Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger investor/lån

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Var opstarten i  et i/s sådan en hovsaløsning eller hvad gør at i nu pludselig vil over i et Aps. Jeg har lidt svært ved at se hvad det er i får ud af selskabet som i ikke kan få via I/S og så virksomhedsordningen

M.v.h

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02

Niels Thestrup Bach:
Var opstarten i  et i/s sådan en hovsaløsning eller hvad gør at i nu pludselig vil over i et Aps. Jeg har lidt svært ved at se hvad det er i får ud af selskabet som i ikke kan få via I/S og så virksomhedsordningen
absolut godt spørgsmål hvis ikke det har med risiko afdækning mod solidarisk personlig hæftelse at gøre - så kan I/S og VSO (eller bare I/S) klare sagen formentlig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:03

Forresten, giver det anden konklusion hvis jeg siger vi har en hjemmeside som har værdi på 25.000? Skal vi så kun finde 25.000?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36

Det er netop risikoafdækning, 48.300 skattefrit udbytte (dog med udbytteskatten) om året. Samt med øje for at sælge biksen på et senere tidspunkt har vi fået i hovedet at skidtet er mere hver som anpartsselskab end som I/S.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38

*værd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42

Til forrige spørgsmål kan siges at vurdering af hjemmeside skal være revisors og han skal garantere værdien og det er i høj grad den vurdering der gør, at du skal regne med ca 10.000 kr til vurdering og attest ved aportindskud - hjemmesider er ikke morsomme at garantere

Patrick:
Det er netop risikoafdækning, 48.300 skattefrit udbytte (dog med udbytteskatten) om året. Samt med øje for at sælge biksen på et senere tidspunkt har vi fået i hovedet at skidtet er mere hver som anpartsselskab end som I/S.

Ja risiko afdækning - god vil bank vel givet kræve personlig kaution og visse andre vel også.

48.300 skattefrit udbytte er misforstået tror jeg. Før det er til udbytte, er det beskattet som overskud med 25% og derefter 27% udbytte skat af resten hvilket giver noget der ligner 44% som er skatten hvis det tages som løn. Der er ikke fordel ved at tage udbytte før man har taget løn op til topskat. Derefter udbytte op til 48.300 - stadigt samlet ca 44% og så løn med topskat eller udbytte skat 42 % som sammen med selskabsskatten der inden har barberet 25% af giver ca samme som topskat af løn

Der kan aldrig betales udbytte uden det først er beskattet overskud i selskabet. 

Endeligt JA - det kan være lettere at sælge som ApS det er korrekt om end ikke altid gældende, ting har jo den værdi de har, blot KAN anparter være lettere at håndtere

venligst John H

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10

Hej alle

Vil takke for jeres tilkendegivelser og faglig vidensdeling.

God aften.

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 21:09

HEj Patrick

Lidt i forlængelse af det John skrev

Efter min bedste vurdering så er det dyrer at få lavet regnskabet for et Aps frem for et I/S. Et I/S kan i som sådan selv lave nu hvor i laver regnskaber og selvangivelser. Det kan i måske også med et selskab, men jeg ville nok vælge at få en revisor til at skrive under på regnskabet.

M.v.h

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29

Niels Thestrup Bach:
jeg ville nok vælge at få en revisor til at skrive under på regnskabet.
som så må være review eller revision og det er jo en klar fordyrrelse og jeg mener ikke det er mere nødvendigt i et ApS end et I/S i samme størrelse. Jeg er enig i at et ApS indberetningsmæssigt med ledelsesberetning osv er mere arbejde og formalia end i et I/S og det i sig selv kan nødvendiggøre økonomihjælp, men taler vi mindre ApS ville jeg ikke mene, at en underskrift fra revisor er spor nødvendig.

En revisor kan godt tages på råd, men skal han godkende - koster det og det må man overveje om man anser for pengene værd

vh

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)