Hej aminoer. Vores virksomhed ekspanderer på livet løs og vi ønsker derfor at ansætte en driftleder på fuld tid. Men.......vi har ikke tid til "at tage fejl" i forbindelse med ansættelsen og overvejer derfor at benytte et special firma til udvælgelsen af den helt rigtige medarbejder. Da det er første gang vi måske skal benytte dèn fremgangsmåde, har vi absolut ingen erfaring med om det er investeringen værd (hvad mon det egentlig koster) og om vi har en bedre chance for at finde den rigtige medarbejder fremfor hvis vi bruger vores egen intuitión?
Kunne godt tænke os at høre jeres kommentarer for evt. bedre råd
Venlig hilsen Marianne og Jørgen Ries |
Jeg har haft en lignende overvejelse (også en driftsleder men inden for regnskabsfaget), og talte med et rekrutteringsbureau. Prisen ville ende på mellem 30.000 og 40.000 kr., nogle gør det lidt billigere, det afhænger også af branchen. I "gamle dage" kunne man regne med, at det kostede ca. en månedsløn, men med den situation vi har på arbejdsmarkedet lige nu, skulle det ikke undre mig, om prisen er for opadgående.
Alt efter hvor mange I er i virksomheden, ville jeg tro, at kemien er lige så vigtig som kvalifikationerne, så I skal i hvert fald være meget med i hele processen under alle omstændigheder, hvis I vælger at outsource rekrutteringsopgaven. Når I finder en, er der jo en prøvetid, både I og jeres nye medarbejder kan benytte sig af.