Sikke positiv de er Fru Hartmann, og jeg som troede de altid bare kritiserede og var negativ |
John Harmsen (Salgstræner.dk):Forleden stor jeg i en butik, der forhandler Apple-produkter. Kunden før mig spurgte om de havde en hvid iPad 32GB med 3G på lager. Sælgeren undersøgte det og svarede: "Jeg har kun én, men den er reserveret til en anden kunde". Og så gjorde sælgeren ikke mere ved det problem, og kunden gik med sine kr. 4.000 i lommen.
Kan du se problemet...?
Jeg var der for at se på, hvordan den pågældende by servicerer sine kunder.
Gågaden i byen "bløder", ganske som det er tilfældet i mange andre handels-byer, fordi Storcentret trækker mange kunder til, og væk fra Bymidten.
Godt indlæg. Ja, jeg kan sagtens se problemet og er desværre ofte udsat for det i vores egen, lille handelsby. Får regelmæssigt svar som:
- Nej, det har vi ikke...
- det produkt har jeg aldrig hørt om
- vi sælger ikke den vare mere
- vi får først varer igen om 14 dage
- osv-
Og så må jeg indrømme at tålmodigheden er kort og jeg kaster mig over nettet i stedet for at køre til næste by - eller næste igen.
Ærgerligt!