Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nas severe til den mellemstore Fotograf virksomhed?

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan også forståes som skalering af ens storage platform :) men nok om det.

18TB med ssd flash cache, så vidt jeg kan se, er det også muligt med synology for samme pris, ihvertfald i holland

Sikkert også i Danmark :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nexenta kan anbefales.

Jeg holder mig langt væk fra NAS bokse i enterprise forstand. De er desværre noget upålidelige og skrøbelige... når det går galt. (hvilket det har gjort flere gange i mit tilfælde) - Har dog ikke dybe erfaringer med Synology... 

Kom op i noget SAN eller evt. en disk enclosure med de rigtige kort og kør raid 50.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

  Det kan godt være at jeg har misforstået trådstarter - men spørger han ikke "bare" på en god løsning til at gemme sine billeder på, set i lyset af at han er fotograf?

Så er det vel ikke en stor forkromet løsning han skal have med dobbelt redundans og et throughput som vil være Facebook's billedservere værdig?

Jeg luftede kun den løsning, som vi kører med i MediaMouse, for at skitsere hvad vores behov er og hvordan det er løst - Det var ikke ment som om trådstarter som minimum skulle have sådan en løsning. Ellers havde jeg peget på SGI Infinite Storage løsninger som jeg tidligere har stiftet bekendtskab med. De systemer kan få selv den mest impotente storage-nørd til at komme i bukserne - men det har også sin pris og der er ingen grund til at trådstarter går ud og køber en hel rumfærge som transportmiddel, bare for at skulle 50 meter ned af gaden når der skal købes morgenbrød... 

En Synology - eller hvad pokker den nu end kan hedde - med nogle diske siddende i en eller anden form for RAID, der er fejltolerant, burde uanset hvad være bedre end ingen storage-løsning. Og hvis han så også husker at få taget regelmæssig backup af dyret, så burde han være helt fint kørende.

/Jesper

Fra København S
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:
  Det kan godt være at jeg har misforstået trådstarter - men spørger han ikke "bare" på en god løsning til at gemme sine billeder på, set i lyset af at han er fotograf?


Enig.. jeg er lige blevet spammet med en milliard mails fra den her tråd.

Jeg er selv fotograf og jeg har en DS212+ NAS og den kører fint.. jeg har smidt 2x 3tb diske i..

Derudover har vi nogle DS2413+ NAS fra synology ..men det er nok lidt overkill..

Sværere er det ikke.


En DS212+ kan fås brugt på DBA for 1500kr uden diske... og så 2 diske fra Dustik.dk til 700kr stykket .. så er du kørende..

Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, ud fra overskriften mener jeg ikke man kan være bekendt at linke til nogle nas bokse beregnet primært til hjemmebrug... men hvis det er hvad der bliver bedt om, ja så er muligheden der...

Jeg er ikke i tvivl i at en nas boks sagtens kan klare det... men når der tales om "mellemstor virksomhed" så skal der andre boller på suppen end en nas boks som også kan findes i bilka og føtex.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at dræbe den, så er alle DS + stationer, lavet for small/medium business, han skal gemme billeder, DS213+ fungere helt perfekt til dette formål f.eks, smid de rigtige diske i, og du kan nemt læse 70-80 megabyte/s i raid 1, burde være mere end rigeligt til folks forbrug.

Man kan også købe en 412+ eller 1513+ hvis man skal have flere disks, så kan man få raid 5, 6 eller 10, hvad der nu passer en.

Et godt eksempel, er DS1813+, den koster fra ny 701.62 euro eksl moms, så har du op til 28 terabyte i raid 5, eller 24 terabyte i raid 6.

Det vil passe mange, helt perfekt, i en virksomhed, det giver dig storage muligheder, med raid, hvilket er mere sikkert end de der normale 4 terabyte harddiske man kan købe, som ingen form for raid har.

Er dataen virkelig kritisk, så ville jeg lave et redundant setup, eller lave backup af billederne, til et eksternt sted. Men aldrig på noget tidspunkt, har trådstarter sagt det skal være totalt high-performance som en anden også kommer ind på.

Og valg af de rigtige disks, til sin NAS, så er de faktisk ret stabile, med en lav failure rate :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

... prisen følger også med så :)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

gizzza:

... prisen følger også med så :)

Ja, ville da også være mærkeligt hvis det ikke gjorde Smile

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

... Ja, så hvorfor ikke noget SAN til nogenlunde samme pris... sammen med Nexenta evt...
Det slår Synology hvad angår performance på alle områder.

En masse reviews ude på nettet

Til trådstarter: Beklager at der er gået lidt for meget teknik i tråden. 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

  Et SAN er jo ikke en NAS. Trådstarter ønsker noget netværks-tilkoblet storage, så jeg går ud fra at han vil tilgå et delt drev fra flere forskellige enheder som f.eks. sin bærbare, stationære m.m.

  Et SAN vil han ikke kunne tilgå på samme måde. Vores SAN består af en direkte lukket kobling imellem de pågældende servere og selve SANet. Så det er ikke noget der til tilgås fra andet, uden trafikken går igennem en af de tilkoblede servere. Og det er også den konfiguration næsten alle kører med SAN under - ellers vil det ikke give nogen mening, og navnlig ikke være noget SAN, men netop en NAS.

/Jesper



Side 4 ud af 5 (46 indlæg)