Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

driftleder søges men............

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra 6560 Sommersted
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer. Vores virksomhed ekspanderer på livet løs og vi ønsker derfor at ansætte en driftleder på fuld tid. Men.......vi har ikke tid til "at tage fejl" i forbindelse med ansættelsen og overvejer derfor at benytte et special firma til udvælgelsen af  den helt rigtige medarbejder.

Da det er første gang vi måske skal benytte dèn fremgangsmåde, har vi absolut ingen erfaring med om det er investeringen værd (hvad mon det egentlig koster) og om vi har en bedre chance for at finde den rigtige medarbejder fremfor hvis vi bruger vores egen intuitión? 

 

Kunne godt tænke os at høre jeres kommentarer for evt. bedre rådYes

 

Venlig hilsen

Marianne og Jørgen Ries 

Venlig hilsen Jørgen Ries Lillelyst
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft en lignende overvejelse (også en driftsleder men inden for regnskabsfaget), og talte med et rekrutteringsbureau. Prisen ville ende på mellem 30.000 og 40.000 kr., nogle gør det lidt billigere, det afhænger også af branchen. I "gamle dage" kunne man regne med, at det kostede ca. en månedsløn, men med den situation vi har på arbejdsmarkedet lige nu, skulle det ikke undre mig, om prisen er for opadgående.

Alt efter hvor mange I er i virksomheden, ville jeg tro, at kemien er lige så vigtig som kvalifikationerne, så I skal i hvert fald være meget med i hele processen under alle omstændigheder, hvis I vælger at outsource rekrutteringsopgaven. Når I finder en, er der jo en prøvetid, både I og jeres nye medarbejder kan benytte sig af.

Fra 6560 Sommersted
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Anette. Uha det var s.. godt nok dyrt, især hvis medarbejderen så smutter efter kortere tid. Risikoen vil jo være der med alle de goder som arbejdssøgende bliver tilbudt nu om dags.

Vi har desværre ikke råd til at give meget mere end en almindelig god løn og tilbyde en supergod dagligdag med masser af udfordringer (og også hårdt arbejde) og fleksibilitet.

 Jeg tror vi må bruge vore egne evner og se om vi kan finde det vi søger.

 Tak for svaretBroken Heart

Venlig hilsen Jørgen Ries Lillelyst
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle af rekrutteringsbureauerne tilbyder tilfredshedsgaranti, sådan at hvis medarbejderen ikke duede alligevel, får man en ny tilbudt. Inden for nogle måneder. Men jeg er helt enig: Det er mange penge, og processen med at gøre det selv er også meget lærerig, så det får I nok mest ud af.

 

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej

 Der er desværre aldrig nogen garantier - heller ikke selv om man bruger et rekrutteringsbureau.
Ja nogle tilbyder, at finden en anden, hvis den første ikke viste sig at holde af den ene eller anden grund. Men hvem siger så, at nr. 2 er bedre?

Lige meget hvordan man gør det, så kan det hurtigt koste mange penge at rekruttere - især hvis man tager fejl i første omgang.

Derfor er det utrolig vigtig at gøre det rigtige forarbejde: hvilke kvalifikationer og hvilke type søger man (det kan lyde nemt, men det betaler sig at kigge rigtig godt på de ting allerede inden man skriver det første udkast til et stillingsopslag).
Der findes mange virksomheder, der kan hjælpe med hele eller bare dele af processen, alt efter hvad ens temperament er til.
Lidt hjælp kan være en god ide første gang, hvis man vil bruge pengene på det.
Men sørg for at blive en del af processen og bland dig, når det er nødvendigt - i sidste ende er det en medarbejder til din virksomhed, der skal findes og ikke en til deres. Så er du også endnu bedre rustet næste gang der skal rekrutteres.

I sidste ende mener jeg dog også, at på trods af al den hjælp man kan købe sig til, så skal man huske at stole på sin mavefornemmelse - den tager sjældent fejl.

Håber at ovenstående kan bruges.

Find links til rekrutteringsbureauer på Jobfisk.dk - guide til online jobsøgning og rekruttering 

 

Held & lykke med det! 

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har igennem mange år dels selv søgt medarbejdere, arbejdet med jobportaler, samt udført rekrutteringsopgaver for andre virksomheder.

Selv med meget stor erfaring synes jeg det er svært ind i mellem. Det er nemt selv at gøre det - virker det umilldebart som - men der er mange faldgrupper, som man ofte ryger i de første par gange.

- Selve annoncen er et studium for sig selv.
- Tiden på at læse ansøgninger igennem og give afslag - pæne afslag (det tager tid, hvis der er mange ansøgninger).
- Uanset om man gør del selv, eller får andre til det, er der en stor chance for at det kan gå galt. Så er det forfra begynd.

