Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger investor/lån

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har statet virksomhed med min partner Jacob - vi hedder SuitsYou Denmark og er en online webshop som sælger skræddersyet jakkesæt og andet til mænd.
Vi har et showroom på Trøjborg i Aarhus som indgår i vores primære omsætning da det er der kunderne får taget mål osv.

Som biaktivitet hjælper vi folk med:
Bogføring
Momsindberetning
Regnskabsopstilling
Indberetning af selvangiveler
Markedsføringsstrategier oma.

Vi investerede små 50.000 i dette interessentselskab og fik det hele op at stå, tingene går godt nu og vi ønsker derfor at omdanne til ApS.

Vi skal i den forbindelse fremskaffe 50.000, som kan indsættes på en bankkonto i mellem 1. januar 2014 og 30. juni 2014 da dette er tidsrummet for
en skattefri virksomhedsomdannelse

Kan nogen hjælpe el. har nogen råd til hvordan sådanne 50.000 kan skaffes?

På forhånd mange tak.

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:33

Hvis I vil lave en skattefrivirksomhedsomdannelse, og I har smidt 50.000 kr. i virksomheden, og har haft noget omsætning, så kunne man jo håbe at virksomheden pr. 1/1 2014 var mere end 50.000 kr. værd, og så har I vel ikke brug for nogle kontanter, men blot en vurderingsberetning? Eller er der noget info jeg har overset?

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42

Hej Anders

Tak for dit svar.

Vi har ca. smidt 50.000 i virksomhed pr. 1. januar 2014.. Men vi er meget omkostningsfokuseret og ønsker ikke en revisorregning på 5.000, så havde det været billigere blot at låne 50.000 i en bank til 10% i rente :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43

Så vidt jeg er orienteret skal en revisor udarbejde og underskrive en sådan beretning :D

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:50

Ja, det er korrekt. Men hvis du vil lave en skattefrivirksomhedsomdannelse, så skal der udarbejdes en vurderingsberetning, uanset hvor mange penge der er i virksomheden.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:15

skattefri virksomhedsomdannelse afhænger af mange ting, herunder i høj grad, om der er skat der skal skydes videre, så det er en helt individuel bedømmelse om det betaler sig.

En vurderingsberetning for at stifte ved apport (og sikkert samme ved skattefri omdannelse) ligger som tommelfinger regel omkring de 10.000 og ja det kan sagtens være billigere at låne 50000 og stifte kontant for så at lade det nye aps købe aktiverne af den gamle virksomhed (til korrekt værdi for ikke at udvande kapitalen)

Det kræver indsigt i det enkelte regnskab at råde hvad der er bedst. F.eks Tonny fra http://www.erhvervs-consult.dk/ ville være et rigtigt godt bud for en at tale med og høre lidt råd og få en pris

venligst John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22

Hej

Mange tak. Vi havde opstart 1. september som enkeltmandsvirksomhed, dette var en fejlreg. som så sent som i dag blev ændret til interessentvirksomhed. Vi har i 1. regnskabsår et resultat på 0 altså regnskabet pr. 1.9.13-31.12.13. en bankkonto på 0 og en omsætning på små 50.000.

Skal jeg ikke blot kontakte en godkendt revisor og afholde møde med ham og finde ud af hvordan græsset skal slås? - eller hvilke muligheder er der...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28

Det lyder jo ikke som at I har 50.000 kr frit - det ville I ha hvis I havde overskud på 50.000 kr. Hvad bankkontoen siger, er slet ikke udtryk for resultatet. Hvis de 50.000 kr i omsætning er uden vareforbrug og andre omkostninger så har i fortjeneste på 50.000 kr men om de er i banken er jo kun udtryk for om kunderne har betalt jer og om I har betalt jeres leverandører, slet ikke for hvad I har tjent

Ved opstart 1 sept i år og som du beskriver det, kan jeg med 95% sikkerhed sige, at skattefri virksomhedsomdannelse eller stiftelse ved aportindskud ikke virker aktuelt. Der skal findes 50 t i cash - ex skal I låne i banken og de penge skal så blive som kapital i det nye ApS og må ikke hives ud igen bare. Alle hævninger må kun være som løn eller udbytte med betalt skat og kapitalen som som udgangspunkt bevares som 50 t - gerne i varer eller værdier  - eller cash

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34

Hej John

Når jeg siger resultat 0, betyder det at vi pr. dags dato har et resultat på underskud 30.000, men vi kommer til at tjene 30.000 inden året er omme. Omsætningen på 50.000 var blot til orientering :)

Mange tak for rådende, jeg har lagt en telefonisk besked på hr. Tonny Skov Pedersens mobilk og afventer en opringning. Mange tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38

Patrick:
Når jeg siger resultat 0, betyder det at vi pr. dags dato har et resultat på underskud 30.000, men vi kommer til at tjene 30.000 inden året er omme. Omsætningen på 50.000 var blot til orientering
forstået - det betyder stadigt at skattefri omdannelse ikke giver mening - resultat 0 = skat 0 så ikke noget at rode med der, og aportindskud - resultat 0 = egenkapital/værdier at skyde ind = 0 - så det er kontant stiftelse den hælder mod, men det er vel heller ikke så slemt - 50 t får I meget hurtigt brug for i selskabskapital ialt hvis det skal tage fart

held og lykke med det

venligst John H

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)