Er vel en 4-5 år siden jeg sidst var på Amino og kære Thorborg der er jo sket lidt siden ;)
Men mit "Hygge" indlæg her er egentlig bare et totalt random snik snak snude om "alle har en god APP ide", alle synes at tro at hvis de har en god ide til en APP, så er success lige om hjørnet, eller? ;) Der er vist gået lidt MLM i den, ingen tænker på konkurrencen derude og alle tror de kan tjene penge på det selvom det er 1 in a million der bare kommer lidt close på den.
Reality check :D
Jeg har selv de sidste 15 år været indenfor udvikling og drift af WEB platformer og de senere år ditto APP's og ganske vist er det blevet "lidt" nemmere at finde finansiering, men det at opfinde en app eller få ideen til en er altså ikke det samme som at finde the holy grail, men det er vel tidens trend, ligesom man for 10 år siden bare ville være selvstændig, nu bare 10 år senere med en APP ide.
Når jeg så browser amino lidt i de forskellige fora og ser folk søger partnere og investorer indenfor lige netop disse, uden nogen former for forretningsplan, analyser, basale koncept udviklinger eller det mindste form for viden indenfor det at drive en virksomhed på selv det mest simple plan for en opstart, så kunne man ønske sig der skete lidt mere på oplysnings fronten for nye iværksættere... Tag dog på iværksættercafe eller til nogen af de tilbud som diverse kommuner og organisationer tilbyder og lær LIDT om hvad det er de prøver på, inden de kaster sig ud i noget som udover at være (sandsynligvis) mere end urealistisk og egentlig bare er med til at give dem en dårlig oplevelse som "entrepreneur".
Som tilbagevendt udlandsdansker er jeg selv igang med at lede efter nye partnere til både lancerings-klare projekter og til koncepter på (pre) seed stadiet indenfor internet og apps og selv om man har rimelig stor erfaring med både VC's og investorer, så hænger de ikke på træerne selvom jeg/vi jo mener vi har pænt styr på hele den process og har mere end kickass ideer og produkter.
Anyway, det er noget andet, måske skulle jeg give Thorborg 995 og smide dem op i investor forum, eller måske ikke ;)