De sidste 4 måneder har jeg ansat 7 medarbejdere til egen virksomhed, og med skiftende succes. De lykkedes os at finde 4 som nu er fast inventar, men det har virkelig trukket tænder ud arbejdsmæssigt - og det har kostet indtjening i perioden.

Hvis ikke I er erfarne så find en virksomhed der vil hjælpe jer med forskellige dele af processen, eventuelt med lidt rådgivning, gennemlæsning af annoncer, og tip til at undgå de værste ansøgere.

Er par hurtige tips:
- Vær præcise i annonceteksten, skriv hvad du vil have som minimum, og ikke hvad du godt kunne tænke dig at have. Dine medarbejere kan ikke forventes at have samme entutiasme som dig. Skru derfor lidt ned for forventningerne. 
- Sæt en mail op for hver profil I søger. Eks. driftleder@lillelyst.dk hvor der er an automatisk svar med "Tak for din ansøgning, vi vender snarest tilbage.. Hører du ikke fra os inden der er gået 6 uger, skal du forvente at stillingen er besat til anden side" Der er rigtige mange der skriver ind, uden at have bare antydningen af kvalifikationer - dels fordi de skal (ellers ryger understøttelsen), dels fordi annonceteksten ikke er præcis nok.
- Skriv en kontakt person med en mobil nr, som man kan ringe til, men lad det være en neutral telefon. Eventuelt et taletidskort. Igen der er mange der ringer hele tiden, fordi de på et jobsøger kursus har fået af vide, at det fremme deres chancer for at blive ansat.

- De ansøgninger der er interessante, men som ikke komme på tale, kan man skrive til og få lov til at gemme. Det giver mulighed for senere at kunne kontakte dem, hvis det skulle blive aktuelt.
- Dem man vil have til samtale kan man screene på telefon. Det har jeg haft stor held med, så man ikke bruger tiden - begge parter - forgæves.  På 10 minuter kan I sikre, at både I og ansøgeren er enige om hvad jobbet indebærer. Derefter kan man tage de sidste emner ind til en samtale.

God fornøjelse :-)

Tilmeldt 15. Nov 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Thomas og tak for den fyldige forklaring. Vi følger i store træk dine forslag, men problemet er simpelthen det, at vi bliver nød til at søge medarbejdere som har special viden omkring frugt og grønt områderne, da vi arbejder med kvalitetsvurdering på absolut højeste niveau. Når vore kunder modtager deres firmakasser eller private ugekasser må der ikke være så meget som det mindste de kan "kimse" af - vi reklamerer for tårnhøj kvalitet og kunderne skal have lov til at forvente at få det bedste af det bedste.

Derfor.............er vi tvunget til at stille visse krav - vi kan ikke bare tage medarbejdere ind "fra gaden" og ja du har helt ret - man drukner jo i ansøgninger og henvendelser i ansøgning som kan bære præg af de faktorer du nævner.

 Vi må erkende at vi skal søge medarbejdere fra branchen - medarbejdere som har special viden og som ved hvad det drejer sig om. Vi har simpelthen ikke tiden til oplæring på begynderniveau. Så vi må selv tage hele tørnen hvilket vi så gør 16 timer i døgnet - 7 dage i ugen. Og heldigvis med succes (men den kan jo blive for høj hvis vi skal betale med helbredet). Og gå den anden vej - og lukke for kundetilgang - det virker vanvittig forkert og ulogisk når nu det er den nuværende succes vi har knoklet for i mere end 6 år!

 

Flere af dine forslag er rigtig gode (bl.a den med driftleder@lillelyst.dk) som jeg ikke lige havde skænket en tanke selv om jeg har over 10 års ledererfaring fra andre virksomhederEmbarrassed

 Rigtig god 1. adventGift

 

Venlig hilsen

Jørgen

Lillelyst 

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare en tanke..  

Mange af supermarkederne har jo medarbejdere med ansvar for frugt og grønt afdelingerne, er det ikke et sted I kunne headhunte jeres driftsleder. Sætte et stort oplsag op på opslagstavlerne i disse supermarkeder, COOP butikker med mere?

Det er nemlig ofte svært at finde medarbejdere med de rigtige faglige kvalifikationer. Specielt fordi der i en startfase i en virksomhed ikke er tid / økonomi til at lære dem op selv. Der skal man have en ind, der med det samme kan gå i gang med opgaverne.

Men held og lykke med det. Smile

Tilmeldt 15. Nov 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

 Lige præcis den mulighed har vi også tænkt på - og det bliver helt sikkert også den vej vi skal finde en færdig løsning.

 

Mvh

Jørgen Ries

Lillelyst 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)