Jeg har oprettet cvr nr, og jeg er blevet importør registreret
Men hvis EMS kan levere varene sikkert, og inden for de næsten 10 dage, så vil jeg gerne betale de 160 i fortoldningsgebyr Men jeg har slet ikke noget kendskab til EMS, så jeg er lidt nervøs da det er første gang jeg prøver at importere uden for EU osv.
Jeg tror at du får den store forskel fordi du er ny. UPS er ikke et firma man skal bruge som "privat", eller nystartet. Det er pisse dyrt uden rabat-aftaler. Jeg har aldrig brugt EMS, men det er mig bekendt ligesom PostDk her i Danmark, hvor alle giver den samme pris.
Du fortæller intet om hvad du skal sende, eller hvad de koster? Hvis det er noget billigt noget, så brug EMS. Hvis det derimod er nogle ting til 50.000 - 100.000 så vil jeg nok bruge UPS og tilkøbe forsikring. Husk, du stort set altid har ansvaret for pakken når den er afleveret til UPS/EMS, så det er med og forsikre sig. Sker der noget, tvivler jeg på at din leverandør erstatter.
UPS vil typisk tage 1 uge. Hvor EMS godt kan tage 2-4 uger.
Vi bruger selv DHL og FedEx. DHL tager 3-4 hverdage fra Kina, hvor FedEx tager 5-6 dage. Vi får snart en pakke hjem på godt 22 KG med FedEx det koster godt 100-150 USD.
Forstår ikke hvordan det kan koste næsten 1000 USD for din. Synes du skal prøve at høre om du ikke kan få sendt med DHL eller FedEx, de bliver meget brugt dernede. Har aldrig fået et tilbud på UPS fragt derfra, nok fordi det er så dyrt.
Det jeg skal sende har en værdi på omkring 11000-13000 kr. Jeg er lige rundet 18 år, og alt det her iværksætteri er helt nyt for mig. Så derfor skriver jeg herinde for at undgå de typiske fejl man kan begå når man er ny i branchen.
Jeg undersøger lige det med transport forsikringen, da det måske kunne være en god ide.
Har undersøgt den løsning han sendte som han kaldte "UPS Saver". Den er dyr fordi at det er levering inden for 2 døgn
22 KG for 100-150 USD? Det er godt nok billigt! Jeg betalte hele 120 dollars for en lille pakke med test på små 2kg fra Korea
Fungerer FedEx med track and trace?
2 døgn, det lyder også vildt, men DHL kan nok gøre det på 3 døgn og til en billigere pris.
Er ikke helt sikker på prisen men det er i hvert fald maks 200 USD vi betalte. Ja DHL og FedEx har track and trace. (Kan bedst lide DHL af de to jeg har omtalt. :))