..

Desuden har de da ikke noget ud af at sende mails alligevel, andet end en sur "kunde", så hvad skal det gøre godt for?

Vi har faktisk haft et lignende problem, da vi overtog en virksomhed med det gamle telefonnummer - Telefonselskabet blev ved med at sende rykkere for en telefonregning den gamle ejer ikke havde betalt, selv om vi kunne bevise for dem, at vi kun havde overtaget telefonnummer og virksomhed uden kreditorer og ikke havde noget som helst med det gamle firmas regninger at gøre.. Det endte faktisk med, at vi måtte betale os fra at få en advokat til at ordne det, og teleselskabet næsten lukkede vores andre konti, før vi fik dem til at forstå, at de måtte hive den gamle ejer i retten for det og ikke os, samt at vi havde loven på vores side.. Det de fik ud af den historie var, at regningen sikkert aldrig er blevet betalt og at vi ikke er kunder hos dem længere!

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Fra  DForm Skrevet kl. 11:06

Nå nu gav de sig alligevel... Men utroligt at den skulle vendes med deres "sikkerhedsafdeling" og at man skal forklare dem at de overtræder dansk lovgivning først, før de retter ind.  

Kvalitets-webhosting

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:17

Mikkel deMib Svendsen:

Markedsføringsloven gælder i det land du markedsfører dig i.

Vil det sige at hvis jeg laver mit website på Ghanesisk, og en Ghaneser tilmelder sig mit nyhedsbrev, så kan jeg retsforfølges efter Ghanesisk markedsføringslov? Vi snakker jo altså om en der har tilmeldt sig et nyhedsbrev på Internettet.

Når man benytter webstedet Ladbrokes.com accepterer man nedenstående betingelser. Men held og lykke med at sagsøge dem ved dansk ret!

8. LOVGIVNING

8.1 Disse betingelser reguleres af engelsk ret, og du er i disse forhold uigenkaldeligt underlagt de engelske domstoles enekompetance.

/Jesper

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)