Hej Alle sammen!
Jeg sidder her og overvejer, skal man vælge at starte med personlig ejet eller skal man vælge APS med det samme?
Det jeg gerne vil er Køb/Salg, så tænker lidt at jeg "sagtens" kan starte som personlig ejet og når der så er noget omsætning eller jeg finder ud af at det fungere sku, så kan man konvertere til APS, eller er det for krævende og så kan det bedre betale sig nu at her fra D. 1/14 at betale de 50.000kr og få et APS fra starten?
Det er noget der skal foregå sideløbende med mit nuværende faste arbejde, så derfor tænker jeg at et personlig ejet måske er bedre fordi så skal jeg ikke poste 50k i til at starte med, men så kommer igen den grænse på 50.000, som jeg jo selvfølgelig håber på jeg krydser det første år, men tænker lidt at når det er en sideløbende forretning om det er noget jeg skal satse på og regne med og derfor så er tvunget til APS fra starten, fordi jeg kan jo ikke om 6-7mdr finde ud af at eg faktisk krydser de 50.000 i omsætning i 8 måned og til den tid konvertere, det skal sige at jeg regner med også at skulle importør registreres.
Hvad har i andre gjort, som er startet med køb/salg af div. ?
På forhånd tak.
God søndag derude! Glæder mig til at høre fra jer. :)
|
med i overvejelserne kan være: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.htmlLyst:Jeg sidder her og overvejer, skal man vælge at starte med personlig ejet eller skal man vælge APS med det samme?
her tror jeg du roder ting sammen. Omsætningsgrænsen har ikke med personlig virksomhed eller ApS at gøre, Det er grænsen for moms for momsregistrering, og man skal registrere sig når man kan forvente at krydse de 50.000 kr på 12 mdr i rap. Det er ikke en bundgrænse, for man kan godt blive sat i moms af det man har solgt inden de 50000 kr, hvis man kunne ha forventet det oversteg 50000 kr Læs evt MOMSPLIGTLyst:så kommer igen den grænse på 50.000, som jeg jo selvfølgelig håber på jeg krydser det første år, men tænker lidt at når det er en sideløbende forretning om det er noget jeg skal satse på og regne med og derfor så er tvunget til APS fra starten, fordi jeg kan jo ikke om 6-7mdr finde ud af at eg faktisk krydser de 50.000 i omsætning i 8 måned og til den tid konvertere, det skal sige at jeg regner med også at skulle importør registreres.
Det har således intet med overvejelsen personlig virksomhed contra ApS at gøre. Hvis du skal importere skal du jo i alle fald ha CVR og du må intet importere uden - og normalt ville man nok vælge momsregistrering samtidigt
Hvis du ikke vil drive personlig virksomhed men vil ha selskab, så kommer IVS jo 1/1-2014 til 1 krone. Jeg ville stadigt selv vælge ApS direkte, men læs evt om IVS HER
vh