du har en lang kronologisk liste over metalbands. Kan du ikke få dem til at linke fra deres hjemmeside? Du kan evt linke til en side, hvor deres musik ligger. Du skal også kontakte internationale metal bands hjemmesider og se om de vil linke til en side så specifik som danke metalbands. Det tror jeg på, hvis du vinkler den rigtigt.
Linkbuilding til en linkportal, er det overhovedet nødvendigt ?
Jeg ville mene, at ldet vigtige m.h.t. linkbuilding for dig er den henvisningstrafik du får fra de links, så du burde bare være aktiv på diverse fora hvor man taler om linkbuilding. Samtidigt kan du selvfølgelig kigge dine kollegaer som gratis-link.dk over skulderen, og se hvem som linker til dem. der er vel næsten 100% garanti for at de også vil linke til dit site.
jeg kan se, at du er begyndt at jagte links. Jeg synes din indgangsvinkel på et forum som swingerklubben.dk er forkert. Du får intet ud af at råbe højt om dit produkt. deltag istedet i debatten. Du kunne jo sende et par dildoer til spokes persons indenfor dette miljø, og evt håbe på en anmeldelse.
Tjek på Ahrefs.com hvor dine konkurrenter får deres links fra. Jeg er helt sikker på, at du kan få noget inspiration. Kan se at du har solgt til nogle butikker. Få dem til at linke til dig, og generelt bør du også undersøge om dine leverandører kan gøre det.
jeg ser på http://www.elodea.dk/brands/ og synes du skal pushe på for at få links fra dem. Hvis du arbejder direkte med disse brands så burde der være muligheder for fantastiske links.
M.h.t. indhold så kan du stifte Elodea prisen for bedste erotiske blog. Lav en top 50 liste over blogs, link til dem, sæt deres logo med en god beskrivende tekst og evt. en kommentar fra bloggens ejer. Der er god chance for at de vil linke tilbage.
du har en kæmpe database af feriesteder, som du linker til. Har du en god kommunikation med nogen af dem, hvor du kan bede om et link tilbage? Kan være at de har en partnersektion.
Du starter med at finde ud af hvilke søgeord du vil findes på. F.eks. "ferie i Danmark". Jeg ville derefter begynde at skabe noget generelt indhold ud fra research om hvad der er populært i din branche at dele. Jeg synes, der er rigtigt mange muligheder indenfor ferie i Danmark til at skabe noget indhold, som man har lyst til at dele med andre. Det kunne være en interaktiv infografik over Danmark, hvor man kunne køre musen henover forskellige steder, f.eks. forlystelsesparker, monumenter, whatever. Vi lancerede en i sidste uge med fantastisk respons indenfor vores niche. Du kan se den her og måske lade dig inspirere. - og så skal du promovere dette fantastiske indhold bagefter.
der er meget linkbuilding level 1 over din linkprofil. Du har 40 links ifølge Ahrefs og kun 3 forskellige anchor tekster. Det ser for kunstigt ud. Du skal ud og bygge rigtige, unikke links fra nu af. Links som dine konkurrenter ikke bare kan kopiere.
Jeg ville gøre følgende:
1) Er du ekspert indenfor gamingudstyr, så se om du kan gæsteblogge på forskellige gamersites, hvor du kan svare på deres spørgsmål - og selvfølgelig få et link til din side
2) Skabe noget reelt indhold på sitet. Det kunne være den ultimative guide til gaming udstyr. Du skal lave noget research på, hvad folk synes er spændende, ikke ved nok om. Det bedste er at finde noget på nettet som er populært, men som du kan gøre meget bedre.
3) Hold en konkurrence hvor du kårer Danmarks bedste gamingsites og udlodder præmier fra butikken. Det skal nok give dig nogle links den anden vej, hvis du laver den rigtige strategi.
Du har ikke så mange links endnu, men kan se at du har fået fra din samarbejdspartner, hvilket er den helt rigtige vej frem. Du kan også bede om links hos leverandører og måske også købere, hvis de vil profilere at de fik deres is fra et rigtigt, certificeret brand. Bare husk at spørge om linket.
Jeg synes du har en god side om forskellige slags is her http://www.istilfest.dk/isterninger/. kan du ikke konvertere den til den ultimative guide indenfor isterninger? Er der kun knust is og isterninger, hvad passer til hvilke drinks etc.? En anden tanke var også at lave en konkurrence, hvor du kårer den bedste cocktail blog, hvor vinderen kan få en masse is til deres næste fest. Du vil helt sikkert kunne få links fra de blogs, hvis du laver din strategi ordentligt.
Sidst men ikke mindst sæt Google Alerts/Talkwater op på ordet isterninger, så du altid kan melde ud, når nogen taler om isterninger.
... M.h.t. indhold så kan du stifte Elodea prisen for bedste erotiske blog. Lav en top 50 liste over blogs, link til dem, sæt deres logo med en god beskrivende tekst og evt. en kommentar fra bloggens ejer. Der er god chance for at de vil linke tilbage...
Jeg har et spørgsmål til dette.
Hørte på et seminar for nogle år siden at Google kan gennemskue når der linkes begge veje imellem 2 sites. Har dette ændret sig?