Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frygter du for din omsætning, næste år?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Med en kontanthjælpsreform som inføre lavere ydelser for unge og gensidig forsørgerpligt, for samlevende, vil der alt andet lige, være færre penge imellem hænderne, på en stor gruppe mennesker.

Hvis man lever af privat kunder, kunne jeg forstille mig, at det kan aflæses direkte på ens omsætning.

Er det noget i har tænkt over?

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg tror det samlede regnskab - i form af øget beskæftigelsesfradrag og lavere skatter - væk med fedt og sukkerafgift beregnes til at gøre lige modsat, nemlig mere luft i det samlede privatforbrug. Du har givet ret at der er nogen der kan få mindre, men det store flertal som tæller, får mere

Hvis man sælger noget der specielt bruges af unge kontanthjælps modtagere, så er det vel vanskeligt men det samlede privatforbrug, i det omfang det ikke går i opsparing, beregnes at kunne stige

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kommer for ca 640 mio i skattelettelser, men kontanthjælpsreformen udtager 1.33 mia kroner ud fra husholdningerne.

som jeg ser det, vil specielt firmaer som lever af unges forbrug, komme til at mærke det.

hvad angår skattelettelserne, så vil jeg hellere betale 25% i selskabsskat end 22% af 100.000

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Carl:
hvad angår skattelettelserne, så vil jeg hellere betale 25% i selskabsskat end 22% af 100.000
det tror jeg ikke helt jeg forstår hvis du mener du hellere vil af med 25000 kr end 22000 kr - men om du mener, at du hellere ville lade skatten stå på 25% for i stedet at lade kontanthjælpen stige lidt, ja så er det jo en politisk indstilling som jo deles af mange.

Carl:
Der kommer for ca 640 mio i skattelettelser, men kontanthjælpsreformen udtager 1.33 mia kroner ud fra husholdningerne.

Jeg kan ikke tallet for hvad kontanthjælpsreformen isoleret trækker - men det kan være rigtigt tror dog tallet er 1.1 Mia men pyt, 1,1 eller 1,3 er ikke en verden til forskel. 

finansloven giver 760 mio i fremskudte skattelettelser OG 1 Mia til højere beskætigelsesfrdrag http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/11/27/122345.htm og forventningerne fra økonomer er ikke at der er mindre til forbrug (lidt ældre art: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/11/27/122345.htm 

Jeg tror ikke det giver problemer med alm. omsætning for at være ærlig. Det som kan ændre billedet meget en dag, er stigende renter men det er der heller ikke udsigt til mener jeg

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Sep 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
væk med fedt og sukkerafgift

Ikke for at rette på dig, John H, men i håb om at udrede en bred misforståelse blandt folk; sukkerafgiften bliver der ikke rørt ved. Den forbliver vanvittig høj.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

audit:
Ikke for at rette på dig, John H, men i håb om at udrede en bred misforståelse blandt folk; sukkerafgiften bliver der ikke rørt ved. Den forbliver vanvittig høj.
det er da fint at blive rettet - jeg troede det både var fedt og sukker men du har jo helt ret - jeg tror det var sodavandsafgiften som bortfaldt der fik mig til at tro det var generelt sukker - men kun sukkerholdig sodavand falder afgiften bort for

http://www.skm.dk/skatteomraadet/talogstatistik/satser_og_beloeb/224.html 

tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der undrer mig (og ja, jeg er ovre i den røde ende) er at man vælger at lave skattelettelser for at skabe øget beskæftigelse. Man håber på at det hjælper på økonomien at pumpe flere penge ud i samfundet når folk bare holder på dem alligevel.

Lad os i stedet forestille os at man havde fremrykket offentlige investeringer - det havde skabt nogle arbejdspladser - og når de så går ud og bruger deres penge et andet sted bliver de andre måske nødt til at ansætte en ekstra for der bliver mere travlt - med videre.

Men altså mit svar på trådens egentlige spørgsmål er - nej. Jeg tror ikke umiddelbart vi kommer til at mærke det store til det da vi har mange virksomhedskunder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener VK fremrykkede offentlige investering i 2011 - frem til 2012 og 13 for ca 3,3 Mia faktisk og i ny finanslov ca 1 mia til grøn omstilling, og inden for miljø inkl ca 400 mio til letbane i Odense + timedrift mellem de store byer vel allerede er besluttet via finansiering fra olie og undergrund (og ingen nedsat skat for banker) Man kan ikke fremrykke offentlige investeringer i uendelighed - for de koster penge som så må lånes og det rammer betalingsbalance - så det er noget der kan bruges ekstraordinært og få gange, ellers holder den ikke, for når det fremrykkede er færdigt, så skal det jo ikke laves igen, og så ryger folk jo i endnu højere grad i arbejdsløshed - de måske 50.000 ansatte der kunne bruges der - vil jo ryge ud når det ekstraordinære er bygget - for ellers er det ikke fremrykket men bare yderligere offentlige omkostninger = behov for mere skat.

Jeg kan også godt se, at lavere skat øger konkurrenceevne ved at give mere lønro og det giver mere langsigtet mulighed for at drive danmark konkurrencemæssigt, så jeg forstår sammenhænget MEN, jeg kan da også godt frygte, at vi ikke kommer tilbage til noget der minder om fuld beskæftigelse og at der derved bliver nogen flere tabere - for at samfundet som helhed skal fungere

Jeg er blå eller i det mindste blålig - men kan også frygte at afskaffet efterløn (rammer ikke mig for jeg forlod det system for mange år siden) bare vil betyde, at en masse ældre hænger fast i jobs mens unge ikke kan komme ind. HVIS det lykkes at få arbejdsløsheden noget ned - så er det en superbeslutning at skære i ordningen - men hvis behovet bliver færre arbejdspladser i DK fremover - ligemeget hvad, så bliver der helt klart nogle tabere som vil kunne være de unge (u-udannede specielt) som jeg sagtens kan føle med

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige meget hvordan og hvorledes man vender og drejer det, så vil det gå ud over forbruget næste år. Spørgsmålet er blot, hvor hårdt det rammer. Mit gæt er, at det især rammer ting, som sælger ting eller services, som folk kan undværre... 

Hvor hårdt det rammer, det er svært at spå om, men det bliver med dobbelt effekt, at boomerangen rammer. Ik nok med, at man fjerner en masse ydelser, men pålægger også andre, at betale for dem. Dvs der fjernes de direkte ydelser fra en stor gruppe mennesker + forbruget fra dem, som nu skal forsørge denne gruppe... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)