Det er den der afsender emailens ansvar, at sikre sig at modtageren selv har sagt ja - og det har modtageren ikke.
Når man opretter en konto sådanne steder, får man en email hvor man bekræfter sin deltagelse,
og det er jo sket i dette tilfælde, at en anden så efterfølgende administrerer emailkontoen kan man da ikke tage højde for.
Nej, men når de bliver gjort opmærksom på det, kan de da slette registreringen, sætte den i bero eller kontakte den oprindelige kunde fx via snailmail og gøre opmærksom på det..
Det er da mere forkert af dem at blive ved at sende mails, når de er blevet gjort opmærksom på, at det er forkert modtager af mailsne, hvad hvis der fx er en opgørelse over forbrug imellem, oplysninger om password eller lign? Så kan de faktisk sende den oprindelige ejers private oplysninger til en forkert person, vel vidende at han ikke har mailadressen længere..
Desuden har de da ikke noget ud af at sende mails alligevel, andet end en sur "kunde", så hvad skal det gøre godt for?
Vi har faktisk haft et lignende problem, da vi overtog en virksomhed med det gamle telefonnummer - Telefonselskabet blev ved med at sende rykkere for en telefonregning den gamle ejer ikke havde betalt, selv om vi kunne bevise for dem, at vi kun havde overtaget telefonnummer og virksomhed uden kreditorer og ikke havde noget som helst med det gamle firmas regninger at gøre.. Det endte faktisk med, at vi måtte betale os fra at få en advokat til at ordne det, og teleselskabet næsten lukkede vores andre konti, før vi fik dem til at forstå, at de måtte hive den gamle ejer i retten for det og ikke os, samt at vi havde loven på vores side.. Det de fik ud af den historie var, at regningen sikkert aldrig er blevet betalt og at vi ikke er kunder hos dem længere!